Kaminski heeft zijn excuses aangeboden, zo'n dingen gebeuren nu eenmaal

"Kaminski heeft zijn excuses aangeboden, zo'n dingen gebeuren nu eenmaal"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 10:45zo 14-04-2019 om 10:45

KAA Gent heeft nog altijd geen punten gepakt na vier matchen in Play-Off 1. Enkel Anderlecht lijkt nog binnen bereik voor de troepen van Jess Thorup. De Deense trainer was dan ook heel teleurgesteld na de 1-2 tegen Antwerp.

"Verliezen is altijd een teleurstelling, zeker in eigen huis", vertelt hij bij Sporza. "We wisten dat Antwerp een erg goed defensief blok heeft. Ze speelden een goede wedstrijd, hoewel ze niet heel veel kansen creëerden. We hielpen wel een handje bij het openingsdoelpunt. We kunnen niet tevreden zijn met de manier waarop we hier verliezen. We slikken te veel doelpunten."

Ook de 1-1 bracht geen soelaas. "Toen we de gelijkmaker maakten, misten we de gewiekstheid om het punt vast te houden. We kozen voor de aanval en lieten hen nog daardoor nog een paar kansen creëren, waaruit ze dus de winning goal puren."

Doelman Kaminski zag er niet goed uit bij de 0-1. "Kaminski excuseerde zich in de kleedkamer voor het openingsdoelpunt, maar zo’n dingen gebeuren nu eenmaal. We probeerden de zaken nog te forceren door alle offensieve spelers op het veld te brengen, maar dat mocht niet baten. De bekerfinale zit nog niet in ons hoofd, we willen voor die wedstrijd liefst ook nog wat wedstrijden winnen."

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 11:05
Dit is de slechtste thuismatch wat ik dir seizoen heb gezien.
Geen geloof geen sterkte geen inzet. Wat een gelatenheid van de ganse ploeg. Niemand stak er bovenuit ? Als we met zo een ingesteldheid richting Heizel gaan, dan hebben we de beker zeker nog niet in onze handen. Buffalo’s willen jullie aub nog eens presteren voor de abonnees die gespendeerd hebben in PO1. Het was koud gisteravond en met jullie vertoning voelde het nog kouder aan.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2361
zondag 14 april 2019 om 11:25
"Hoewel ze niet heel veel kansen creëerden"...

Het moet toch zijn dat Thorup een andere wedstrijd heeft gezien want als ik me niet vergis werden er nog drie doelpunten van Antwerp afgekeurd, werd Asare niet met een rode kaart bestraft voor een fout op de doorgebroken Mbokani die in die fase vanop de eigen helft vertrok en werd Antwerp een penalty onthouden voor een fout van de keeper op Govea.

En dat laatste weliswaar voorafgegaan door buitenspel maar aangezien scheidsrechter noch assistent dit gezien hadden en gewoon lieten doorspelen was het aan de VAR geweest om hen eventueel terug te fluiten.
Maar als ik de fout op Govea vergelijk met een aantal strafschoppen die wij dit seizoen al hebben tegen gekregen dan was dit 100% zeker penalty.

En ja, ons eerste doelpunt kan deels op naam van Gent geschreven worden maar het is natuurlijk ook wel de verdienste van Baby zelf om op dat moment te blijven gaan.

En Gent...
Als ze nog punten willen pakken dat ze er dan maar twee rapen in de beide wedstrijden tegen Anderlecht, dan is iedereen content. ;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 11:26]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:39
Gent en Anderlecht zullen nu een andere rol spelen in deze play offs, beide ploegen zullen hun b elftallen opstellen voor de volgende confrontatie tegen Genk en vijf doelpunten slikken, kwestie het pad effenen naar een Genkse landstitel.👿
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:40
Speelde Brughe ook al met hun b elftal vandaag op Genk ? Het wordt nog spannend voor de eerste drie plaatsen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:11
Misschien eens een zekere Filip De Smet laten spelen. Een zeer goede back-up voor Asare , die de laatste tijd wel wat steekjes laat vallen.(op gevaar af van rode kaarten) En Filip kan aanvallend zeker een woordje meepraten. Sorloth speelt al een stuk minder, Kvitiala een schaduw, Llimbombe een grote tegenvaller.
Vind ik leuk
Sam DM +50
dinsdag 23 april 2019 om 12:41
Thibault De Smet?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws