Dury reageert op boze Harbaoui: “Dat was afgesproken”

Dury reageert op boze Harbaoui: “Dat was afgesproken”

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 07:43di 16-04-2019 om 07:43

Hamdi Harbaoui zit nog altijd in de race om voor de tweede keer op rij topschutter te worden, met amper één goal achterstand op Ally Samatta van KRC Genk. De kans bestaat echter dat de Tunesiër de kans niet meer krijgt om zijn titel te verdedigen.

Tegen Moeskroen begon Harbaoui op de bank, en dat zinde de spits duidelijk niet. Coach Francky Dury had namelijk gezegd dat hij alles zou doen om Harbaoui topschutter te maken. 'Bedankt voor uw geweldige hulp', reageert Harbaoui dan ook op Twitter. 

Harbaoui mocht in de tweede helft wel nog 31 minuten invallen, maar kon daarin de netten niet vinden. Tot overmaat van ramp pakte hij wel nog een gele kaart tegen Moeskroen, waardoor hij geschorst is voor de clash met revelatie Union. Zo krijgt Samatta tegen Standard de kans om verder afstand te nemen van zijn grootste concurrent.

Update 16/04, 07.43: Dury lijkt niet echt blij met de kritiek van Harbaoui. Sportwereld schrijft dat de trainer van Zulte Waregem zijn aanvaller gaat aanspreken op zijn boze tweet. “Dat roteren in PO2 was afgesproken. Bovendien: Hamdi pakte bij zijn invalbeurt al zijn derde kaart op vier matchen, waardoor hij de komende match geschorst is. Daar had hij ook aan mogen denken.”

Plaats een reactie

j.caesar +1976
maandag 15 april 2019 om 11:39
Topschutter moet uit PO1 komen en niet in een nacompetitie zoals PO2 waar vooral geëxperimenteerd wordt met het oog op volgend seizoen.
Vind ik leuk
ToCa1969 +205
maandag 15 april 2019 om 11:55
‘t Zou anders wel heel makkelijk zijn.. Mss volgend jaar topschutter uit Amateur klasse ??
Vind ik leuk
Gheintje +268
maandag 15 april 2019 om 12:18
Topschutter uit reguliere competitie zou het eerlijkst zijn. Dan is er geen discussie over het verschil tussen PO1 en PO2.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2695
maandag 15 april 2019 om 12:14
Vorig seizoen werd hij ook al topschutter door PO 2. Geen 2 seizoenen na elkaar hoor vriend!
Vind ik leuk
Brubru +6097
maandag 15 april 2019 om 12:28
Dat ze dat PO gedoe afschaffen dan stelt het probleem zich niet. Of het reglement aanpassen maar dat hadden ze 10 jaar geleden al moeten doen.

PO1 kan je zelfs na 4 nederlagen (Gent en Anderlecht misschien) je nog opladen omdat je tegen toppers speelt.
In PO2 is dat voor een overgroot deel van de clubs gewoon aftellen tot het einde.

Misschien ook de match tegen de 4de uit PO1 afschaffen dan zal er nog meer belang gehecht worden aan PO2.

Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
maandag 15 april 2019 om 14:20
Het blijft toch een lastige kerel. Bij Lokeren was het ook dikwijls iets. Het is een steengoede spits die altijd zijn doelpunten maakt, maar het is helaas totaal geen ploegspeler. Nooit geweest.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 08:35
2 moeilijke karakters samen...

Hamdi wil topscorer worden om zijn prijs op te drijven en Dury gunt hem dit niet...
Vind ik leuk
Brubru +6097
dinsdag 16 april 2019 om 10:34
Hamdi kan weg voor een afgesproken bedrag. Dat is met nieuwjaar overeengekomen toen er interesse was.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
Staat dit op papier ?
want afspraken in de voetbalwereld zijn voor interpretatie vatbaar .

Verder als topschutter zal zijn loon stijgen é...
Vind ik leuk
Brubru +6097
dinsdag 16 april 2019 om 12:12
Hij is ondertussen 34 - waar hij naar toe zal gaan zal dat geen verschil maken.
Hij was vorig jaar ook topschutter en bleef.
Ik begrijp Hamdi maar Dury ook. Hamdi is trouwens niet de enige basisspeler die in PO2 op de bank zit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws