Clement laat zich uit over strafschop tegen Club Brugge: Was niet beslissend

Clement laat zich uit over strafschop tegen Club Brugge: "Was niet beslissend"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 20:43zo 14-04-2019 om 20:43

Zondag versloeg KRC Genk Club Brugge met 3-1. In de tweede helft klom Genk terug op voorsprong via een omstreden penalty. Bij Play Sports gaf Philippe Clement zijn mening over de strafschop.

Clement gaf achteraf toe dat voor hem de bal niet op de stip moest. "Ik zag de fase en voor mij was het geen strafschop. De nieuwe regels zijn moeilijk voor iedereen, maar ik denk niet dat dat de match beslist heeft. Wij hadden veruit de meeste kansen", aldus de trainer van KRC Genk.

Over de titel wil Clement nog niet te veel kwijt. “De kloof van vier punten is niet onoverbrugbaar. De Play-Offs zijn een rollercoaster. Alles ligt nog dicht bij elkaar. Nog zes keer moeten mijn jongens alles geven. Maar we zijn wel de morele winnaar van het weekend", besloot Clement.

Lees ook: Trossard na zege: "Ik wist dat Club Brugge dat zou proberen"

Poll

Was de strafschop voor Genk terecht?

(1542 stemmen)

Plaats een reactie

Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:55
de strafschop is terecht...maar de belachelijke regel niet!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:50
Ik dacht dat die belachelijke regel pas volgend seizoen van kracht werd
nu is het competitievervalsing mijn gedacht
Vind ik leuk
Kingambo +2987
zondag 14 april 2019 om 20:57
Penalty is penalty 😂😂😂
Vind ik leuk
Paars hart +402
zondag 14 april 2019 om 20:59
Pinanti!
Vind ik leuk
Gimini +1343
zondag 14 april 2019 om 21:02
Volgens dat belachelijk nieuw reglement wel ja . Had hem wel liever niet op de stip gezien...Mechele die de hens maakt , wist zelfs niet waar de bal was.
Vind ik leuk
Rune1891 +7458
zondag 14 april 2019 om 21:04
Mooie reactie Clement! Laten we achteraf inderdaad blij zijn dat het niet beslissend was, scheelt weer een hele discussie...
Altijd welkom in Brugge als je jouw werk hebt afgemaakt in Genk
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
zondag 14 april 2019 om 21:35
eerst de titel en dan mag je hem terug hebben !
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 21:45
Zou hem toch houden hoor!
Vind ik leuk
Rune1891 +7458
zondag 14 april 2019 om 21:56
Bij een titel moet hij nog de CL in, het zou jammer zijn om Genk dat met een andere coach te zien doen
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 21:22
Ik heb nog niemand horen zeggen dat die nieuwe regel een goede zaak is. Als wij dat allemaal vinden, dan vraag ik me af wat degenen die de regel hebben opgesteld er precies in gezien hebben? Mechele krijgt de bal tegen zijn arm, maar hij wist zelfs niet waar die bal was op dat ogenblik, en het is nu ook niet zo dat zijn armen zich in een onnatuurlijke houding bevonden. Gelukkig lagen we duidelijk boven vandaag, maar die regel gaat nog voor veel tandengeknars zorgen.
Vind ik leuk
blondel +3842
zondag 14 april 2019 om 21:36
Volledig met u eens,maar had deze penalty voor Brugge de overwinning opgebracht ,had de commentaar helemaal anders geweest.Je weet wel wat ik bedoel,zoals maffiapraktijken en VARhaeghe.Gelukkig heeft Genk verdiend gewonnen en zijn we zo van die vervelende commentaren gevrijwaard
Vind ik leuk
Weareleko +431
zondag 14 april 2019 om 21:24
Dit toont nogmaals dat de playoffs een dubbeltje op zijn kant is. Er zijn nu vier ploegen met een 9 op 12 in deze PO'S.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:24
Genk verdiend gewonnen. En penalty was een rare fase, voor discussie vatbaar, maar hy was terecht. Op naar de volgende match alles kan nog.
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
zondag 14 april 2019 om 21:33
Ondanks dat de meningen verschillen over die penalty, heeft Genk zeer goed gespeeld, Brugge kwam haast niet in het stuk voor! Dik verdiende zege ! Komaaaaaan RACING !!!!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
zondag 14 april 2019 om 21:59
Gelijk heeft hij. Na zo’n non-match mogen die van Club echt niet klagen.
Vind ik leuk
BST83 +1207
zondag 14 april 2019 om 22:00
Wat een non match...

Arrogantie ten top...
Vind ik leuk
CobraX +633
zondag 14 april 2019 om 23:11
Zij die op "nee" gestemd hebben, kennen het reglement niet. Ik vond het zelf helemaal geen strafschop, maar volgens het reglement was het 100% strafschop en dan is al de rest bijzaak. Hopelijk schaffen ze deze belachelijke regel af volgend seizoen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:41
Helemaal niet volgens het regelement is er pas handsbal van de verdediger als hij de hand naar de bal gaat.

De nieuwe regel waar jij het over hebt gaat over IFAB waar alle aanvallende goals afgekeurd worden als de bal tegen de hand komt van de aanvallende ploeg
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 23:47
Dat was de regel begin dit seizoen. Een beweging naar de bal toe is niet langer een vereiste. Ook een bal van kortbij, en met de verdediger met de rug naar de bal is hands als de arm niet tegen het lichaam is. Is niet eerlijk, maar zo hebben ze de regel gemaakt. Zoals als meerdere mensen hier voorgesteld hebben zou in dergelijke gevallen een indirecte vrije trap een betere bestraffing zijn.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:50
De regels die de voetbalbond aan de arbiters meegegeven hebben in Belgie. maar IFAB heeft nooit deze richtlijnen meegegeven. Volgend seizoen is het ALTIJD HANDS als de bal tegen de hand komt bij een aanvallende actie niet bij een verdedigende actie.

Verdediging geld nog steeds de regel van hoe ver is de bal van de speler en de houding en manier hou speler naar bal gaat met hand.
Vind ik leuk
CobraX +633
maandag 15 april 2019 om 00:24
De Belgische scheidsrechters moeten in België het reglement van de Belgische voetbalbond toepassen. Ze kunnen niet zomaar tijdens de wedstrijd zeggen "de boom in met de Belgische voetbalbond, we volgen de regels van IFAB". Zo werkt het niet. Dus ja, het reglement dat ze moesten toepassen, werd perfect toegepast.
Vind ik leuk
Rune1891 +7458
zondag 14 april 2019 om 23:58
Eigenlijk absurd dat men regels gaat veranderen tijdens een lopend seizoen
Vind ik leuk
CobraX +633
maandag 15 april 2019 om 00:05
Yep, mee eens. Als het een goede verandering was geweest, kon ik het nog enigszins begrijpen. Maar hier kan zo hard misbruik van gemaakt worden door "slimme" spitsen.
Vind ik leuk
CobraX +633
zondag 14 april 2019 om 23:49
Sorry, maar je hebt ongelijk. In Sports Late Night hebben ze het reglement erbij gehaald en het reglement werd perfect toegepast.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:27
Dat zijn richtlijnen van de belgische voetbalbond niet de officiële regels. zoek de officele regels op en je zal er niks zien staan over deze regel
Vind ik leuk
CobraX +633
maandag 15 april 2019 om 00:34
Nogmaals, wat IFAB zegt, is irrelevant voor onze Belgische scheidsrechters. Voor de Belgische scheidsrechters die wedstrijden in de Belgische competitie fluiten, is het heel simpel: de regels van de Belgische voetbalbond toepassen of een andere job zoeken.
Vind ik leuk
Vlaming +1874
maandag 15 april 2019 om 00:53
strafschop was wel beslissend want zonder dat was die derde goal nooit gevallen.
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
maandag 15 april 2019 om 04:53
Van mij hoefde die strafschop helemaal niet! Ik win liever zonder discutie! en als je de match vandaag zag, werd Brugge overklast en verdiende Genk niet dan de 3 punten! Als ze de eerste 20 min efficient zijn, is de match al gespeeld ! Dus Brugge nog chance gehad dat het geen monsterscore was
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:57
Wesley, efficiënt ok, maar een keeper staat er, om de ballen uit zijn doel te houden, dus, ipv van jullie efficiëntie in twijfel te trekken, liever een pluim voor Horvath.
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
woensdag 17 april 2019 om 20:37
Dat is zeker ook waar ! die had wel goed gepakt idd
Vind ik leuk
Hhti +1714
maandag 15 april 2019 om 08:02
Deze penalty was zelfs zeer beslissend. Na die penalty was het anders spelen voor Genk rustiger en de spanning is er dan wel en beetje af. Want hoe langer het 1-1 blijft hoe groter de kans dat je in een voetbalwedstrijd onterecht kunt winnen met een tegenstoot of zo. Hierin vind ik dit een zeer bepalende beslissing!!! Eigenlijk moeten ook zeggen, "dat iedereen die gevoetbald heeft weet en ziet dat dit geen penalty is".
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:05]
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
donderdag 18 april 2019 om 18:39
EN DE PENALTY TEGEN STVV VAN BRUGGE? daar winnen ze met slechts 1-0 door die penalty n ze waren geen klote waard! en dat was zo een lachwekkende penalty, niet normaal! maar wel 3 punten met een gouden strik rond ! MAAR DAAR SPREKEN ZE NIET VAN HE !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:57
Vorig seizoen toen ik schreef na de wedstrijd Cercle Brugge - Beerschot Wilrijk dat Boucaut ofwel onbekwaam was of corrupt kreeg ik hier alle stront over mij heen , nu hij het bij andere clubs doet vinden die dat ook . Ik persoonlijk begin er hoe langer hoe maar aan te denken dat hij gewoon onbekwaam is en anders gaat hij nogal wat keukens en auto's met korting hebben .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws