Rutten krijgt steun van Verschueren: Het ligt uiteindelijk aan de spelers

Rutten krijgt steun van Verschueren: "Het ligt uiteindelijk aan de spelers"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 12:22zo 14-04-2019 om 12:22

Fred Rutten ligt de laatste weken zwaar onder vuur bij RSC Anderlecht. De Nederlandse coach slaagt er momenteel niet in om paars-wit op de rails te krijgen. Rutten krijgt echter krediet van Michaël Verschueren.

De manager van Anderlecht kreeg van Sporza de vraag wie de meeste schuld draagt aan deze crisis. "De voorzitter? Het is moeilijk om in zijn plaats te spreken, maar ik heb elke dag contact met Marc Coucke. Mocht hij kunnen, dan zou hij hier staan en alles voor de club doen", aldus Verschueren.

"De coach, dan? Fred is hier van 7 uur 's ochtends tot 20u 's avonds. We moeten hem krediet geven. Hij kan doen wat hij wil, maar het ligt uiteindelijk ook aan de spelers", vervolgt Verschueren, die de grootste schuld voor de malaise dus bij de spelers legt.

"Ik hoor veel fans zeggen: je kunt een slecht seizoen spelen, maar de spelers moeten wel hun truitje natmaken. Ik verwacht nu een reactie van de spelers. Ze moeten beseffen dat ze voor Anderlecht aan het voetballen zijn."

 "Anderlecht is niet zomaar een bedrijf, maar een instituut. Iemand die hier werkt moet de kampioenenmentaliteit hebben. Een speler die dat niet heeft, zal onder mijn bewind geen toekomst hebben", besluit Verschueren.

Plaats een reactie

edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 12:27
Begint bij scouting ,als spelers goed gescout zijn weet je toch als ze
de kwaliteit hebben voor anderlecht of niet.
vindt het een zwak excuus .
Vind ik leuk
Brubru +6097
zondag 14 april 2019 om 12:37
Niet echt akkoord.
In plaats van hier iedere dag hetzelfde artikel te plaatsen zouden de medewerkers van de
voetbalsites (dus niet alleen VP) beter eens een studie maken van de transfers van de afgelopen
5 jaar bij IEDERE 1a ploeg.
Dan zou je onmiddellijk zien dat bij ALLE ploegen er een groot deel mislukte aankopen zijn en
dat dus overal als ik je reactie mag veralgemenen een slechte scouting zit.
Of zou het toch kunnen dat het iets moeilijker is dan men denkt vanuit zijn luie zetel.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:28
Waarom presteren die "ALLE"ploegen dan zoveel beter in deze play offs en competitie? Moet dan toch een kern van waarheid inzitten?
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 14 april 2019 om 14:01
Hoeveel spelers heeft FCB de eerste jaren onder Verhaeghe gekocht? Er zijn meerdere spelers geweest die gehaald werden en zonder een minuut te spelen alweer vertrokken...
Er is een reden waarom FCB 11 jaar zonder titel gezeten heeft. Niet omdat ze slecht werk leverden (was ook zeker niet perfect), maar omdat er altijd een menselijke factor meespeelt bij een transfer.
Hoeveel spelers zijn er nog niet geweest die ergens de pannen van het dak spelen (Falcao, Morata...) en na een transfer kunnen ze zich om een of andere reden niet aanpassen en halen hun niveau niet meer...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:04
Het is compleet normaal dat je slechte transfers zal doen als club. Maar je mag Anderlecht niet met Brugge vergelijken, want ik herinner me niet dat Brugge zo diep gevallen is en jaren ana een stuk lamentabel voetbal gespeeld heeft.
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 14 april 2019 om 15:23
2006-2014 was zowat hun slechtste reeks sinds de jaren '60 (samen met '81-87).
Ik woon in W-Vlaanderen, dus heb veel vrienden die FCB supporter zijn en ik herinner me nog levendig dat ze vaak klaagden over het lamentabel niveau.

Het feit dat ze nu twee titels gewonnen hebben op korte tijd heeft veel mensen het geheugen gewist, maar het was héél lang verre van goed en het aantal mislukte transfers in die periode was heel groot!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:03
Begin jaren 80 juiste seizoen weet ik niet meer hebben ze zich op de laatste speeldag weten redden tegen RWDM
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 14 april 2019 om 18:44
Ja, klopt, dat was '82, dus die periode '81-87, maar twee jaar voordien speelden ze nog kampioen en drie jaar later waren ze ook weer 2e...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:35
Ik volg vooral Anderlecht. Maar ik kan me niet herinneren dat Brugge zo zwak voor de dag gekomen is voor een langere periode. Wel dat het wat minder liep, maar toch niet zoals bij Anderlecht met een ploeg zonder vedetten. Ik heb de proef eens op de som genomen en willekeurig een kern bekeken van Brugge in 2008 bv. Ik zie Dirar, Sonck, Blondel, Vargas, Vadis, Klukowski... Dat zijn toch nog wat namen... Een tweede keer zocht ik het seizoen 2011 en daar zie ik toch ook mooie namen: Bacca, Refaelov, Dirar, Blondel, Vasquez, Lestienne, Meunier, Vadis, Dat zijn toch geen sukkelaars op dat veld. Dat talent heeft Anderlecht. Ik zie ook dat ze 6de geworden zijn in 1992/93, maar de andere jaren is dat op één uitzondering na altijd de derde plaats in jullie slechte periode dan zogezegd. Dat is toch nog dik OK en teken dat jullie niet weggespeeld werden. Kan ook niet met zo'n kern over een langere periode.
Vind ik leuk
Xytox +3097
dinsdag 16 april 2019 om 13:30
Als ze over tien jaar de namen Najar, Kara, Kums,... Gaan opnoemen, gaan ze ook zeggen dat dat heel degelijke spelers waren, maar net als deze spelers haalden ook de spelers die daar opnoemt vaak lange periodes hun beste niveau niet...
Bij velen van hen (Dirar, Refaelov, Vargas, Lestienne...) waren de supporters helemaal niet rouwig om ze te zien vertrekken. Ben trouwens RSCA supporter, maar aangezien ik veel FCB supporters als vrienden heb en vaak gratis tickets krijg, ga ik geregeld ook naar Club kijken...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:10
Transfers is maar een deel van het verhaal. Elke club heeft zijn eigen verhaal. Bij Anderlecht is dat verval al 15 jaar bezig. Voor mij persoonlijk toch. Elk jaar werd de kwaliteit minder. Je zag posities in de kern die niet eens bezet waren, er werden slechte spelers aangekocht of men huurde slechte spelers. Dit bestuur heeft 20 miljoen uitgegeven aan spelers die niet eens op het veld staan. Spelers als Rits en Schrijvers liet men zomaar naar de concurrentie gaan. Je maakt uzelf zwakker en de tegenstander sterker. 1+1 =2. In de zomer wist ik al dat een derde plaats het hoogst mogelijke zou worden, maar ik gokte op plaats 4 of 5. Maar het bestuur wou dat niet inzien, ze waren sterk genoeg zogezegd. Zogezegd goede transfers,.... Tja. Ik hoop dat ze het nu wel inzien.... de supporters hebben het nu duidelijk laten voelen dat dit niet meer kan.
Vind ik leuk
Toca +52682
zondag 14 april 2019 om 12:28
Dus de aanstelling van Rutten was nutteloos
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:31
Wat moet je nu doen? Rutten buiten? En dan?
De assistent alle miserie doorschuiven?
Gewoon verder doen met Rutten en aftellen tot het eind en (blijven)hopen op wat eergevoel bij sommige spelers .
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 12:33
We hebbe 6 assistenten daar kan je der toch enkele van opofferen 🤣
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 12:32
Trainer treft ook schuld!
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 12:37
welke ? onder hein was het niet goed,en er is niks verbeterd.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2141
zondag 14 april 2019 om 12:55
Rutten heeft geen kaas gegeten van tactiek.. . Maar voor de rest lijkt me het aan de spelers te liggen
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 12:41
Deze uitleg is wel heel dom !
je spelers de schuld geven,maar toch willen (hopen) dat ze ,ze de rest van
play-off aanmoedigen.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2141
zondag 14 april 2019 om 12:56
Al gehoord van het woord "triggeren" ?
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 14 april 2019 om 12:57
en wat is daar dom aan???
zij zijn de enige schuldigen...
het domme was dat je hvh hebt buiten gegooid ,dit terwijl je 2 weken eerder nog zegt dat de trainer niet ter discussie stond..
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 14 april 2019 om 14:04
Misschien moest hij al twee weken voor het ontslag van HVH zeggen dat hij hem zou buiten smijten. Dat zou pas people management geweest zijn!! 🙄🤣
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 14 april 2019 om 14:18
wa is het probleem???
ik zeg gewoon dat het dom is ...
gewoon omdat je die 1,5 miljoen moet uit betalen....
pannenkoek
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 14 april 2019 om 17:15
Het probleem is dat sommige mensen blijven zagen dat hij twee weken voor het ontslag zijn vertrouwen had uitgesproken, terwijl dat dagelijkse kost is in het voetbal en zelfs in het gewone zakenleven. In management zeg je niet dat je nog slechts 20% vertrouwen hebt in iemand... je blijft hem 100% vertrouwen geven tot het echt niet meer kan en dan gooi je hem buiten, en dat kan zelfs op 24 uur omslaan!

Het feit dat een ontslagpremie opgenomen wordt in het contract van een trainer is juist om te compenseren dat ze een heel volatiele job hebben, dus zowel trainer als club zijn zich daar goed van bewust.

Het enige 'domme' in heel die kwestie is dus om er oneindig lang over te blijven zagen...

oliebol 🍪
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 14 april 2019 om 18:49
bakkes toe snul
Vind ik leuk
DOMI +678
zondag 14 april 2019 om 12:42
Het is gemakkelijk alle schuld enkel naar de spelers toe te schuiven! Reeds van in het begin van het seizoen hoor ik zeggen dat de ploeg niet sterk genoeg is. Met een beetje geluk en kunde heeft de trainer deze ploeg toch nog naar PO1 gebracht! Er zijn verschillende partijen met elk hun eigen gedeelde verantwoordelijkheid!
Vind ik leuk
TheRolle +654
zondag 14 april 2019 om 13:15
Rutten bouiten...geen voeling met de club...
Pär en Karim...onze jeugd het plein op ..en speilen...
RDV volgen seizoen...C'mon youmauves
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:23
Adrie Coster halen, hij is meer de trainer van het mooie spel past misschien bij de DNA van de club.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 13:24]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:30
RDV ? Ruud De Vormer?
Vind ik leuk
JaiVes +114
zondag 14 april 2019 om 13:29
Dat de ploeg over onvoldoende talent beschikt, ligt niet aan Rutten. Maar Hij heeft wel nagenoeg alle jonkies, die met HVH in de ploeg zijn gekomen, aan de kant geschoven: een grote blunder! Nu verliezen ze toch, dus qua punten zou het niets uitmaken, maar voor de fans zou het wel iets uitmaken: eigen kweek een kans en conform de beleden strategie.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:37
Nog zo een seizoen,en Coucke kennende,zou jou toekomst ook wel eens ter sprake kunnen komen,Michael.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:49
Beste Michael mooi dat je dat zegt maar wat scheelt er met sommigen ik zie er nooit die krampen krijgen ik kande mentaliteit niet inschattenvan bij mijthuis en ik kan ook niet op eigen kracht in het stadion geraken
dat hehaalt zich al enkele jaren; weet wt schakel eens je vaderin om die mannen tot de juiste gedachten te brengen;
zij moeten onze club graag zien maar sommigen denken te veel aan geld
MVG Jean
Vind ik leuk
Frefke +1554
zondag 14 april 2019 om 14:37
Maar beste, de spelers die er nu zijn die werden ons niet opgedrongen he. Het bestuur heeft deze zelf aangesteld hè ! Dus de volledige verantwoordelijkheid ligt bij het bestuur !
Versta je nu waarom de supporters HELEMAAL geen vrede nemen met uw blablablabla ?
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 14:46
Eindelijk iemand die het ziet.
Vind ik leuk
Davyrsca +313
zondag 14 april 2019 om 14:52
Rutten heeft de spelers ni gekocht, meneerke devroe heeft het om zeep holpen en wie heeft devroe binnengehaald coucke!!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:52
Als het dan toch aan de spelers ligt, waarom is dan HVH ontslagen?Die vraag stel ik mij nog steeds en ene mijnheer Verschueren, veel bakt uwe Hollander er ook niet van...en als hij er geen schuld aan heeft dan HVH ook niet...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:43
Als hij steun krijgt van het bestuur ligt hij waarschijnlijk morgen buiten ,zo gaat het toch meestal .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws