Leko erkent zijn meerdere in Racing Genk: ''Ze waren de betere ploeg in alles''

Leko erkent zijn meerdere in Racing Genk: ''Ze waren de betere ploeg in alles''

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 22:24zo 14-04-2019 om 22:24

Racing Genk is na een verdiende 3-1 zege op Club Brugge voorlopig weer de titelkandidaat nummer één. Club-trainer Ivan Leko toonde zich een sportieve verliezer en kon niet anders dan vaststellen dat zijn manschappen duidelijk werd afgetroefd door die van Genk.

"We kunnen niks zeggen. Dit was een dik verdiende overwinning van Genk. Ze waren gewoon de betere ploeg in alles: power, duels, flitsen. Wij waren te soft", tekende Sporza de eerste reactie van Leko op.

Leko voegde er aan toe dat zijn ploeg vooraf misschien te zelfverzekerd was. ''Onze eerste drie wedstrijden waren misschien te goed. We kwamen naar hier om te tonen hoe goed we wel zijn en zo mag je in de Play-Offs niet spelen'', oordeelt de Kroaat. Hij baalt er echter voornamlijk van dat zijn spelers niet thuisgaven in de kraker. ''We hebben als collectief gefaald. We verloren de strijd op het middenveld, achterin, op de flanken en voorin. Niemand had dit verwacht, dit is pijnlijk'', klonk het ontgoochelend.

Lees ook: Clement laat zich uit over strafschop tegen Club Brugge: "Was niet beslissend"

Plaats een reactie

Dondie +244
zondag 14 april 2019 om 22:31
Terug met de voetjes op de grond, niet verkeerd
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:38
Strafschop was wel goedkoop! Wedstrijd vervalsing?! Had misschien andere uitslag geweest als die er niet was.
Toegeven Genk was wel de betere! Meer GRINTA!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 22:41]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:46
How how, alleen Club Brugge mag je beschuldigen van competitie-vervalsing, wel even de regels van het forum hier lezen vooraleer een account te maken...

Toch @Veedeevee, @toca ?
Vind ik leuk
Zetterberg +13568
maandag 15 april 2019 om 08:57
idd, je hebt het snel opgepikt! Kus van de juf en een bank vooruit! ;)

Maar nu even serieus: je kan toch moeilijk het uitvoeren van de belachelijke regel, doch een regel competitievervalsing noemen hé
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:17
Mocht het ooit onomstotelijk bewezen zijn dat een ploeg een heel seizoen bevoordeeld word door welke gang van zaken ook die niet koosjer zijn, ik zou niet meer kijken

Maar ben voorstander van regels zijn regels en die moeten gevolgd worden, hoe absurd ook.
Vind ik leuk
THOR4ever +3459
zondag 14 april 2019 om 23:31
Ook voor u : uit welke kansen had Brugge dan moeten scoren ? Genk had duidelijk meer kansen (en ook betere).
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:00
Dik verdiend! Penalty was discutabel.. Maar club maakte geen schijn van kans vandaag!
Forza racing!! 👌
Laat de calimeros maar komen!! 😜😜
Vind ik leuk
Fie +497
zondag 14 april 2019 om 23:16
Correct besluit van Leko. Voetjes op de grond en iedere match vlammen! Dan zien we wel in Mei
Vind ik leuk
GVG +257
zondag 14 april 2019 om 23:53
Genk was beter, is niets op af te dingen. Zo'n zaken gebeuren nu eenmaal in het voetbal, een mindere dag, een pass die net te kort of te ver is. Er is echter geen man overboord. Volgende week moet Club zich herpakken tegen Antwerp en gaat Genk het veld op tegen Standard. De situatie kan maandag volledig anders zijn, maar toch nog niet beslissend voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
freeman +14173
maandag 15 april 2019 om 00:06
Proficiat voor Genk ! Waren vandaag de betere ploeg . Evenwel spijtig van die dubieuze penalty ; dit wordt een vervelend precedent ..... Nieuw item voor op de trainingen : hoe schieten we een precieze bal op de arm en dan nog liefst van langs achter .....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:18
Eigenlijk is er niets beslist vandaag, RC Genk moest gewoon die match winnen of ze konden de titel vergeten, ze moeten nog naar Club Brugge en daar gaan bijzonder weinig ploegen punten rapen. Voor mij staan ze nog een punt voor en dat moet verdedigd worden in de uitmatchen bij Standard en AA Gent. Club Brugge moet dan maar zien dat ze punten kunnen rapen bij Antwerp, AA Gent enz. PO 1 is nog lang niet afgelopen, spannend he 😃 o ja en dan heb je nog de matchen tegen Anderlecht, dat is eigenlijk de zwakste ploeg van PO 1 toch zeker met die verwende supporters ...
Vind ik leuk
Gimini +1343
maandag 15 april 2019 om 01:38
Je bent maar juist zo goed als de tegenstander het toelaat . Tot nog toe heb ik van Brugge maar 1 werkelijk overtuigende partij gezien , dat was tegen Standard. de overige wedstrijden speelde het geluk een grote rol . Dat geluk had KRC Genk niet in A'pen , Meer dan een handvol loepzuivere kansen maar een outstanding prestatie van Bolat heeft ons daar van de zege gehouden.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 01:39]
Vind ik leuk
Gimini +1343
maandag 15 april 2019 om 01:59
Die penalty was het gevolg van een discutabel nieuw reglement. nu van match vervalsing spreken is even belachelijk. Genk was gewoon beter , Brugge had geen kans om in hun spel te komen. Tegen A'pen hebben we met pech 3 punten laten liggen, Brugge daarentegen heeft 6 punten met een hoop bijval kunnen sprokkelen tegen Gent en Anderlecht. Enkel tegen Standard waren ze heer en meester. Kan goed begrijpen,als je jezelf al kampioen waant, dat het frustrerend is zo'n wedstrijd als je al rond paradeert met het vel van de beer. Niemand gaf Genk een kans om kampioen te worden , bijna de hele voetbalwereld was er van overtuigt dat Brugge kampioen ging spelen....Er is nog niets gebeurd , het is nog lang , Maar plots is Genk niet meer zo kansloos....
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 02:08]
Vind ik leuk
Brubru +6095
maandag 15 april 2019 om 12:35
Als je zegt dat Club 6 punten haalde met geluk dan ken je nul de botten van voetbal.
Vind ik leuk
DeGreatOld +429
maandag 15 april 2019 om 06:02
Correcte analyse van Leko. Vanaken zag het (zoals gebruikelijk) heel anders en vond niet dat ze overklast werden. Moet hij de match nog maar eens op TV bekijken lijkt me zo .....
Vind ik leuk
Ikzelf1 +340
maandag 15 april 2019 om 06:14
Toch eens mooi van leko te kunnen toegeven dat genk veel beter was !! Genk heeft idd verdiend gewonnen maar er is zeker nog niks beslist voor de titel . In de play-offs kan alles
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:32
Of had Leko zijn spelers te zelfzeker gemaakt, met zijn uitspraken over best voetballende ploeg van het land. Of wou hij daarmee Genk bedoelen. :) Keert zich als een boemerang in het gezicht.
Vind ik leuk
Vaneigens +1404
maandag 15 april 2019 om 08:41
Voor het voetbal zou het alvast mooi zijn als Genk kampioen speelt. En verdient ook.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws