KBVB komt met nieuws over 'Propere Handen': Het reglement is duidelijk

KBVB komt met nieuws over 'Propere Handen': "Het reglement is duidelijk"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 11:01ma 15-04-2019 om 11:01

Operatie Propere Handen is nog niet afgerond, maar CEO van de KBVB Peter Bossaerts rekent erop dat het snel gebeurd. Tegenover de Standaard laat de man zich uit over de stand van zaken.

Een maand geleden speelde het Parket 35 documenten uit het luik-matchfixing door naar de voetbalbond. Zij bekijken nu de aansprakelijkheid van de betrokken clubs. Inclusief de beroepsprocedures bij het BAS moet alles afgerond zijn voor 30 juni. "We doen er alles aan om het op tijd te verwezenlijken", aldus Bossaerts.

"We zijn in november met het onderzoek gestart en hebben al 130 mensen ondervraagd naar aanleiding van Eupen - Moeskroen en KV Mechelen - Waasland-Beveren. We denken dat er op relatief korte termijn conclusies zullen kunnen worden getrokken, daarna is het aan ons Bondsparket om te beslissen of er vervolgd zal worden of niet."

Procedurefouten
Bossaerts benadrukt dat het onderzoek van het Belgische gerecht anders verloopt dan bij de voetbalbond. "Ik denk dat het reglement duidelijk is. Wij gaan na of er voetbalwetten zijn overtreden. Ons onderzoek staat los van het strafonderzoek."

Momenteel probeert de KBVB een sterk dossier samen te stellen. "Bang voor procedurefouten? Wie bang is, komt niet ver in het leven. We zijn voorbereid en gaan voor een eerlijk proces zorgen in een serene omgeving. De schuldigen zullen worden gestraft, als ze schuldig zijn."

Plaats een reactie

Olli +419
maandag 15 april 2019 om 11:04
De schuldigen zullen worden gestraft....als ze schuldig zijn. Ook een groot licht... en schept daar hoogstwaarschijnlijk ook duizenden euros netto per maand.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:07
Wat is dat nu voor nieuws ???
Vind ik leuk
joskeboes +25
maandag 15 april 2019 om 11:08
Het bondsparket gaat beslissen! Is dat diezelfde pipo die dat schitterend pleidooi hiel tegen Malinovski? Dat beloofd !
Vind ik leuk
Markske +607
maandag 15 april 2019 om 13:12
Dat is inderdaad diezelfde pipo.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 21:44]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:32
Beter het nieuws volgen! Dat is niet in handen van diezelfde 'pipo'!
Dat is een andere bondsprocureur, nl. Verhaegen.
Vind ik leuk
Markske +607
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Toch niet in het geval van de scheidsrechters.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:12
Veel nieuws is er niet echt uitgekomen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:13
Afgelopen vrijdag was er een vergadering met de supporters van KV. Ik geef jullie 2 punten uit het verslag:
• De KBVB beschikt over een dossier ‘telefoontaps’ (35 documenten) uitgetypt op papier; de in verdenking gestelde bestuursleden werden niet geconfronteerd met de tapes waarop hun stem en gesprek hoorbaar is; enkel de papieren versie werd aangevoerd; daarin geen enkele verwijzing naar concrete afspraken en/of bedragen
• Als de tuchtstraf (nabije toekomst) zwaarder uitvalt dan de bevindingen in het juridisch dossier (mogelijk pas over 3 à 4 jaar) zal KVM nv een fameuze schadeclaim indienen
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
maandag 15 april 2019 om 14:23
Natuurlijk. 35 documenten zonder ook maar 'iets' nuttigs in. Daarvoor hoeft dit hele circus zolang niet te duren, dat bestaat niet.En nee, wllicht geen concrete afspraken. Maar over keukens mag uiteraard gepraat worden zonder verdachtmakingen..

Ik blijf erbij: als die gelekte taps van een aantal maanden geleden ook maar voor 50% waar zijn, dan kan je onmogelijk geen sancties opleggen, simpel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:34
Is maar wat de club communiceerde naar de supportersclubs.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws