Trossard na zege: Ik wist dat Club Brugge dat zou proberen

Trossard na zege: "Ik wist dat Club Brugge dat zou proberen"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 20:15zo 14-04-2019 om 20:15

KRC Genk bewees zich zondag zelf een dienst. Het versloeg Club Brugge met 3-1. Leandro Trossard – die de eerste goal van de middag maakte – genoot na de match met volle teugen.

Play Sport nam Trossard voor de camera. Met een grote glimlach stond de Genkse winger de media te woord. "Dit is heerlijk. Voor deze match hebben we ons helemaal opgeladen. Onze manier van spelen was fantastisch."

"We grepen Club Brugge meteen bij de keel. Het is dan ook mooi als je het kunt afmaken. Mijn goal? Ik wist dat Club Brugge zou proberen om uit te voetballen. Ik kon onderscheppen en scoren. Dat gaf ons een boost."

Genieten en focussen bij Genk
Wordt Genk nu ook kampioen? "We moeten rustig blijven en verder doen zoals we bezig zijn. Nu even genieten en ons dan focussen op de match tegen Standard", besloot Trossard na de match tegen Club Brugge.

Lees ook: Genk pakt de scalp van Club Brugge met handje hulp van de VAR

Poll

Wordt Genk dit seizoen kampioen?

(1260 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 20:30
Mooie verdiende zege
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
zondag 14 april 2019 om 20:44
Verdiende zege van genk werden langs alle kanten overspeeld, wat denswil klaarspeelde ,twee maal verdedigd met als gevolg goal ,kan niet iemand van brugge vinden die op niveau speelde,OH SORRY, HORVATH, DIE WEL
Vind ik leuk
w-b forever +2090
zondag 14 april 2019 om 20:40
Seg vetzakske ge zit hier niet op uw plaats da's duidelijk.
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 21:02
?
Vind ik leuk
Chroom +658
zondag 14 april 2019 om 23:05
Heb je een vettig pakje friet achter je broek zitten?????
Vind ik leuk
valere +442
zondag 14 april 2019 om 20:43
Je kan hoog van de toren blazen al wat je wil,maar als die amateurs van de VAR niet tussenkomen bij die ongelooflijk belachelijke penalty,dan krijg je nog de klop van de hamer..Trossard kerel,dank de VAR op uw blote knieen
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
zondag 14 april 2019 om 20:48
Ge moet ook groot kunnen zijn na zo een pandoering en geen penalty story gaan zoeken , we verdiende niks in genk punt amen en uit
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
maandag 15 april 2019 om 04:57
VAR BEDANKEN??? als genk de eerste 20min efficient is was de match al gespeeld en dan zwijgen we nog van de rest van de 70min die Brugge onder lag ! Var haha ! die 1-0 tegen stvv van Brugge dat was een cadeau van de var ! want toen was Brugge geen zak waard ! 95min de beste ploeg, lijkt me dan toch niet de verdienste van de var !!!
Vind ik leuk
Kingambo +2987
zondag 14 april 2019 om 20:44
Lekker ballen Leandro 😂😂
Vind ik leuk
Toca +52681
zondag 14 april 2019 om 20:46
Clement wint vandaag ook van Leko vond ik.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:48
Vandaag was hij Leka. 😁
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 21:15
De taktiek was gedurfd maar werkte uitstekend.
Vind ik leuk
Toca +52681
zondag 14 april 2019 om 21:55
Klopt maar soms moet je durven. En het op voorhand zien is een kwaliteit van een goede coach.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:02
Genk had zeker meer kansen in 1e helft maar afwerken is een gave. Had Denswill vandaag niet uit gekozen als zn typische nonchalanche dag waarvan hij er een 2tal per jaar heeft dan had de eerste goal niet direkt gevallen en dan...
Ook is het makkelijk zeggen zoals Clement dat de 2e goal het verschil niet maakte want dat deed het natuurlijk wel. Die derde net voor tijd maakte het verschil niet meer. Volgens de nieuwe regels was het dus een terechte penalty. Ok dan. Heel triestig voor het voetbalspel. Verdiende genk op basis van kansen te winnen : Ja.
Maar geen penalty op die anti voetbal wijze.
Vind ik leuk
Chroom +658
zondag 14 april 2019 om 23:25
Club Brugge heeft een penalty gekregen volgens de spelregels, verdiend, punt uit!
Daarna heeft KRC Genk een penalty gekregen volgens de spelregels, verdiend, punt uit.
Zijn deze spelregels sportief eerlijk? Ik vind van niet en ze zijn zeker voor discussie vatbaar, maar zoals de regels nu zijn is het nu eenmaal voor alle ploegen hetzelfde, vandaag zit het mee, maar volgende week mischien tegen.
Ik herinner me een wedstrijd waar Club Brugge het winnende doelpunt scoorde uit penalty na licht contact en volgens de regels, maar waar na afloop van de wedstrijd Vormer verklaarde dat hij contact voelde en zich liet vallen en dus niet door het contact zelf is gevallen, ook deze regels zijn voor discussie vatbaar.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 23:26]
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 23:59
Tenminste heeft de VAR de regels gevolgd. Het was ooit veel slechter. Kijk maar eens naar het eerste kwartier van Waterschei-PSG op Youtube : 2 zuivere penalty-fouten op Voordeckers maar de scheids floot niet. Godzijdank liggen dat soort van fratsen achter ons (als de VAR werkt tenminste).
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 23:59]
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
maandag 15 april 2019 om 00:11
.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 00:12]
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
maandag 15 april 2019 om 00:16
Tenminste heeft de VAR de regels gevolgd. Het was ooit veel slechter. Kijk maar eens naar het eerste kwartier van Waterschei-PSG op Youtube : 2 zuivere penalty-fouten op Voordeckers maar de scheids floot niet. Godzijdank liggem dat soort van fratsen achter ons (als de VAR werkt tenminste).
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
woensdag 17 april 2019 om 20:38
"ALS" bestaat niet ! 3-1 is een feit
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:06
Hij doet wat wij altijd thuis doen, tegenstander direct onder druk zetten. En het lukte mede doordat vele van ons onder niveau bleven. Herpakken in de volgende match. Op Antwerp niet makkelijk maar op maandagochtend gaan werken is dat ook niet.
Vind ik leuk
Kris1 +1289
zondag 14 april 2019 om 21:01
Verdiende overwinning van Genk. Ze waren veel gretiger dan Club. Clement heeft nogmaals bewezen waarom Club hem graag wil. Leko vond geen oplossing voor de hoge druk van Genk. De inbreng van Amrabat en Openda was duidelijk geen verbetering. Danjuma had ik liever al eerder zien invallen voor Diatta. Denis was de laatste weken toch bepalender en kon misschien uit het niets nog tegen scoren. Zwakke wedstrijd van Club en zijn trainer. Een gemeend proficiat voor Genk. Maar het is nog niet gedaan!
Vind ik leuk
Weareleko +431
zondag 14 april 2019 om 21:19
Tenzij er niets merkwaardigs gebeurt, zie ik dit.Genk deze voorsprong niet meer weggeven, al zijn er nog 6 matchen te gaan.
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 21:36
Ik gun hun de titel maar ik vrees dat er op Brugge en op standard weinig punten worden gehaald , altijd moeilijke verplaatsingen voor Genk
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:38
Niet overdrijven, 3 vd 4 gespeelde matchen tot nu waren thuismatchen voor genk. Hun enige uitmatch... verloren ze. Kan nog veel gebeuren hoor.
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 21:53
Hij was vandaag eindelijk nog eens echt goed. Hopelijk kan hij die vorm nu aanhouden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:15
Mooie zege!!
Vind ik leuk
Jake Genk +244
maandag 15 april 2019 om 08:11
Doe nu eens hetzelfde IN Brugge en de titel is dichtbij!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws