De Mos wijst naar Vanden Stock en Van Holsbeeck: ''Die lijn heeft zich doorgezet''

De Mos wijst naar Vanden Stock en Van Holsbeeck: ''Die lijn heeft zich doorgezet''

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 22:40zo 14-04-2019 om 22:40

De teloorgang van Anderlecht is ook bij de Nederlandse voetbalkshows een groot thema. Aad de Mos, ex-coach van Anderlecht, en analist Youri Mulder mochten bij het programma Rondo uitleggen wat er allemaal aan de hand is bij Anderlecht. De Mos legt de schuld voor een groot deel neer bij de vorige bestuurders. 

''Onder de laatste voorzitter Roger Vanden Stock heeft men het scoutingsysteem helemaal afgeschaft. En de laatste manager Van Holsbeeck heeft een huismakelaar (Mogi Bayat, nvdr.) in dienst genomen. Die hebben allemaal spelers gehaald die niet het DNA van Anderlecht hebben en te weinig kwaliteit hebben. Dat lijntje heeft zich nu doorgezet'', zoekt De Mos ook deels de oorzaak bij huidig voorzitter Marc Coucke.

Mulder sluit zich aan bij De Mos. ''Die club wordt gewoon verkeerd geleid. Coucke is bijvoorbeeld op vakantie, dat zou ik niet doen. Die club staat in de fik. De afgelopen weken is er nipt de Play-Offs gehaald en dan zou ik niet op vakantie gaan'', toont Mulder junior weinig begrip voor Coucke.

Lees ook: Rutten krijgt steun van Verschueren: "Het ligt uiteindelijk aan de spelers"

Plaats een reactie

Bart Joos +3079
zondag 14 april 2019 om 22:57
Beste VP, achten jullie het echt noodzakelijk en/of relevant steeds op dezelfde nagel te blijven kloppen met als enig resultaat de gemoederen op te hitsen?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:05
Ja
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:09
Nee, maar de zielige sensatie jagertjes vinden dat blijkbaar tof.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:27
Ik denk dat dit gewoon nieuws is. De Mos en Mulder hebben erover gesproken in een Nederlandse show. Dit mag toch gezegd worden? Uiteraard gaat De Mos in België niet A zeggen en in Nederland B. En van Mulder had ik eigenlijk nog niet echt commentaar gehoord. Dus dit is wel een relevant artikel. En van mijn part mag VP het hier dagelijks zetten, want het is de waarheid. Dit Anderlecht trekt op niets en dat mag, nee dat moet gezegd worden. Want als de fans niet morren, dan denken Coucke en co dat ze een goede kern hebben en dat het ongeluk wat aan hun kant zit.
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
zondag 14 april 2019 om 23:40
Is dat zo? De toestand is iedereen welbekend maar denkt U even aan de zogenaamde 'harde kern' die quasi allemaal werden geïdentificeerd, zich binnenkort mogen verwachten aan politieverhoor, een hap van 500 € uit het gezinsbudget, stadionverbod ,door hun club beschouwd als paria en in een 'horrorscenario' geciteerd voor de strafrechter met als verdediging;" ze hebben niet het DNA en maken hun truitje niet nat".. Veel succes
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:56
Dat die mensen die vuurpijlen op het veld schoten ook daadwerkelijk geïdentificeerd worden en aangepakt worden, daar heb ik niet het minste probleem mee. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor de daden die je stelt. En dat doe je niet plots, dat doe je met voorbedachte rade, want je smokkelt tenslotte toch een vuurpijl binnen. Zo'n mensen mogen wat mij betreft een levenslang stadionverbod krijgen. Ze verbrodden het voetbal'plezier' van duizenden mensen. Er is geen enkele goede reden die ik me kan bedenken om vuurpijlen af te schieten. Ik versta onder morren ook niet het afschieten van vuurpijlen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:08
Hoe kun je nu Coucke verantwoordelijk stellen voor wat zijn voorganger heef scheef getrokken
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:11
Nietsvan aantrekken Jan, gewoon een paar jaloerse nederlandse werklozen met teveel vrije tijd en een grote mond.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:15
Omdat hij de lijn lekker doortrekt : spelers halen die niet echt het DNA van Anderlecht hebben.
Vind ik leuk
TageMeister +9431
maandag 15 april 2019 om 07:36
Dit klopt, maar zonder scoutibg en structuur en weinig tijd is dit niet vreemd
Vind ik leuk
Zetterberg +13568
maandag 15 april 2019 om 08:35
Maar wel overhaast gereageerd en zijn huiswerk niet goed gemaakt. Hij kocht de club in december 2017, officieel pas in april 2018. Maar hij heeft wel wat tijd gehad om een deftige structuur uit te werken. Hij heeft heel veel (bijna alle) vertrouwen gelegd in Devroe. Ze hebben massaal aangekocht, bijna allemaal spelers waarvan de meeste supporters hun wenkbrauwen gingen fronsen. De lijst van aankopen is indrukwekkend.
Het eerste jaar dat er vernieuwd werd, is alles in de vroegere structuur gewist en verving hij ieder lid op elk niveau. Ondertussen heeft hij hier bijna opnieuw tabala rasa moeten doorvoeren. Ook de mensen die hij aannam, liggen ondertussen al weer even buiten. Succesvol kan je zijn eerste jaar niet noemen.
In voetbal is er weinig tijd en door gebrek aan kennis van de voetbalwereld is er veel tijd en geld verprutst. Dat is wel Coucke's verantwoordelijkheid. Maar Arnesen en Verschueren hebben nog geen tijd gehad om dit recht te trekken, laten we onze hoop in hun steken. Veel keuze hebben we niet...

Misschien moet de focus en het doel voor volgend seizoen niet op het resultaat liggen maar op het trachten te spelen van goed voetbal. Daarmee kan je al wat gemoederen op de tribunes sussen want laten we eerlijk zijn....resultaat (kampioen worden) zit er normaal volgend jaar niet in! Er is zelfs nog geen basis gelegd en dat tover je er niet op 1-2-3
Vind ik leuk
K1908 +3057
maandag 15 april 2019 om 09:56
Gewoonlijk lees ik je reacties met plezier, ben nu gestopt na een paar regeltjes...
Als je denkt dat een structuur neerzetten tussen januari en juni kan, terwijl je niets MOCHT doen van de vorige bestuurders voor 1 april, dwaal je...

Bedoel er verder niets verkeerd mee. De teleurstelling zit hoog...
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:32]
Vind ik leuk
Zetterberg +13568
maandag 15 april 2019 om 13:48
Bedankt voor het compliment.
De teleurstelling zit inderdaad hoog, je kan moeilijk beweren dat Coucke's eerste jaar een succesverhaal was? Hoeveel spelers gekocht, welke waren een meerwaarde? Dat de structuur (scouting, technische staf, jeugdopleding,...) niet op 1-2 kan terug gebracht worden, daar volg ik je in. Maar ook daar ben ik voorlopig nog niet overtuigd dat er goed werk geleverd is. Helaas kan je de scouting pas over een paar jaar beoordelen en ondertussen...vreten we ons kas op ;)
Vind ik leuk
K1908 +3057
maandag 15 april 2019 om 14:45
Dit een succesverhaal noemen zou niet serieus zijn, maar ik kan dat erg terugbrengen op wat er voordien al gebeurd is.

Je moet een kern terug gaan opbouwen, maar hebt nog geen Arnesen en dergelijken. Je zit met Devroe en hebt geen scouting. Daarboven is er ook ene financiele put. Moeilijke zaak. Devroe had er idd uberhaupt niet moeten zitten, maar dat had coucke toch ook vrij snel door, niet?

Het is afwachten , maar ik leef op goede hoop, 't is zo al triest genoeg...

Sterkte ;-)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:24
Als je goed leest zeggen ze dat het vorige bestuur fouten gemaakt heeft (scoutingcel afgeschaft en huismakelaar) en zo veel verkeerde transfers gerealiseerd werden. En wat ze Coucke verwijten is dat die lijn doorgetrokken werd. Er kwamen inderdaad opnieuw foute transfers. Maar zoals je weet heeft Coucke door dat hij daar fout zat en werd opnieuw ingezet op scouting.
Vind ik leuk
Paars hart +402
zondag 14 april 2019 om 23:35
Nee, maar op vakantie gaan terwijl er problemen met de club zijn vind ik toch ook niet kunnen, toen het "redelijk" goed ging twitterde hij genoeg en had veel te zeggen in de media, maar nu het slechter gaat hoor je hem niet, hij moet nu tonen dat hij achter anderlecht staat en zich niet gaan verstoppen.
Vind ik leuk
TageMeister +9431
maandag 15 april 2019 om 07:38
Toen is daar zoveel kritiek op gekomen dat hij daarmee gestopt is.

Hij heeft ook een familie en deze reis is waarschijnlijk lang geleden geboekt.

Hij mag zich niet moeien met de dagelijkse leiding van de club of moet hij dit wel doen???
Vind ik leuk
Paars hart +402
maandag 15 april 2019 om 17:29
Als je ergens ceo bent en je bedrijf boert niet goed, ga je ook niet op vakantie en nee hij moet zich niet moeien in de kleedkamer, maar hijmoet toch ook tonen dat hij met anderlecht inzit, op deze wijze laat hij blijken dat al hetgene dat er nu gebeurt hem niet veel kan shelen.
Vind ik leuk
K1908 +3057
maandag 15 april 2019 om 09:59
Je hoort hem al veel langer niet, ook niet toen we ons alsnog voor de play-offs plaatsten. Ook daarover heeft hij gezegd in september/oktober dat hij dat niet meer zou doen.

Dat hij op vakantie is vind ik ook verkeerd. vermoedelijk vanwege de schoolvakanties en met het gezin weg willen, dat snap ik, maar dat zou hij vermoedelijk niet gedaan hebben wanneer zijjn pharmareus in de problemen zou gezeten hebben destijds...
Vind ik leuk
Patfey +6496
maandag 15 april 2019 om 12:50
Ze hebben wel gedeeltelijk een punt: Coucke en Devroe hebben niet goed aangekocht. Moet je gewoon wat vertrekkers vervangen, is dat niet zo erg, moet je een nieuwe ploeg opbouwen op een puinhoop, riskeer je een sportieve catastrofe.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:24
En de Mos kan het weten,.... Wat heeft die lul buiten 1seizoen bij KV Mechelen al ooit gepresteerd ?
Vind ik leuk
hoekschop +4434
zondag 14 april 2019 om 23:37
Ik ben nu niet echt een Aad de Mos fan maar, ... veel. Heel veel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:03
Ik ben geen fan van die Nederlandse voetbal- praat magazines, maar hier worden nagels op de kop geslagen, Anderlecht heeft idd fameus gefaald op vlak van scouting de laatste jaren en Coucke heeft daar een verlengstuk aan gegeven, want die kent nl niets van voetbal, die volgt zijn supportersinstinct en zou die zaken beter over laten aan kenners, maar hebben ze die wel bij Anderlecht ? Er is daar veel werk aan de winkel, ik hoop dat ze beseffen dat ze eigenlijk de minste ploeg in PO 1 zijn en dat dat het uitgangspunt moet zijn, geen hoge dunk meer vanuit het verleden maar beseffen dat ze moeten werken en opbouwen aan de toekomst maar dat kan wel enkele jaren duren ...
Vind ik leuk
Gimini +1343
maandag 15 april 2019 om 02:18
Iemand die tenminste zegt waar het om gaat , zulke toestanden creëer je niet op 1 jaar, dat is het gevolg van meerdere jaren wanbeleid. Anderlecht mag blij zijn dat ze een (zotteke) overnemer gevonden hebben die bereid is met een paar 100 miljoen € het zinkend schip terug drijvend te maken. Zoniet hadden we Anderlecht terug gezien bij de amateurs binnen afzienbare tijd. Een beetje dankbaarheid voor dat "zotteke"(Coucke) zou echt niet misstaan .
Vind ik leuk
Hierulf +1951
maandag 15 april 2019 om 07:24
Tja de laatste drie (!) titels waren alles behalve verdiend...
Vind ik leuk
K1908 +3057
maandag 15 april 2019 om 10:01
Slechts deels waar, het waren geen mooie titels, maar er was geen betere ploeg voorhanden ook.

Mochten Brugge en Genk toen zo spelen als nu, het was niet waar geweest...
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 10:03]
Vind ik leuk
Hierulf +1951
maandag 15 april 2019 om 07:22
Gelijk, Mr Coucke kon net na kerstmis naar ski gaan... :(
Vind ik leuk
TageMeister +9431
maandag 15 april 2019 om 07:41
Wanneer moet hij met zijn gezin op reis gaan?

Aan iedereen die kinderen heeft gaan jullie ooit op reis met hen? Is dit gepland of beslist 5min voor vertrek?
Vind ik leuk
K1908 +3057
maandag 15 april 2019 om 10:03
Die ski kan ik ook nog wel plaatsen. Heb er nu meer problemen mee. Ik ken genoeg ondernemers, hij zou niet de eerste zijn die in een situatie als deze van die vakantie afziet.

Vind ik leuk
TageMeister +9431
maandag 15 april 2019 om 10:22
Dit klopt en ik ken der genoeg die enkele jaren later alleenstaand zijn...

Der worden genoeg mannen betaald op RSCA om deze 2 weken te overleven, der moeten op dit ogenblik géén beslissingen genomen worden, enkel brandjes geblust . Denk je dat als Coucke vrijdag opt veld was gekomen om de "fans" toe te spreken de fans kalmer gingen worden of net agressiever ?

Ik vrees dit laatste, dus lijkt het mij net goed dat hij hier niet fysiek is .

Hij moest delegeren en nu hij dit doet ist ook ni goed
Vind ik leuk
K1908 +3057
maandag 15 april 2019 om 10:42
Misschien heb je wel gelijk, ik zeg ook niet dat hij niet mag, ik weet niet of ik zou vertrekken.

Anderzijds, je weet als je met iemand trouwt tocjh of je partner al dan niet zoiets zou doen, je hoort te weten waaraan je begint. Net zoals je weet dat wanneer je Anderlecht overneemt, je op zo'n momenten wel eens genoodzaakt bent van een vakantie af te zien, al gaat het maar om imago...
Vind ik leuk
TageMeister +9431
maandag 15 april 2019 om 11:14
als hij hier was, zouden ze nu zeggen da ze hem ni zoveel willen zien
Vind ik leuk
TageMeister +9431
maandag 15 april 2019 om 07:34
Waarom zou Coucke niet met vakantie mogen gaan met zijn gezin?

Heeft schoolgaande kinderen en jawel het is paasverlof. Zo een reis is al veel langer gepland en hij mag zich van media en fans niet hard moeien....
Verder leven we in moderne tijden hij kan constant bellen, mailen, vidoe calls houden met de staff.

Ik denk zelfs dat het net goed is dat hij hier niet is, hij zou oo dit ogenblik een rode lap bij een stier kunnen zijn.

Dit zijn spijkers op laag water zoeken, de man spelen ipv den bal en dat is jammer, vooral als journalisten dit doen... Of werken die zelf 365 dagen per jaar...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:23
Voor eenmaal moet ik De Mos hier toch wel in het gelijk stellen,de aftakeling was al begonnen met het vorige bestuur,en al zeker door de club absoluut in het midden van het seizoen te willen verkopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws