Anderlecht-hooligans komen met duidelijke boodschap: “Coucke moet weg”

Anderlecht-hooligans komen met duidelijke boodschap: “Coucke moet weg”

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 07:38ma 15-04-2019 om 07:38

De hooligans van RSC Anderlecht zorgden ervoor dat de wedstrijd tegen Standard werd stopgezet. De protestactie werd naar verluidt in gang gezet door de oude garde van de supportersgroep.

Tegenover Het Laatste Nieuws komt de beruchte harde kern, de O-Side, met een duidelijke boodschap. “We saboteerden de match tegen Standard uit clubliefde. Coucke maakt alles kapot waar Anderlecht voor staat. Er is geen klasse meer - we vinden Coucke maar een boer”, klinkt het.

Ook het voetbal is niet om aan te zien. “Verfijnd voetbal is er evenmin. De jeugd wil niet bloeden voor Anderlecht. Je kunt hen dat niet kwalijk nemen, ze zijn niet beter gewoon. Wij wel: we hebben de Europese successen gekend.”

Een andere supporter vult aan. “Ik weet zelfs niet of we bij een voorsprong voor Anderlecht rustig waren gebleven, dit was gepland. Zo zagen de jonge gasten met eigen ogen hoe het moet. (lacht) Ze hebben de boodschap prima opgepikt, er was geen gebrek aan engagement.”

Poll

Moet Coucke weg bij Anderlecht?

(1934 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 07:46
Zal het dan zoveel beter zijn zonder Coucke?
We zijn al jaren aan het slabakken zeveraars!!
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 07:47
Het zou nog erger zijn!
Vind ik leuk
Wolf1986 +2019
maandag 15 april 2019 om 07:46
Coucke een boer. Daar zit een dubbele waarheid in
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:47
Zou de club zijn ondergang. Betekenen
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 07:47
Zouden deze foorapen dit menen?
Hadden ze allemaal stadion verbod de afgelopen 5 jaar????

We zitte inderdaad in een diep dal, maar zo komen we der niet uit en we zijn der al lang aant in afglijden.

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:48
POLONAISEEEUUUH!!!!
Vind ik leuk
agdh +2374
maandag 15 april 2019 om 07:56
Verstand komt met de jaren zeggen ze dan...
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
maandag 15 april 2019 om 08:02
En wat zal de laatste oproep zijn?? Wollt Ihr den totalen Krieg??
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 08:04
Wat willen de fans iemand die 150 miljoen op tafel legt en dan nog eens 75 miljoen voor transfers...

Ai da mag ni volgend financiële regels...

Dat ze eens met voorstellen komen, dan kunnen we eens lachen
Vind ik leuk
Clo clo +179
maandag 15 april 2019 om 08:13
Ja, want Van Holsbeeck en Vandenstock, dat was pas goed en modern management. Niet.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2141
maandag 15 april 2019 om 08:43
Daarbij ook nog eens een kerkhof achtergelaten. Maar hey, laten we dat negeren.
Vind ik leuk
dethklok28 +5728
maandag 15 april 2019 om 08:53
In dit geval vind ik dat dat genegeerd mag worden. Voor dit soort gedrag bestaan GEEN excuses. De supporters moeten hun verantwoordelijkheid maar dragen. Allemaal. Zelfs zij die niets gegooid hebben.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 10:11
die hebben toch gouden zaken gedaan...voor zichzelf
Vind ik leuk
Peed +839
maandag 15 april 2019 om 08:17
Op marginaliteit staat geen leeftijd ...
Vind ik leuk
DOMI +678
maandag 15 april 2019 om 08:35
Het pijnlijke is wel dat in deze moeilijke tijden waar de club en de supporters hem nodig hebben hij onzichtbaar is en net nu in volle PO 1 op vakantie gaat.
Vind ik leuk
dethklok28 +5728
maandag 15 april 2019 om 08:38
Coucke een boer? Kijk gvd eens in de spiegel! Ik zou liever hebben dat die mannen van die harde kern oprotten! Klasse van Anderlecht weg? Opnieuw KIJK GVD IN DE SPIEGEL!
Wat er ook gebeurde op het plein of naast de plein, de supporters konden de klasse nog uitdragen. Dankzij die rotzakken van de harde kern kan ik zelfs dat niet meer zeggen.

Geplande actie die zelfs bij een voorsprong zou gebeurd zijn? Dus zelfs als er een kans was op Europees voetbal?
Ik hoop dat ze tegen Gent ook proberen vuurwerk binnen te smokkelen. Dat ze ermee gepakt worden door de beveiliging. En van mij part mogen die dan die pijlen bij die eikels rectaal inbrengen en afsteken.

En trouwens heren "wij zijn de echte supporters" sinds wanneer worden echte supporters gemeten door het feit dat ze de Europese successen hebben meegemaakt??
Een echte supporter laat weten dat ze de SLECHTE momenten hebben meegemaakt! Voor een ploeg in succes supporteren is makkelijk. Dat is nu eens de definitie van SUCCESSUPPORTERS.

Sorry voor de rant en taalgebruik. Maar als RSCA supporter heb ik mij bepaalde vrijheden gegeven rond dit onderwerp. Heb mij redelijk stil gehouden hierover sinds het gebeurd is maar kon mij niet meer houden.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:39]
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 09:26
Laat je maar gaan, het is in deze heel begrijpelijk. Ik zou ook razend worden moest dit bij mijn club gebeuren. En het ergste van al is de uitspraak 'we saboteren omwille van clubliefde'. Ik leef met jullie mee, echt waar (geen sarcasme), want van zulke lafaards kan elke supporter vroeg of laat het slachtoffer worden. Het is inherent aan het voetbal dat de resultaten ook slecht kunnen zijn, als je dat dan niet aankunt kan je best een andere hobby zoeken. Echt gemeend, veel sterkte aan de 'echte' Anderlecht-supps, en dat isnog steeds de overgrote meerderheid.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 10:13
Waarvoor sorry dethklok28 ?

je brengt de boodschap in een taal die deze mannen begrijpen ! en het is de waarheid !

Ben benieuwd hoe de reacties int stadion zullen zijn, een deel zal deze fratsen aanvaarden en verdedigen en een deel zal dit uitspuwen...
Vind ik leuk
Neutrale fan +2141
maandag 15 april 2019 om 08:42
Echt waar, ontzettende eikels.
Vind ik leuk
firedwarf +4295
maandag 15 april 2019 om 08:52
Et alors??? Gaat anderlecht beter varen bij vertrek van coekie???? Denk eens na j,nu ist coekie buiten een jaar geleden moest herman buiten, dat heeft niks verbeterd, toen moest devroe weg, nog geen beterschap dan ma heintje buiten nog steeds dezelfde malaise en nu coekie... op een jaar tijd zoveel veranderingen bij een tooclub .... dat is nefast voor haar werking....
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 10:14
die harde verandering was ook gewoon nodig !
Vind ik leuk
j.caesar +1976
maandag 15 april 2019 om 09:02
Heimwee naar Vanholsbeeck-Bayat ? En dat tuig spreekt nog van klasse 💩
Vind ik leuk
Rapos +27
maandag 15 april 2019 om 09:04
Wat een bende marginalen. Bewust uw eigen ploeg een forfait nederlaag aansmeren, en dan durven zeggen dat ge een echte supporter zijt.
Heeft Coucke fouten gemaakt? Absoluut hij heeft het runnen van een topclub onderschat maar desalniettemin erkent hij dat wel. Ik zie het oude bestuur geen 30M in de club pompen hoor. Ja het is een slecht seizoen, maar het verval is 3-4 seizoenen reeds ingezet hoor. Is niet op 1 2 3 opgelost. Het is jammer maar ik blijf overtuigd dat er volgend seizoen een ploeg staat die wel competitief is met eej trainer die wat Charisma heeft.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:13
Ik denk dat Marc Coucke al lang spijt heeft dat hij zijn geld in Anderlecht gestopt heeft, die bende marginalen hadden misschien liever gehad dat de ploeg in handen kwam van een Chinees of een oliebaron ... ik kan ze maar een goede raad geven, ga allemaal eens kijken naar een match van KV Mechelen en leer wat echte supporters zijn, die zijn ook allemaal door diepe dalen gegaan maar hun ploeg altijd blijven steunen en mogen zich nu opmaken voor de bekerfinale.
Vind ik leuk
Ribus +21
maandag 15 april 2019 om 09:14
Coucke weet niet eens dat een bal rond is
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 09:28
En die marginalen wisten zelfs niet meer dat er een bal was......
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 10:15
Moet dit dan ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:34
Uit clubliefde een match saboteren, menen die dat echt?
Zo maak je je ploeg alleen maar kapot ja! Die mannen opsporen en levenslang stadionverbod geven, geen andere sanctie is goed genoeg voor dat crapuul.
Ga eens met je familie naar een match kijken dan, je zou schrik beginnen krijgen.
Dit waren voor mij alvast geen supporters hoor. O-Side of niet, die horen niet thuis in het voetbal.
Vind ik leuk
Rafc56 +8
maandag 15 april 2019 om 09:41
Denk je dat je Arabier op afstand het beter gaat doen.
Geef Coucke en Co de tijd om het oude bastion te vernieuwen en een nwe ploeg te bouwen.
In zelf zat 13 jaar in de hel, wij bouwen nu terug aan onze toekomst.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3935
maandag 15 april 2019 om 10:13
beste mrCoucke , als plus minus 500 hooligans het zo voor het zeggen hebben in een club en de trouwe goede aanhang , daar niet durft tegen ingaan,dan is dat een groot probleem ,ik persoonlijk als ex sponsor van een club zou niet tolereren dat de club naam en eigenaar , voorzitter,zo een slechte reputatie in binnen en buitenland aan het uitdragen zijn
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 10:17
idd dat is het volgende , als de sponsoren nu zeggen dit moet stoppen of we zijn weg, zit RSCA met een groot probleem...

Of gaat den O-side dan enkele miljoenen Euro's op tafel leggen...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:21
Ze hebben in ieder geval al voor een miljoen gezopen en gesnoven denk ik door de jaren heen.
Vind ik leuk
polle1 +456
maandag 15 april 2019 om 11:33
het vorige bestuur heeft al veel om zeep geholpen, ws het voetbal de laatste 3 jaar dan zo goed maar toen hebben we ze niet gehoord,geef coucke de tijd en het komt welgoed en nee een trainer die al iets bewezen heeft en die met de jeugd wil werken,rutten jaagt ze weg ,hij moet onmiddellijk ophoepelen en speel nu al met de spelers die er volgend jaar nog zijn
Vind ik leuk
Watcher +1108
maandag 15 april 2019 om 12:45
kan Coucke nooit winnen, zie maar Duchatelet, ook met de staart tussen de benen opgestapt
Vind ik leuk
Patfey +6497
maandag 15 april 2019 om 13:04
Dit (ex-) O-side krapuul moet weg, ja. Alle geïdentificeerde levenslang stadionverbod, zware boete (2-5 000 euro) en collectief verantwoordelijk voor de schade voor beide ploegen.
Vind ik leuk
georges +3
maandag 15 april 2019 om 13:15
Daaraan kan men de intelligentie zien van een aantal supporters. Zichzelf en aderen in gevaar brengen. Dat Coucke zich minder dient de moeien met het sportieve zal wel juist zijn. Maar ook hij kan er niet aandoen dat de spelers zich onvoldoende inzetten of bekwaam zijn. En Coucke buiten = club gedaan. Hij heeft veel geld in die ploeg gestoken . En wat is gebeurd met al die vuur en rookgranaten. Dat men de gooiers, maar vlug snapt en gevangenis + geldboetes aansmeert. Zou de boodschap ook niet duidelijk zijn geweest, met gewoon niet naar de match te komen of met de rug naar het plein en geen geluid maken. Stilte kan soms ook beangstig zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:25
Grote kuis doen bij de hooligans want hetgeen die binnenbrengen aan inkomsten moet men driedubbel terug betalen aan boete's en dan willen die clowns nog bepalen wat er moet gebeuren . Ik denk dat die allemaal méér verstand in hun gat hebben dan in hun kop .
Vind ik leuk
JaiVes +114
maandag 15 april 2019 om 13:32
Dit is een dom statement: Coucke heeft veel geïnvesteerd in Anderlecht en dit was met het oog om met Anderlecht mee te spelen voor de top in België. Goed, hij heeft enkele fouten gemaakt, maar is nu bezig met een nieuw bestuur en een nieuwe richting in te slaan. De malaise is niet enkel nu na zijn aankoop gekomen. Na de dood van Constant en het afscheid van Michel Verschueren is het gewoon elk jaar bergaf gegaan. We hielden enkel nog onze reputatie uit het verleden over.
Dit seizoen is een rampseizoen, doe de trainer nu maar de jonkies terugkomen en laat het bestuur nu het seizoen 19-20 voorbereiden. Met een juiste strategie en doelgerichte aankopen kan Anderlecht volgend jaar met Michael Verschueren, Frank Arnesen en een goeie trainer weer meespelen voor de titel. En dat Coucke nu niet op de vorige speeldagen aanwezig was, wel we hebben immers toch gevraagd dat hij zich zou bezig houden met het financiële luik en afblijven van het sportieve. Weet wat je vraagt!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:59
Waarschijnlijk bedoelen ze Koeke boert goed, of hij is Couckerond, maar zonder hem was Anderlecht al in Faling.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:57
Coucke weg en zijn geld ook weg = Anderlecht weg en jarenlang in de vergeetput zoals het eerder zo roemrijke Union en in een korter verleden RWDM.
Vind ik leuk
allbeback +17
maandag 15 april 2019 om 17:00
Ik ben 65 jaar en heb de GROTE successen ,zowel nationaal als europees ,van Anderlecht meegemaakt.En ook toen waren er es mindere periodes en waren wij dan ook niet tevreden ,maar daarvoor zo te keer gaan kan niet geaccepteerd worden!!.Zulke mensen kunnen in hun hart geen supporter van Anderlecht zijn !! Dit doen " uit clubliefde ?? " zoals " de ouderen" van O side beweren getuigt van het minste respect voor hun club en is dan nog bovendien een SLECHT voorbeeld voor de jongeren!Deze oproerkraaiers gewoon verbannen uit het stadion. Zo iemand hoeft geen enkele club ! En mijnheer coucke heeft zeker geen schuld aan de huidige situatie ..Mag ik de staf van Anderlecht een goede raad meegeven ..Met zulke supporters moet je niet praten ..De problemen moeten binnenshuis uitgepraat en opgelost worden en niet door enkele opgedraaide amokmakers !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws