Genk overbluft Club Brugge in Luminus Arena: 'Hij was dé grote uitblinker'

Genk overbluft Club Brugge in Luminus Arena: 'Hij was dé grote uitblinker'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 11:46ma 15-04-2019 om 11:46

Racing Genk won zondagavond de topper tegen Club Brugge (3-1). Gedurende de hele wedstrijd waren de Limburgers de betere ploeg, al was er volgens Stephan Keygnaert één iemand die er bovenuit stak.

'Clement haalde in de eerste drie weken van de play-offs zijn aanvoerder telkens voortijdig naar de kant - doet hij zoiets op een dag als coach van Club Brugge, dan staan de kranten vol. Hier viel het tussen de plooien, en kon Clement in alle sereniteit Trossard fysiek en mentaal klaarstomen voor het potje 'all in'. Leandro Trossard was dé grote uitblinker, gisteravond', klinkt in Het Laatste Nieuws.

Het vertrek van Alejandro Pozuelo lijkt opeens een extra troef voor Genk. 'Racing Genk is minder voorspelbaar. Gevarieerder. Clement kan meer registers opentrekken. Het is niet zeker of mét Pozuelo een aanpak als die tegen Club wel mogelijk was geweest - de Spanjaard was misschien wel verloren gelopen in de 'battlefields'.'

Poll

Wie is jouw titelfavoriet?

(479 stemmen)

Plaats een reactie

Diego A M +4529
maandag 15 april 2019 om 11:55
Trossard zou ook een mooie gouden schoen zijn. Het is voor zo"n speler dat de mensen naar het stadion gaan. Niet voor iemand die niks doet dan fouten maken en zich laat vallen als er iemand in zijn nek blaast. Is nog niet zo lang geleden trouwens
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:56]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:43
Ni constant genoeg, wisselt teveel goeie en mindere matchen af ..
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
maandag 15 april 2019 om 14:17
Trossard was top gisteren, maar de vorige weken was het beduidend minder. Op die Gouden Schoen voor Vanaken viel niks af te dingen, eerlijk is eerlijk.
Vind ik leuk
Arrado +234
maandag 15 april 2019 om 11:56
Ik vond Bryan Heynen de uitblinker eigenlijk
Vind ik leuk
Truth +4548
maandag 15 april 2019 om 12:07
Ja hij was goed en zeker in de vele fouten die onbestraft bleven ! Hij is een paar keer serieus aan geel ontsnapt
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:07]
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
maandag 15 april 2019 om 12:39
Het is normaal een heel brave speler. Te braaf, maar gisteren waren er idd een aantal hachelijke fases. Los daarvan heeft ook hij een dikke match gespeeld.
Vind ik leuk
Truth +4548
maandag 15 april 2019 om 14:49
Voila ...blij dat het toch ene toegeeft 👍👍
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:17
Heynen is net als vorig seizoen top. Als hij berge vervangt is hij goed, speelt hij iets hoger is hij nog beter. Maar de grootste revelatie is voor mij ito. Wat een snelheid en techniek heeft die jongen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:48
Om maar te zwijgen over die van Brugge zeker Mata verdiende zelfs niet meer op het veld te staan wat moet het pijn doen in Brussel en Brugge dat een Limburgs clubje hen zo afdroogt met mooi aanvallend voetbal een heel seizoen lang en ook in de play offs. Wij Genk blijven bescheiden dat steekt blijkbaar bij de kapitein van Brugge en Vanaken als je ziet wat ze zeggen hoe klein kunnen ze zijn de twee gouden schoenen.
Vind ik leuk
Truth +4548
maandag 15 april 2019 om 13:56
Gelieve niet te veralgemenen ...want je reageert tegen de verkeerde persoon ! Eerst goed mijn reacties lezen en dan pas reageren en het liefst ook op wat ik schrijf ...niet elke reactie beantwoorden naast de kwestie !
Jaloers ben ik van niemand dat ligt niet in mijn persoonlijkheid en je mag van mij 5 x op rij kampioen worden...als het verdiend is en zonder controverse dan zal ik dat zeker zeggen ...ook al ben ik een die hard club fan ...ik ben wel geen blinde fanatiekeling
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:33
Wat is de bescheidenheid toch groot
Vind ik leuk
Truth +4548
maandag 15 april 2019 om 14:50
Aja is vanaken opeens geen limburger en bescheiden meer ?
Vind ik leuk
Diego A M +4529
maandag 15 april 2019 om 15:19
Toch niet. Ben al heel mijn leven supporter van Anderlecht maar dat neemt niet weg dat ik dit seizoen genoten heb van Genk. Het is Genk echt gegund, ze verdienen de titel dit seizoen
Vind ik leuk
blondel +3840
maandag 15 april 2019 om 17:01
Truth,wat zit gij hier te zeveren over die fouten van Heynen,heeft Rits geen vervelende fouten gemaakt .Als de ref geen geel geeft ,dan is het maar zo.Mij hebben ze altijd geleerd,als de ref niet fluit,gewoon voortspelen dan en ni zagen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:00
Het seizoen is nog niet voorbij...maar ik zie Genk veel liever kampioen worden als Brugge.
Ik vind de bescheidenheid van Genk veel sympathieker dan de arrogantie van een Vormer...
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:07]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:10
Brugge is meer dan Vormer alleen ze. Er lopen 11 spelers op het veld van Brugge ,dus kan onmogelyk allen Vormer's zyn.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:11]
Vind ik leuk
Boerken +8615
maandag 15 april 2019 om 12:33
Kruip maar weer in uwe melkherberg 🍼
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:43
Als je als favoriete binnenlandse club KRC Genk hebt staan lijkt me de opmerking van jou ook logisch :D
En dus het hele seizoen aan kop staan, en u wegsteken / ambitie uitspreken om 2de te worden is volgens jou bescheidenheid? Ergens klopt er iets niet in je uitleg Plop
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:43]
Vind ik leuk
Truth +4548
maandag 15 april 2019 om 14:58
Ik heb hier al redelijk wat vreemde reacties gezien maar dat zal wel een reden hebben zeker ?
Vind ik leuk
Truth +4548
maandag 15 april 2019 om 14:57
Vormer is een hollander...recht voor de raap wat je van veel belgen niet kan zeggen ! Ik vind mezelf ook veel sympathieker dan vele anderen en ik als Sympathieke gentenaar zie het liefst Club kampioen spelen aja want dat is Mijn club ...maar als die Ubersympathieke genkenaars kampioen spelen zal ik daar niet wakker van liggen en hun een welgemeende Proficiat wensen want ze verdienen het ! Maar iedereen hoe wreed voetbal kan zijn en met nog 18 punten te verdienen is de weg nog lang ...volhouden zou ik zeggen en als jullie elke week met die ingesteldheid spelen dan zal de titel een feit zijn ...liefst niet met penalties zoals gisteren want dat zou de titel minder kleur geven 😉😉😉
Vind ik leuk
blondel +3840
maandag 15 april 2019 om 17:07
Waarom is RC Genk bescheidener?Omdat er de laatste jaren weinig te vertellen was over Genk.Dus had Genk ook niet veel te zeggen.Laat ze een paar keer kampioen spelen op korte tijd en ze zullen niet meer zo bescheiden zijn.Kijk naar AA Gent,die dachten ook na hun 12 op 12 dat ze al kans hadden om kampioen te worden.Of hoe snel je denkt dat je al meer bent dan wat je eigenlijk maar zijt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:27
Proficiat aan Racing Genk,de prestatie was af,in de matchen er voor was ik onder de indruk van het voetbal van Club,maar dit was zeker even goed.
Vind ik leuk
Wolfje +29
maandag 15 april 2019 om 14:10
Genk kampioen en Trossard de gouden schoen. Dat is eerlijk !
Vind ik leuk
Marcenkie +258
maandag 15 april 2019 om 15:27
Malinovskyi heer en meester op het middenveld...zelfs kopbalsterk...top gasten.. Heynen en Berge mee in een driehoek....effe voetballes gegeven...Super
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:57
Vooral de uitslagen van de 'poll' vallen mij op..
Vorige week was het nog 70% die in alle polls antwoordde dat Brugge kampioen zou worden. Nu ineens 80% voor Genk!
Veel mensen zijn 180° gedraaid blijkbaar! 😁
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws