Genk weer op voorsprong via strafschop: 'Niets met voetbal te maken'

Genk weer op voorsprong via strafschop: 'Niets met voetbal te maken'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 19:18zo 14-04-2019 om 19:18

KRC Genk is weer op voorsprong gekomen tegen Club Brugge. Uitgerekend Ruslan Malinovksyi bracht Genk via een strafschop op 2-1. Maar was het wel een penalty? De VAR en later Alexandre Boucaut waren van mening dat Brandon Mechele hands maakte.

Poll

Was de strafschop voor Genk terecht?

(1542 stemmen)

Plaats een reactie

sus +2041
zondag 14 april 2019 om 19:23
ja zeker,zuiver handsbal...
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 19:36
Tegen een ander zou ik in discussie gaan, maar ...

Aangepast door VP.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:37]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:37
@Vlad. We snappen dat je het niet eens bent. Maar let op je taal.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 19:51
Wees dan ook efkes consequent he, vorige week werd ik nog hoerenzoon genoemd (fils de pute), door onze stokende Luikse "vriend", de opmerking staat er nog steeds en er kwam geen reactie op!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:54
Als we het zien, merken we het op. Via info@voetbalprimeur.be kun je ons altijd bereiken.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:58]
Vind ik leuk
sceptomaan +458
zondag 14 april 2019 om 19:54
Misschien moet je die gasten die komen provoceren ook eens aanspreken, Daan Slingers. Er zitten hier typetjes die gewoon wat komen uitdagen, wat is daar de meerwaarde van? Je mag gerust hier op antwoorden door te zeggen dat ze geen 'taal' gebruiken die niet is toegestaan, maar laat ons niet belachelijk doen. Wat zeg je?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:00
Daar is helaas weinig meerwaarde aan. Vind je een reactie ongepast, dan mag je dat ons altijd laten weten.
Vind ik leuk
sceptomaan +458
zondag 14 april 2019 om 20:04
Verwijder dan de juiste reacties ;).
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:08
Ben je neutraal limburgs blauwwit mischien?
Valt wel op welke kleur je afknipt op dit moment.daan slingers
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:11
@Stefaanblauwzwart

Vorige week was ik op het forum nog voor Club Brugge volgens een ander lid. Dan weer voor Standard.

Probeer allemaal overeen te komen. :-)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:16
Andere forums interesseren mij niet. Lees wat men onze colegas verwijt en grijp in BIJ IEDEREEN OF BIJ NIEMAND.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:23
Ik had het over dit forum. En we grijpen in als we iets fout zien.

Zie jij een ongepaste reactie? Laat het weten op info@voetbalprimeur.be.
Vind ik leuk
Brubru +6097
zondag 14 april 2019 om 20:07
Zegt iemand die de Anderlechtfans vrijdagavond groot gelijk gaf.
Dit is nooit strafschop. Zelfs niet volgens de nieuwe regels. Hij wist niet eens waar de bal was, een beetje zoals Mali niet wist waar het hoofd van Verstraete was.
Gelukkig maakt Genk nog een derde.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:10
Nadat je zolang voorstaat met zo een belachelijke penalty is die derde een detail.
Vind ik leuk
jericho666 +3842
zondag 14 april 2019 om 20:14
Precies zure frut vandaag 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:58
Inderdaad, bij Gent was het ook zuiver handsbal door Bronn...
Vind ik leuk
Daydreamer +7022
zondag 14 april 2019 om 19:24
Ook verdiende penalty hè...
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 19:37
Aangepast. Laatste waarschuwing.

VP
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:38]
Vind ik leuk
Diego A M +4529
zondag 14 april 2019 om 20:14
Zoals Ruudje zei, we gaan winnen, klaar. Doorgaan kapotmaken....
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 19:38
Hiere nig zo nen simpelen van geest, zit waarschijnlijk in dezelfde vleugel in de psychiatrie als den sus...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:45
Man toch, Genk is duidelijk de beste ploeg dit seizoen. Daar gaan uw idiote opmerkingen niet veel aan veranderen. Supporters van Genk moeten ongelooflijk genieten hoe spelers Brugge overklast hebben. Genk en niemand anders verdient dit jaar de titel.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:03
Dhas waar maar overklast? Die penalty is toch een lachertje nietwaar allee ik wed dat Genk nooit komt winnen op het veld van Club dus we moesten deze wedstrijd verliezen om het nóg spannend te houden
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:20
Dat kan best zijn, maar gaan ze hem ook krijgen? Toch nog maar een toontje lager zingen, dan deze 1 match. Phoe
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 19:46
Laat je niet vangen door die 2, hun enige doel in het leven is om club supporters op de zenuwen te werken
Vind ik leuk
jericho666 +3842
zondag 14 april 2019 om 19:49
Verre van maar het is een aangenaam tijdverdrijf op een zonnige zondagavond
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
zondag 14 april 2019 om 19:48
Rustig aan Vlad, laat je niet opfokken. Het was een mindere match van onze club. We blijven positief kerel!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
zondag 14 april 2019 om 19:24
De regels zijn duidelijk: terechte strafschop! Bewust of onbewust, dat doet er NIET toe als de armen niet tegen het lichaam zijn.
Vind ik leuk
Brubru +6097
zondag 14 april 2019 om 20:15
Een regel zegt ook dat het geen strafschop is als er geen beweging naar de bal is, als het geen schot op doel is.

Als voetballiefhebber moet je eerlijk zijn : dit is nooit strafschop zelfs al is het er volgens de "regels" een.

Kan je je voorstellen dat je met zo een penalty een beker of een kampioenschap verliest terwijl de speler niet eens weet waar de bal is ?

Dit doet niets af van de oververdiende zege van Genk. Hopelijk pakken ze de titel.
Vind ik leuk
Diego A M +4529
zondag 14 april 2019 om 22:29
Ik heb al andere penalty's gezien, nietwaar Ruud?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:26
Belachelijke maar terechte penalty. Die nieuwe regel trekt op niets
Vind ik leuk
Rij +91
zondag 14 april 2019 om 19:32
Volgens de nieuwe regels wel maar is niet bewust, voor een voetballiefhebber is dit geen strafschop.
P.S. Voor mij was de eerste van Club onbewust dus...
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 19:26
Tja als dat de regel is, is het echt belachelijk! Ik blijf pleiten voor iedere aangeschoten bal een onrechtstreekse vrije trap binnen de 16...want op die manier is het niet houdbaar! Voor bewuste handsbal een penalty... ok dat is dan weer interpretatie maar straks is de interpretatie: is de arm echt van het lichaam verwijderd...
Vind ik leuk
Peed +839
zondag 14 april 2019 om 20:06
Er was gisteren op Cercle (Jaja voor de buren : ik was 1 van die 10 aanwezigen) ook een dergelijke fase : een speler van Cercle krijgt van dichtbij volkomen onvrijwillig een ongevaarlijke bal tegen de arm. Het spel gaat voort en Cercle krijgt 3 minuten later een (goedkope) strafschop. De ref gaat naar dat scherm kijken en geeft een penalty voor Beveren ! Los van die nieuwe regel (is die nu al in voege of niet ?), is het dan logisch dat Cercle haar penalty niet mag trappen ? Ik stel de vraag hé. Voor degenen die zeggen dat Cercle (of voor mijn part Club, Gent, Genk, ...) daar geen recht op heeft, wat doe je dan met de verloren tijd ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:46
Of hoe ver van het lichaam is niet tegen het lichaam... En hele arm of onderarm ? Hand in de zij ? Oeverloze discussies kan men hier over hebben Zetterberg. 😋😂😁
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:27
Nieuwe regel en dan heb je soms zelf nadeel of zelf voordeel, zoals strafcorner bij hockey ! Mag ook uitgelokt worden maar dat is niet wat Samatta hier doet, zuur voor ons Brugge supporters maar wel de regels.
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 19:31
Ik maakte thuis ook de vergelijking met hockey...alleen is een strafcorner nog geen doelpunt, een penalty is dat voor 90% wel...
Deze regel is echt onhoudbaar, zo kan je als aanvaller bewust de bal tegen de hand aanchippen
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:34
Als je Boon op het veld hebt staan als Belgian Lions zijnde is het dat voor 90% ook ;) + al blijft het 2-1 wint Genk verdiend met of zonder penalty, maar voetbal is niet altijd eerlijk
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 19:36
Verdiend voor Genk, ik hoop eerlijk gezegd dat ze het halen. Spelen een schitterende match maar die regel is echt belachelijk
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 19:45
Spelen inderdaad een heel goeie match, 1 van de betere dat ik dit jaar heb gezien, verdiende voorsprong voor Genk, al bij al ben ik blij dat het nu 3-1 staat, was het bij 2-1 gebleven was het nog wat zuurder door die penalty, nu hebben we er gewoon niks tegen in te brengen.

Het fabeltje dat de hele malinovsky affaire de voorbereiding van Genk heeft verstoord kan nu ook wel de prullenbak in, Clement heeft dat gewoon heel handig gebruikt om zijn volledige groep op te naaien, slim gecoached....
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 19:51
Zeer nuchtere analyse van een bruggesupporter, de meeste zullen Clement nog meer verketteren en in hemelsnaam waarom! Hij staat op de loonlijst van Genk en kan voor het eerst misschien een titel op zijn palmares zetten
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:03
Ik zal dan de eerste zijn om hem geluk te wensen! Toen mph vertrok was ik totaal geen voorstander van Clement... heb ik mij dat al beklaagd!
Nu, ik hoop maar 1 ding, als Genk de titel pakt, dat ons bestuur Clement zijn werk laat afmaken in Genk, zijn tijd bij ons komt nog wel!

Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:05
Nuchter, eerlijk en fair!
Sterk Rune, ik weet niet of ik dat zo meteen na een nederlaag zou kunnen, denk het niet!
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:11
Je had me niet willen zien toen boucaut die penalty floot, zelden maak ik me druk in mijn zetel maar nu heb ik toch de hele woonwijk bij elkaar gevloekt....
Maar Genk gaat gewoon verdiend kampioen spelen, dat helpt bij het relativeren
Vind ik leuk
Brubru +6097
zondag 14 april 2019 om 20:20
Het is niet omdat Clement het goed doet bij Genk dat dit ook zo zou zijn bij jullie hoor.
Ik blijf van mening dat er bij Genk meer talent aanwezig is dan bij Club of toch alleszins
meer matchen op hoog niveau spelen. Vandaag toch weer een paar spelers totaal afwezig.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:06
Misschien ligt het aan het feit dat Leko wellicht vertrekkende is ? Misschien dat Clement zijn spelers beter weet te prikkelen dan Leko kan ? Ik denk dat beide ploegen intrinsiek dezelfde kwaliteiten hebben, alleen speelde Club meer non-matchen dan Genk
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:37
Je kan ook een onrechtstreekse vrije trap geven voor zulke gevallen. Maar ja, het blijft altijd voor discussie vatbaar. Wanneer de vrije trap, wanneer de penalty...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:53
Is dat echt ? Erwin je hebt me iets geleerd man, dankjewel daarvoor. Zo zie je maar dat er veel meer regels zijn dan de gewone supporter kan onthouden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:32
Was eigenlijk als reactie bedoelt over de strafcorner bij het hockey. Daar is het tenminste duidelijk wanneer het strafcorner is. Bij het voetbal zal het altijd voor interpretatie vatbaar blijven.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 19:28
Heel zuur, totaal niet bewust maar volgens de regel wel penalty... hopelijk blijven ze hier dan consequent in
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:31
Dit is geen penalty maar volgens die onozele regel wel...ook even een kleine vermelding naar die blauw zwarte commentator toch wel..filip joos bijzonder hard tegen die penalty
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 19:34
100% gelijk in alles wat je hierboven beweert
Vind ik leuk
CHARLESL +168
zondag 14 april 2019 om 19:32
Zo zie je maar, rsca kreeg die niet toen na handspel Bruggeling, anders hadden ze gewonnen of zeker gelijkgespeeld tegen fcb. Analisten zwegen het dood, alsook geschreven pers. Typisch.. Dat is blijkbaar nadeel van rsca te zijn. Duidelijk nog grootste en mooiste club van Belgie club waar men jaloers op blijft ondanks zwakke seizoen met veel pech.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:35
Is gewoon zwakker kern hoor
Vind ik leuk
MadMigi +33
zondag 14 april 2019 om 19:43
Bolasie moest al rood gekregen hebben na zijn fout op Mata... Duidelijk dat ze niet zozeer bekogeld worden dr VAR en pers als door hun fans. ;)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:03
Ja, zeker en vast, want Anderlecht speelde ons echt van het kastje naar de muur. Zo'n klassebakken dit seizoen.
Effe zonder zwans nu... Je meent dees echt of wat ?
Vind ik leuk
Ikzelf1 +340
zondag 14 april 2019 om 19:33
Ze fluiten al een paar weken penanty voor alle ballen tegen de arm als deze zich niet langs het lichaam is . Dus nu ook terechte penanty!!!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:38
Onnozelaar staat met zijn rug naar de bal en ziet de bal niet komen volgende week kampioenschap handjetrap en altijd penalty
Vind ik leuk
Fie +497
zondag 14 april 2019 om 20:01
Daar vrees ik dus ook voor. Dat aanvallers bewust op handen/armen gaan beginnen mikken...
Vind ik leuk
Mike53 +112
zondag 14 april 2019 om 19:37
Dit is gewoon het niveau van de belgische scheidsrechters... stomme regel, maar ja alle ploegen zullen wel is voordeel hebben zeker...
Vind ik leuk
riksken +111
zondag 14 april 2019 om 19:38
Tligt niet daaraan,we zijn gewoon niet goed genoeg zo simpel ist
Vind ik leuk
Weareleko +431
zondag 14 april 2019 om 19:44
Verdiende overwinning van een sterk Genk tegen een zeer zwak club
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:45
Awel bleiters wat zeg je nu , t is wel 3 - 1 en hoeveel onterechte penaltys heeft Club al niet gekregen , echte bleiters zijde hulder
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:53
In 't groot ONNOZELAAR dit heeft niets met welke ploeg dit krijgt, staat met zijn rug naar de bal en ziet de bal niet komen wanneer is dat dan penalty volgende spelen we met spelers zonder armen
Vind ik leuk
Weareleko +431
zondag 14 april 2019 om 19:48
Man, man,man, wat is vanaken slecht vandaag
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:55
Voila Genk wint de topper met 3-1 mijn dag kan niet meer stuk.😁
Vind ik leuk
DragonEgg +461
maandag 15 april 2019 om 12:14
't Is toch erg dat je blij moet zijn met het verlies van een andere ploeg hoor Jan...
0/12 dacht ik hé?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:10
1. Dat is mijn volste recht, aangezien Genk meer de titel verdiend dan Brugge.
2. Ik heb met u niet gespot noch een andere Brugge fan op dit forum.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 19:56
Hij slaat toch overduidelijk op den bal...

Is wel onbewust.
Vind ik leuk
Brubru +6097
zondag 14 april 2019 om 20:24
Vorige week zag je Mali ook bewust trappen. Volgens mij krijgt Mechele of wie het ook was die bal zonder zijn weten tegen zijn elleboog. Waar zie je hem op de bal slaan ?
Ik zou een optieker contacteren.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 20:29
Doen!

Zijn arm beweegt weg van het lichaam en raakte de bal dit zonder opzet, maar is niet meer van tel.
Vind ik leuk
Truth +4551
zondag 14 april 2019 om 19:58
Dik verdiende overwinning want we waren nergens maar jammer dat het alweer niet kon zonder controverse ...belgië zet zich alweer op de kaart met de meest lachwekkende regel die ik ooit heb gezien 😤😤
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:59
Als genkie zeg ik: neen. Goal voor genk hing al in de lucht. Ma op deze manier is het vuil voor brugge
Vind ik leuk
Brubru +6097
zondag 14 april 2019 om 20:00
Genk heeft verdiend gewonnen. Punt.
Maar zij die dat penalty vinden !?!? Die regel moet onmiddellijk aangepast worden.
Veronderstel eens dat je op speeldag 10, Genk zijnde, een verdiende titel verliest door zo een penalty.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 20:01
Ik snap dat de Brugse fans kwaad zijn, die denken dat dit gewoon mag, na het titel doelpunt in Luik vorig seizoen
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:00
Los van clubkleuren moet iedereen toch toegeven dat deze nieuwe regel gewoon belachelijk is ? Trouwens, hoe duidelijk is het reglement over arm tegen het lichaam ? Is er bepaald dat de volledige arm tegen het lichaam moet ? Mag onderarm los van lichaam ? En als je hand tegen je lichaam blijft kan het dan hands zijn of is het dan "arms". 😋
Misschien eens een goede advocaat opzetten om uit te pluizen en loopholes te vinden in deze regel. Lol.
Vind ik leuk
Rebel +2238
zondag 14 april 2019 om 20:01
Ik vind de twee gegeven penalty's heel licht maar over de 3-1 of anders 2-0 geen discuties,Genk oververdiende winnaar.
Vind ik leuk
egeysen +55
zondag 14 april 2019 om 20:05
En die penalty voor Brugge? Duik over Heynen en dan penalty! Ff serieus blijven...
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:23
Blijf dan zelf efkes serieus, dit was een schoolvoorbeeld van een penalty, werd aangetrapt langs achteren!
Vind ik leuk
Doomster +52
zondag 14 april 2019 om 20:10
Zo veel agressie mannen , en wrm ik heb een top match gezien tussen 2 ploegen die volop voor de titel gaan ok Genk was beter maar ook logisch thuis , in Brugge zal het zeker ook nog knetteren. Ik moet eerlijk zijn als Rsca fan ben ik hier jaloers op proficiat aan Genk , maar ook voor Brugge bij 3-1 achterstand blijven ze nog alles geven.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2695
zondag 14 april 2019 om 20:26
Het is nooit penalty maar laat dit aub het voorbeeld zijn van hoe belachelijk die regel is. Anders een voorstel voor volgend seizoen: geef een meetlat mee met de scheids als de bal tegen de hand geschoten word vanaf 30 cm is het aangeschoten, alles wat meer dan 30 cm is, is dan uiteraard penalty ;) ( neem dit met een korreltje zout aub)
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
zondag 14 april 2019 om 20:26
Jongens, laat ons niet zeuren over de penalty. Club heeft dit verlies aan zichzelf te danken. Het leek wel alsof ze een snipperdag genomen hebben. Dit geleverde spel was Club onwaardig.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:32
Allemaal Brugge supporters zeker z ik jn ze al vergeten hoeveel ze er zo in de competitie gekregen hebben? En inderdaad iedere bal die met de hand geraakt wordt penalty. Voor iedereen gelijk
Vind ik leuk
Drughi +55
zondag 14 april 2019 om 21:10
Volgens de regels penalty. Volgens gezond verstand geen penalty. Regels aanpassen en er niet over lullen als ze hem nu toch fluiten.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:08
Een echte Schande van De Ref en de VAR. Ik stel vast dat een slechte Aanduiding was voor de wedstrijd. Want ik wist Honderd procent dat Club Brugge weer de das ging omdraaien en een geschenk zou geven aan Genk want het is al de vierde keer dat wij met deze Ref bestolen zijn ok De Ref tegen een Ref ok Walekop blijft waar u bent .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws