Verschueren heeft raad voor Coucke: “Aanpassen aan DNA van Anderlecht”

Verschueren heeft raad voor Coucke: “Aanpassen aan DNA van Anderlecht”

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 09:12ma 15-04-2019 om 09:12

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 09:12ma 15-04-2019 om 09:12

Marc Coucke ligt zwaar onder vuur bij RSC Anderlecht. De harde kern van paars-wit wil de voorzitter weg. Oud-manager Michel Verschueren heeft alvast goede raad voor Coucke.

Coucke zal zich moeten aanpassen, vindt Verschueren tegenover Het Nieuwsblad. “Let wel: deze crisis leert dat Coucke zich zal moeten aanpassen aan het DNA van deze club. Hij heeft duidelijk bepaalde gevoeligheden rond het Instituut Anderlecht onderschat.”

Er moet iets veranderen bij Anderlecht. “Het is duidelijk dat er iets wringt en dat moet aangepakt worden. Maar iedereen doet zijn stinkende best, dat weet ik pertinent zeker. Dus is het nu aan de leiders om op te staan”, aldus Verschueren.

Poll

Heeft Verschueren hier gelijk?

(285 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 09:21
In 2003 werd de freethiel al es bestormd na een 3-0 achterstand... dna vd supporters is dus niet echt veranderd...
Vind ik leuk
Wim1966 +2187
maandag 15 april 2019 om 09:26
In Anderlecht hebben ze liever een voorzitter in een kostuum die de boel belazerd ipv een voorzitter in casual dress die de boel op orde zet.
Geef die mens de tijd en kans om zijn lijn uit te werken.
Wie is nu de boer in dit verhaal?
Vind ik leuk
M4 +4
maandag 15 april 2019 om 09:39
In dat bewust artikel staat ook, dat zoon Michael gepast heeft gereageerd en de pers heeft toegesproken in alle kalmte. Ik vraag mij nog altijd af waarom niemand er aan dacht, Zetterberg die heethoofden te laten toespreken tijdens het stilleggen van de wedstrijd. Ik verwacht ook niet dat Michael, net zoals zijn vader in de periode onder Haan, tussen de supporters plaats neemt. Maar dachten ze echt dat Kums of Kara, die mannen gingen bedaren? Dus als je toch dat woord DNA wil gebruiken, weet dan dat er slechts 1 persoon binnen RSCA dat uitstraalt en die luistert naar de naam Pär.
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 09:39
Toch wel een goedkope (en misplaatste) tussenkomst van Michel Verschueren. Het is al een zege dat - na vele jaren van absoluut geknoei - er een BELGISCHE persoon bereid werd gevonden om de zaak over te nemen. Een beetje meer dankbaarheid en vooral begrip zou dan ook niet misplaatst zijn. Want geloof me maar, het zal jaren duren eer de stal helemaal uitgemest zal zijn. Heeft Coucke de situatie onderschat ? Kan best zijn, maar dat wil dan ook zeggen dat de situatie veel ernstiger was dan dat het tot nu toe werd voorgesteld. Dus, wat Coucke (en heel Anderlecht) nodig heeft is TIJD om alles weer op orde te kunnen plaatsen. Populistische interventies à la Verschueren doen er geen goed aan. Het was al erg genoeg na Standard.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 09:55
jammer genoeg beseffen deze fans dit niet!

Mede door de woorden van Jr. tijdens de winterstop ! ik heb het snel gezegd, ZWIJG over den titel...
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 10:05
Klopt, wat dit seizoen betreft. Niet wanhopen over de toekomst, het komt wel goed met de grootste club van het land, en zo hoort het ook.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 10:19
ik panikeer niet, maar wil rust prediken . We zullen 5 jaar nodig hebben alvorens alles terug stabiel is.
Vind ik leuk
firedwarf +4295
maandag 15 april 2019 om 11:09
Predik ik al van in het begin van het seizoen :D Blijf erbij een goede coach die jeugd ontwikkeld bij dit anderlecht en the sky is the limit ;)
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 11:10
klopt !
in combinatie met goede scouting...
Vind ik leuk
Filiep +536
maandag 15 april 2019 om 11:23
Realistische kijk op de zaken volgens mij
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:46
Ik denk dat het aan Coucke is om duidelijk eens zijn visie uit de doeken te doen. Vooraf hoorde ik dat het zijn ambitie was om terug aan te sluiten bij de subtop in Europa en wie weet de Europa League te winnen. Mooi. Maar in de praktijk zien we alleen maar geklungel. Gebrek aan een goed beleid, gebrek aan een visie, ... Nu, de laatste maanden heeft hij al wat betere aanpassingen doorgevoerd. Maar op het veld is dat nu natuurlijk nog niet zichtbaar. Hij noemde het een goede transferzomer, maar het was gewoon dramatisch. Het kan niet om enerzijds zo'n hoge verwachtingen naar de buitenwereld te scheppen en dan anderzijds domme (een woord dat ik niet vaak gebruik, excuseer mij hiervoor) beslissingen te nemen. Ik denk dat hij zijn visie eens op tafel moet leggen: dit is de situatie, dit bedrag willen we spenderen, dit is onze visie op gebied van transfers en jeugd, dit zijn onze ambities op korte termijn, dit zijn onze ambities op lange termijn. Als je een realistisch plan kan voorleggen, dan kan dat de achterban sussen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:37
Uiteraard is er tijd nodig om alles wat krom is recht te trekken. Maar feit is dat Coucke het op een gegeven moment nog krommer begon te trekken en dan maar verklaren dat ze goed werk geleverd hadden. Volledig fout dus. Hij is een groot zakenman, daar is geen twijfel over. En binnen een paar jaar kan Anderlecht misschien weer een zeer grote club zijn. Maar hij zal zich goed moeten laten omringen en steen per steen opbouwen. Als er een goede visie is, dan zullen de supporters dat geduld wel kunnen opbrengen. Hij is volledig fout begonnen, maar er zijn wel al positieve zaken gebeurd intussen. Ik denk dat het vooral de supporters stoort dat ze horen dat Anderlecht veel kwaliteit heeft en het gewoon niet meezit en dat de truitjes dienen natgemaakt te worden. Het zit dieper, die kwaliteit is er niet/te weinig en dat moet het bestuur inzien.
Vind ik leuk
Brubru +6097
maandag 15 april 2019 om 10:29
DNA, DNA, Michel weet ook wel waar dat vandaan komt.
Anderlecht heeft altijd veel meer geld uitgegeven of kunnen uitgeven dan andere clubs. Dat is hun verdienste.
Dat is gestopt toen wijlen Constant (aimabele man maar ook niet bang van onfrisse praktijken) uit het bestuur en op de achtergrond verdween en ons voetbal een beetje samen met de oude garde van het Europese toneel verdween.
De topspelers die toen voor onze competitie kozen of hier bleven voetballen doen dat niet meer.

Die tijden komen ook niet meer terug. Anderlecht zal wel weer met het geld van Coucke - want daar draait het hem allemaal om : geld want zonder geld geen successen - aan de Belgische top komen, daar ben ik van overtuigd.
Tenminste als men wat geduld heeft.
Vind ik leuk
j.caesar +1976
maandag 15 april 2019 om 11:18
Gezever van een oude man die ook mee deed aan de gedachte "champagne voetbal". Wat zij nu tonen is niet eens kraantjeswater waard.
Vind ik leuk
Filiep +536
maandag 15 april 2019 om 11:25
Slootwater bedoel je
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws