Gumienny over penaltyfase Genk - Club Brugge: “Een mens is geen pinguïn”

Gumienny over penaltyfase Genk - Club Brugge: “Een mens is geen pinguïn”

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 08:39ma 15-04-2019 om 08:39

De penalty bij het tweede doelpunt van KRC Genk doet heel wat stof opwaaien. Club Brugge voelt zich bestolen en oud-scheidsrechter Serge Gumienny laat zijn licht schijnen over de strafschop tegenover Het Belang van Limburg.

Gumienny vond het een strenge beslissing, ook al was het correct volgens de nieuwe regels. "De reden zal zijn dat de arm van Mechele niet naast zijn lichaam is, maar probeer jij maar eens te lopen zonder je armen te bewegen. Dat gaat niet. Een mens is nu eenmaal geen pinguïn.”

Ook is Gumienny niet zeker of de VAR wel moest tussenkomen. "Was deze fase ook zo zwart-wit dat ref Boucaut door de VAR terechtgewezen moest worden? Ik betwijfel het, maar laat David Elleray, de dure scheidsrechtersadviseur van de KBVB, het maar komen uitleggen."

Poll

Heeft Gumienny hier gelijk?

(1011 stemmen)

Plaats een reactie

Truth +4551
maandag 15 april 2019 om 08:46
Iedereen heeft opnieuw zijn zegje over deze fase en wat me opnieuw opvalt is dat geen enkele het een penalty vond ...ze spreken enkel over die kutregel ! Mechele wist niet eens waar de bal was en iedereen mag mij eens uitleggen hoe een verdediger vanaf vandaag na gisteren nog kan verdedigen ...vanaf vandaag geen shirts meer maar een dwangbuis ...want wat ik gisteren zag maakte mij enorm Pissed ...dit is geen voetbal meer zoals ik het ken ! Het is een karikatuur geworden !
Los van dit feit dik verdiende overwinning van Genk !
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 10:22]
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
maandag 15 april 2019 om 08:47
Boucaut en de VAR kan je in deze niets verwijten. Ze voeren de stomme regel uit, en dat is hun taak! Ze kunnen moeilijk fluiten op een 'gevoel'; dit is geen penalty, terwijl de regels duidelijk iets anders zeggen.

De regel moet zeer dringend aangepast worden, ik wil eens zien wanneer een CL-finale op deze manier zou beslist worden!

Ze worstelen aan een hele tijd met die handsregel en door de VAR kan de scheids zich niet meer verstoppen achter het feit dat hij het niet heeft waargenomen als 'arm te ver van het lichaam'. De beelden worden bestudeerd en dan moet je zeggen: 'dit is volgens de regels penalty'.

Ik zou zeggen tegen de spitsen: 'Probeer constant een hand of arm te raken en concentreer je niet meer op doelpunten maken! Belachelijk!
Vind ik leuk
Figaro +352
maandag 15 april 2019 om 09:33
Awel dat was ook mijn gedacht. Als trainer zijnde zou ik daar gewoon op oefenen.
Is zeker voor de mindere ploegen een zeer sterk wapen om te gebruiken als je er al voetballend niet geraakt.
Mij lijkt het nochtans simpel, bij onvrijwillige hands in de 16, gewoon een onrechtstreekse vrije trap, en alleen wanneer er een duidelijke beweging van de arm naar de bal is strafschop.
Vind ik leuk
Truth +4551
maandag 15 april 2019 om 10:34
Zoals ik al eerder zei ...heb je bocaut gezien ? Hij wist zelfs na het bekijken van de beelden niet wat te doen ...zijn lichaamstaal sprak boekdelen ...en wat doen die in het busje ...allé alex fluit toch man want dit zijn de regels ook al is dit de meest lachwekkende die je ooit zal fluiten ..show balls man ...anders zitten wij hier voor piet snot en den bond ook ...dus na heel lang aarzelen wist ik dat die lafaard ging fluiten want als er ene is die ons al vele malen droog heeft geneukt dan ist Alexandre wel whats in a name 😤😤
Vind ik leuk
Truth +4551
maandag 15 april 2019 om 10:37
Je kan beide wel iets verwijten want zeg nu eens ...als de var beslist dan kan je evengoed zonder scheidsrechters spelen want ik heb lang gevoetbald en ben er veel tegengekomen die op gevoel en kunde fluiten en eikels die alles a la lettre doen ...een goeie scheidsrechter is er eentje die onzichtbaar is ...een slechte is die alles fluit en denk dat hij voor 90 minuten god de vader is ..
Vind ik leuk
dethklok28 +5728
maandag 15 april 2019 om 08:50
De nieuwe regel is net ingevoerd om de grijze zone weg te nemen. Dus meneer Gumienny VAR moest wel ingrijpen. Volgens de nieuwe regel is het namelijk WEL zwart of wit. Bal tegen de hand, hand niet tegen lichaam is penalty. Veel meer zwart-wit kan je het dus niet hebben!
Je klaagt op de foute mensen!!!
Vind ik leuk
Rebel +2240
maandag 15 april 2019 om 08:52
Hoeveel artikels gaan we nu nog krijgen over de strafschop ?
Vind ik leuk
dethklok28 +5728
maandag 15 april 2019 om 08:55
Ongeveer vier per dag tot de volgende wedstrijd. Clicks, clicks, clicks
Vind ik leuk
Brubru +6097
maandag 15 april 2019 om 10:55
Voor mij kunnen er niet genoeg artikels over komen. En niet alleen over deze : ook over die in Genk-Gent, Cercle-ZW, KVK-ZW en dan spreek ik alleen over matchen die ik zag.
Geen een van die 4 zou vroeger gefloten zijn en terecht.
Vind ik leuk
Rebel +2240
maandag 15 april 2019 om 22:09
Zeveraar,de regels over hands is aangepast voor de PO maar dat kan jij natuurlijk niet weten he
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 22:12]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:55
Kan onze “beste” scheidsrechter het niet nalaten om zijn liefde voor de boeren te tonen? Waar werkt zijn madam nu weer dankzij J-L Dehaene? Juist bij de Dexia. Grappig niet?
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
maandag 15 april 2019 om 10:56
Gumienny liefde voor de boeren? Lol....
Vind ik leuk
blondel +3843
maandag 15 april 2019 om 16:46
Dus iedereen die bij Dexia werkt is supporter van Brugge.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:13
Neen sukkel dat staat niet geschreven. Gumienny wel. Maar als je je aangesproken voelt, kan ik daar niets aan doen
Vind ik leuk
j.caesar +1976
maandag 15 april 2019 om 09:05
Zich breed maken met de armen zonder beweging naar de bal veroorzaakt een penalty. So what Mr. Gumbal; de regels zijn nu zo en regels zijn gemaakt om opgevolgd te worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 09:05]
Vind ik leuk
Brubru +6097
maandag 15 april 2019 om 10:57
Probleem is dat hij zich helemaal niet breed maakt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:45
Pots kon die kans niet laten schieten he, hij moest en zal zijn afkeur tov fcb nooit kunnen verbergen....
Vind ik leuk