'Standard wil boete van Anderlecht gebruiken om supporters te compenseren'

'Standard wil boete van Anderlecht gebruiken om supporters te compenseren'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 13:43zo 14-04-2019 om 13:43

Laatste update: zondag 14 april 2019 om 13:55zo 14-04-2019 om 13:55

RSC Anderlecht heeft een boete van 50.000 euro gekregen na de zware supportersrellen van vrijdag op het veld van Standard Luik. De Rouches moeten ook vrezen voor een boete, maar zij doen alvast een oproep aan de Pro League.

Volgens La Denière Heure wil Standard de aanwezige supporters compenseren met de boete van Anderlecht. Dat zou moeten gebeuren in de vorm van een korting bij de volgende wedstrijd of krediet om te gebruiken bij de catering. 

Alle tickets integraal terugbetalen is onmogelijk voor de Rouches. Er waren vrijdagavond 27.236 Luikse supporters aanwezig, waarvan 23.000 abonnees. Dat zou een serieuze kost zijn voor Standard en is onmogelijk voor de club.

Het is immers niet uitgesloten dat de Rouches ook een boete krijgen. Volgens Stijn Van Bever, woordvoerder van de Pro League, werden er immers langs beide kanten vuurpijlen aftestoken.

Lees ook: Dubbele sanctie voor Anderlecht, maar ook Standard moet nog vrezen

Poll

Vinden jullie dit een goed idee van Standard?

(285 stemmen)

Plaats een reactie

Hierulf +1951
zondag 14 april 2019 om 13:50
Geen kans, dit geld gaat in een pot om de jeugdopleiding steunen overal.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:04
Ik snap de redenering en de vraag van standard, vragen staat uiteraard ook vrij.
Maar dit is mijns inziens niet hun beslissing.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2361
zondag 14 april 2019 om 14:12
De supporters zullen blij zijn als ze ieder bijna twee Euro terug krijgen, dat zal zeker een groot feest worden daar in Luik...

Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:59
Ik vind dat de supporters de dupe zijn en dat dit gecompenseerd moet worden. Wie dat is maakt mij niet uit, voor mijn part moeten Anderlecht en Standard daar voor opdraaien en de kosten verhalen op het gespuis dat vuurwerk heeft afgeschoten, want dat zijn uiteindelijk de echte schuldigen.
Vind ik leuk
Ikzelf1 +340
zondag 14 april 2019 om 15:32
Laat de mensen die ervoor zorgde dat de match werd stilgelegd en afgefloten eens opdraaien voor de kosten . Ze zullen volgende keer nadenken voor ze vuurwerk afsteken in het stadion
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:57
Ik was zaterdag aanwezig en bevond mij zijdelings de spionkop ik had het volledig overzicht er is bengaals vuurwerk afgestoken aan de zijde van Standard maar geen enkele pijl is afgeschoten !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:48
Ja want standard zou dit nooit doen he. Het glas van vorig jaar vergeten of de voetzoekers naar proto. Maar ja het waren de kabouters zeker.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:27
eerlijk wie is er begonnen juist die van anderlecht waar is het mogelijk ik ben vlamingen blij dat ik mag suporteren voor een waalse club dat de bond doet wat het moet doenja anderlecht enkele reksen lager doen spelen juist zoals beerschot
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:45
1 leer typen en 2 dan moest standard nooit meer in eerste klasse voetballen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws