Vormer sneert naar Genk en Clement: Ik hoop dat hij het nu eens toegeeft

Vormer sneert naar Genk en Clement: "Ik hoop dat hij het nu eens toegeeft"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 10:46ma 15-04-2019 om 10:46

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 10:53ma 15-04-2019 om 10:53

Racing Genk was zondagavond te sterk voor Club Brugge. Blauw-Zwart klaagde over de scheidsrechter, ook Ruud Vormer bezondigde zich eraan. De Nederlander sneert echter ook naar Genk en hun trainer, Philippe Clement.

Zo vindt Vormer dat Genk nu toch stilaan haar ambities mag gaan openbaren. "Wij hebben het een beetje aan onszelf te danken. Maar ik hoop toch dat Clement nu eens toegeeft dat ze voor de titel gaan. Ik lees enkel dat Genk tweede wil worden...", opent de Club Brugge-middenvelder bij Het Nieuwsblad.

De kloof tussen Genk en Club is opgelopen tot vier punten, maar Vormer is er rotsvast van overtuigd dat zijn team nog niet uitgeteld is voor een tweede landstitel op een rij. "Ze zijn er nog niet, hoor. Wij gaan terugvechten. In de Play-Offs kan je altijd een keertje verliezen", besluit de kapitein van Blauw-Zwart.

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 10:48
Nog NIET uitgeteld voor de titel he VP!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:52
Natuurlijk gaat Genk voor de titel!

En ze verdienen het dan nog ook!
Vind ik leuk
Weareleko +431
maandag 15 april 2019 om 10:52
Één keertje verliezen? Denk dat ze met de mentaliteit zoals gisteren, nog een keer zullen verliezen, nu op Antwerp.
Vind ik leuk
ToCa1969 +205
maandag 15 april 2019 om 10:56
Ze gingen dan ook naar Genk met het idee dat de kat al in het bakje zat.. NOOIT je tegenstander onderschatten, een lesje dat Vormer nu heeft gekregen, ik hoop dat hij een beetje nederigheid predikt naar zichzelf toe! Beetje verwaand die gast!
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
maandag 15 april 2019 om 11:53
Ach man, wie is er hier verwaand? Wie ben jij om een profvoetballer de les te spellen over hoe je een tegenstander inschat? Dat is trouwens serieus afbraak doen aan de Genkse zege. Genk won verdiend omdat ze sterker waren, niet omdat Vormer en Club hen onderschat hebben. Niks meer en ook niks minder.
Vind ik leuk
ToCa1969 +205
maandag 15 april 2019 om 12:03
In de week waren er anders andere stemmen die ophingen.. ze gingen wel es met 1-3 gaan winnen in Genk .. Met 2-1 had het ook al geklonken geweest, maar 3-1, al dan niet gerechtvaardigd door tsskomst van de Var was echt wel even het “Grote” Brugge de mond snoeren. Geef gewoon toe dat ze dachten om over Genk heen te walsen zoals ze tot nogtoe hadden gedaan. En wie ben ik om een “prof” de les te lezen, niet meer of minder dan al de rest die hier commentaar geeft. Maar soms moet je, ook als “prof” je plaats weten en nederig kunnen zijn in je verlies.
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
maandag 15 april 2019 om 12:21
Hoe moet “ik” nu weten wat er in het hoofd van iemand anders zit???? Ik moet niks toegeven want dan zou ik liegen. Vormer was de eerste om te zeggen dat Genk verdiend gewonnen had dus snap ik niet waarom jij hier nu het tegendeel gaat beweren?
Vind ik leuk
Vlad +4965
maandag 15 april 2019 om 12:53
Wat zou er in het hoofd van Malinovsky zitten bijvoorbeeld?
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
maandag 15 april 2019 om 15:33
Ik wou bijna zeggen..."ik peins niet al te veel" maar nee...mag niet...must control myself... :-) :-) :-)
Vind ik leuk
Marcenkie +258
maandag 15 april 2019 om 15:36
Dat hij voetballes gegeven heeft op het middenveld,...
Vind ik leuk
Vlad +4965
maandag 15 april 2019 om 16:44
Ik denk dat er in zijn hoofd speelt dat hij ervan nageniet dat hij weggekomen is met die trap in het gelaat en in zijn binnenste lacht hij al diegenen uit die hij kunnen misleiden heeft...en dat zijn er veel die zichzelf hier wel zullen in herkennen maar het nooit toe zullen geven, dat denk ik..
Vind ik leuk
Marcenkie +258
maandag 15 april 2019 om 16:58
Maar die voetballes kan niemand ontkennen, toch?
Vind ik leuk
Marcenkie +258
maandag 15 april 2019 om 17:02
Komaan zeg, das toch geen trap....vergeet mssn elleboog van wesley of Santini...das om te geven...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:53
Nu zijt ge u toch effe LOS belachelijk aan't maken Vlad, met zo'n insinuatie.
Ben beter gewend van u.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:53]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:09
Komaan mannen, nu niet naar de andere kant overslaan. Is het raar om te verliezen op het veld vd 1ste? De redelijk snelle openingsgoal na blunder Denswill sneed ons verder de adem af en we kwamen niet in ons spel. Zelfde geval in 2e helft, die "nieuwe regel" penalty deed hetzelfde opnieuw. Verlies niet uit het oog dat Genk al 3 vd 4 matchen thuis speelde hé dus zo'n ramp is dit niet.
Vind ik leuk
K1908 +3058
maandag 15 april 2019 om 11:35
Op de laatste twee wedstrijden na was het bij ons niet anders.

Genk en Brugge, verlies ingeleid door dikke flaters...
Niet dat we ergens aanspraak op maken...
Vind ik leuk
Weareleko +431
maandag 15 april 2019 om 10:53
En Genk mag nu idd ervoor uitkomen; ze spelen voor de titel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:57
Mag mag maggie, als ge nog maar 3 titels hebt gewonnen in u clubgeschiedenis, lijkt het mij maar normaal om niet te vroeg victorie te kraaien
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
maandag 15 april 2019 om 10:59
Heeft niks te maken met victorie kraaien maar met uitkomen voor uw ambities
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:01
Ambities voor dit jaar zijn al gehaald, Europees spelen volgend jaar. Tuurlijk wilt iedereen de titel, maar daar zou ik zelf ook nog niet te hard op roepen
Vind ik leuk
firedwarf +4295
maandag 15 april 2019 om 10:58
tuurlijk spelen ze voor de titel als ge al haast van speeldag 1 in de top meedraait of eerste hebt gedaan doe je mee voor de titel punt. moeten we niet onnozel over gaan doen eh...
Vind ik leuk
ToCa1969 +205
maandag 15 april 2019 om 10:59
Dat doen ze al heel het seizoen, maar zoiets heet dan Limburgse bescheidenheid, en zo win je alleen maar, als je de lat op 2 legt neem je de druk weg, en alles wat beter is is dan mooi meegenomen, maar diep van binnen wil elke speler op 1 staan natuurlijk.
Vind ik leuk
firedwarf +4295
maandag 15 april 2019 om 15:05
ik vind da kwatch dermee da ik ook zo lastig was toen clement ging experimenteren tegen brugge, ge moet alle matchen voluit gaan, geen tijd voor folliekes, als ge op 1 staat moet ge daar BLIJVEN willen staan en niet excuses zoeken als ge verliest door te stellen dat ge toch maar op plaats 2 gokt , das bullshit, ge begint een competitie omda ge de beste van die competitie wilt worden niet omda ge content zijt met plaats 2 of 3...
Vind ik leuk
ToCa1969 +205
maandag 15 april 2019 om 17:02
Het ding is, Genk had doelstelling Europa, en P1, die hebben ze behaald, de titel halen is een schone bonus en ik geloof ook echt dat ze die kunnen halen, maar het wordt een heel ander verhaal als je stelt dat je de titel gaat halen of als de titel je ambitie is, dan leg je een hoop druk op je spelers, dan “moeten” ze constant presteren en “mogen” ze NIET falen. Da’s wel een heel andere insteek om aan een wedstrijd te beginnen. Wie zal er denk je het vrijste kunnen voetballen?
Vind ik leuk
BW +562
maandag 15 april 2019 om 11:00
Beste Ruudje, ik heb nog nergens geleen dat Genk voor de tweede plaats zou gaan. Ze gingen er alles voor doen om de titel te pakken, maar de titelfavoriet was volgens heel de media en jullie zelf enkel Brugge. Daar heeft Genk en Clement handig gebruik van gemaakt. De druk afhouden; Slim noem ik dat...
Vind ik leuk
larédo +1489
maandag 15 april 2019 om 12:50
Te weinig artikels gelezen vriend, Clement had samen met de media Club als favoriet naar voorgeschoven. Club Brugge doet dat uiteraard wél, dat is gewoon je verantwoordelijkheid opnemen als landskampioen.
Vind ik leuk
Drughi +55
maandag 15 april 2019 om 11:05
Zegt ons huis -tuin en keukenvoetballertje
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
maandag 15 april 2019 om 11:05
Maakt Vormer zich daar zorgen om? Om wat Genk/Clement wel/niet zegt?!
Manmanman, wat een sukkeltje
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:06
Mijnheer Vormer heb wat meer eerbied voor de tegenstander en iedere club heeft haar eigen mening in wat ze denken en zeggen. Weet je wat je van de week nog zei wet moeten in Genk gewoon gaan winnen, weet je wat ik denk dat jullie dachten dat Limburgs ploegdienst zullen wij eens wassen maar dat was zonder aan Genk te denken. Jullie dachten wij winnen de play offs zonder nederlaag. Mijnheer Vormer kanker wat minder en kijk eens in eigen boezem i.p.v. de scheidsrechter de schuld te geven dat hij slecht voor u maar ook voor Genk anders had Matta niet meer op het veld gestaan de fase met Samatta roept ook vragen op penalty of niet voor jullie niet natuurlijk maar het moest maar is anders om zijn dan zou jij wel roepen voor een penalty kleingeestig ventje.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:12
Was jij daarbij toen hij dat zei? Of is het zo als ze iets zeggen over Genk zijn het leugenaars , zeggen ze iets over onze spelers is het de waarheid.
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
maandag 15 april 2019 om 11:28
Sneren uitdelen...daar lijkt hij wel sterk in.
Een sneer naar de scheids, eentje naar Clement, eentje naar zijn ploegmakkers, eentje voor Leko,...
Hij heeft in de periode dat hij het moeilijk had, maar ook had Leko het toen even moeilijk, zijn positie en die van Leko misbruikt om twijfel te zaaien bij de achterban over Leko (toen hij gewisseld werd, de week erop deed Wesley het ook).
Sterk van Leko dat hij na die periode de neuzen terug in dezelfde richting heeft gekregen. Dat resulteerde in een 'Leko mag het afbollen na het seizoen en Clement wordt coach' naar een 'we willen dat Leko bijtekent'-gevoel bij de supporters.

En hoezeer ik vind dat iedere ploeg een Vormer nodig heeft, kan ik hem deze fase (net na zijn mindere periode) tijdens de wissel niet vergeven. Populistisch opportunisme was dat, volgens mij!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:30]
Vind ik leuk
j.caesar +1976
maandag 15 april 2019 om 11:10
Eerst volgende week winnen en dan zien Vormer !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:14
Het zelfde kan je zeggen wanneer Genk 2 uitmatchen gespeeld heeft want nu hebben ze enkel 3 thuismatchen gehad en 1 uit - verlies-match.
Vind ik leuk
Kingambo +2987
maandag 15 april 2019 om 11:23
Wat kan jij lullen man, hou nou toch s even je bek...elk nadeel heb zijn voordeel, nou leuk toch die play offs
Voor het overige ...sodemieter op man, oprotten zeg ik je
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
maandag 15 april 2019 om 11:35
Vorige week had je na de pandoering wel heel wat minder praatjes he...
Mss eens concentreren op je eigen ploeg ipv je ongezonde obsessie voor Club
Vind ik leuk
Kingambo +2987
maandag 15 april 2019 om 11:48
oprotten zeg ik, oprotten man
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
maandag 15 april 2019 om 12:02
Kon je dat maar doen inderdaad...
Vind ik leuk
Gimini +1343
maandag 15 april 2019 om 11:28
Brugge dacht na het vertrek van Pozuelo aan Genk een hapklare brok te hebben, niet dus . Een ploeg die staat of draait op 1 speler komt nooit ver . Wat wil Vormer nu eigenlijk zeggen? Omdat Brugge wel en Genk niet , de titel ambitieus al claimen dat ze nu verloren hebben. Iedere ploeg die aan de competitie meedoet heeft een doel voor ogen , Voor Genk was het PO1 en Europees, voor Brugge was minder dan de titel geen optie . Er was zelfs een moment de Leko beweerde de , "we kunnen met deze ploeg de EL winnen" .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:42
Ruud goe mee ge zijt ne bleiter
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:53
Wauw. Hoog niveau.
Vind ik leuk
JDP +854
maandag 15 april 2019 om 12:26
Alle begin is moeilijk ;-)
Vind ik leuk
Peed +839
maandag 15 april 2019 om 12:29
Aanwinst zoveel ...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:50
Dank voor aanpassing VP!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:52
Te lezen aan die bittere reacties op Ruudje moeten er veel Genkies met een serieus paasei gezeten hebben. En veel anti-Clubbers uit de po's gaan ook een serieus dansje geplaatst hebben. Ze doen maar.
Na volgend weekend kan er weer veel verandert zijn en genkies : jullie weten toch dat het niet allemaal thuiswedstrijden zijn in de po's....
Vind ik leuk
fidushi +26
maandag 15 april 2019 om 11:53
Geen grandé vormer noch grandé hans etc.. gezien,de best voetballende ploeg is zonder meer hahaha.terug met hun voeten op de grond,van mij mag Genk de titel pakken zal dik verdient zijn
Vind ik leuk
valere +442
maandag 15 april 2019 om 11:59
Ruud heeft overschot van gelijk,maar Genk speelde al veel thuis in de play offs...Als ze straks winnen op Standard(ZONDER HULP VAN DE VAR) dan is de titel verdient...Maar net daar wringt het schoentje
Vind ik leuk
Pierke79 +483
maandag 15 april 2019 om 12:30
Zonder hulp van de VAR... toch een beetje flauwe opmerking na deze wedstrijd.
Is de titel tegenwoordig enkel verdiend als je op Standard kan winnen dan.
Ik denk dat (bijna) alle ploegen van elkaar kunnen winnen in PO1 en dat het nog zeker niet gespeeld is. Genk heeft gisteren wel gewoon dik verdiend gewonnen toch.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:34
Absoluut verdiend met een strafschop volgens een reglement die jullie niet opstellen en de scheids ook niet want je zag op tv dat hij eigenlijk hem niet wou geven maar moest volgens de regels.
Wij hopen enkel dat die standvastigheid blijft in alle dergelijke situaties. Niet vergeten Pierke dat jullie al 3 op de 4 matchen thuis speelden en de enige uitmatch verloren. Er kan nog veel gebeuren maar ik had liever een gelijkspel gehad. Maar ja, zo is het het leven hé.
Vind ik leuk
firedwarf +4295
maandag 15 april 2019 om 15:10
Zoals jullie wonnen op STVV na de snoekduik van vormer en een onterecht niet gegeven penalty op boli??? Zo kunnen we elke match gaan analyseren en verbazingwekkend is brugge ook al een aantal keren fameus bevoordeeld door de VAR maar dan zwijgen we der over... Voor mij als genk sup was dit geen penalty , anderzijds reglement is reglement en eerlijk gezegd na 30 minuten had het ook al 3-0 voor genk kunnen staan dus op dat vlak denk ik dat de uitslag terecht is en het var penalty momentje ene folieke in de regels... Regels waar brugge in het verleden ook al zijn voordeel mee heeft gedaan overigens... Trouwens voor mij blijft brugge titelfavoriet, ik zie dit genk niet winnen in standard of in brugge zodus...
wat is het probleem voor de brugse supporters dan? 1 verliesmatch in Genk en paniek? Doe toch rustig aan 4 punten zijn zo ingehaald als we nu spraken van een kloof van 8 tot daaraantoe...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:33
Ik denk dat je mn schrijven niet begrijpt of ik druk me verkeerd uit: het is niet jullie schuld ivm die commotie door die penaltie. Jullie hebben die belachelijke regel niet gemaakt, iedere verdediger die nu wat wijder met z'n armen staat loopt met een losprijs op z'n hoofd in de penaltycarré. Je moet niet meer mikken op doel want in de carré staan toch altijd veel spelers, mik op de zijkant van een speler; veel meer kans op een penalty ! Beide ploegen zijn favoriet hoor : wij gaan ook niet alles winnen buitenhuis , antwerp,standard....goed geprobeerd om de underdog te blijven spelen 😉😉😉👌
Vind ik leuk
Pierke79 +483
maandag 15 april 2019 om 20:23
Het is inderdaad zaak zeker alle thuiswedstrijden te winnen en op verplaatsing zo weinig mogelijk punten te verliezen maar dat is op Standard en op Antwerp niet zo evident. De zege thuis tegen Club, dat sterk bezig was, deed wel enorm deugd na alle heisa ivm Malinovski en toch nog wel vraagtekens bij het systeem zonder Pozo en de toch wel wat moeizame zege tegen Gent...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:32
Iedereen mag een mening hebben,ook Vormer,en iedereen mag dat intrepeteren zoals hij wil,vrije meningsuiting noemen ze dat.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:54
Als Clement vind dat hij gewoon elke match wil winnen zonder titelambities uit te spreken , is dat zijn volste recht. Vormertje, had club gisteren misschien wel gewonnen als Clement vooraf had gezegd dat ze voor de titel gingen? Klein spelertje zijt gij!!!!!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:48
Ja kan altijd gebeuren dat is voetbal maar kampioen zijn ze zeker nog niet de bleiters in Genk . Geluk gehad met scheidsrechter ....
Vind ik leuk
Pierke79 +483
maandag 15 april 2019 om 20:28
Bleiters in Genk???
Scheidsrechter heeft enkel het dwaze reglement toegepast.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:51
Ik heb gisteren op het veld een Vormer gezien die de functie van kapitein niet waardig was. Dat blijkt ook uit zijn uitspraak over Clement. Arrogantie, irritatie en blufpoker zijn hem alleszins niet vreemd. Het zij zo!
Vind ik leuk
Jake Genk +244
maandag 15 april 2019 om 14:13
Vormer heeft Brugge de Hollandse mentaliteit bijgebracht . Die zijn ook altijd al kampioen vooraleer er iets gespeeld is !!
Vind ik leuk
margot +415
maandag 15 april 2019 om 14:25
Waarom... Clement heeft gezegd ons seizoen is al geslaagd. De doelstellingen zijn behaald. We bekijken match per match en zien wel waar we uitkomen. Dat is gezond verstand notabene. Zelfs Standard en of Antwerp kan nog kampioen spelen met nog 6 matchen te spelen. Stel dat Clement volgend jaar trainer is van Brugge... Nu ja Nederlanders zijn op dat vlak anders dan bescheiden Vlamingen...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
maandag 15 april 2019 om 14:28
Het enige wat telt, zijn de punten, Ruudje. Clement speelt het slim, hij houdt de druk af.
Vind ik leuk
taz +51
maandag 15 april 2019 om 20:42
ze gingen genk opvreten waren vol vertrouwen
en gingen nu keihard op de bek.
komt hard aan he !!
penalty was zeer licht maar dat reglement heeft genk niet uitgevonden.
maar doet niks af van dik verdiende overwinning.
brugge heeft geen kansen bijeen gevoetbald.
met vormer als zwakste schakel.
dat je gefrustreerd zou worden na deze wedstrijd
heb ik voorspelt he vladje ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws