Joos laat zijn licht schijnen: Dan gaat hij sowieso weg bij Club Brugge

Joos laat zijn licht schijnen: "Dan gaat hij sowieso weg bij Club Brugge"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 10:15zo 14-04-2019 om 10:15

Ivan Leko is de laatste weken een veelbesproken figuur. Blijft hij na dit seizoen nog bij Club Brugge? Filip Joos zou dat wel een uitstekende zaak vinden, want de Kroaat heeft zijn kunnen al bewezen.

Meer nog: hij heeft twee succestransfers aangeraden bij Club. "Toen Club vorig seizoen kampioen werd na een halve calvarietocht in de Play-Offs, kreeg de coach er Clinton Mata, Siebe Schrijvers en Mats Rits bij. Zeker die laatste twee kwamen op zijn voorspraak, hij opperde die namen lang voor de transfermarkt opende", vertelt Joos in De Standaard.

Het instinct van Leko bleek juist te zijn. "Veel coaches zouden de landstitel en de nakende Champions League als hefboom hebben gebuikt om bij het bestuur grote aankopen te eisen. Mata, Schrijvers en Rits waren misschien geen afval, maar zeker ook niet de lekkerste brokken op de transfermarkt. Een halve en een hele bankzitter van ­Racing Genk en de aanvoerder van KV Mechelen, de ploeg die net naar Tweede Klasse was gedegradeerd."

Operatie Propere Handen kan Leko nu de das omdoen. "Ja, het ís mogelijk dat Leko al aan de galg gepraat is door spijtoptant Dejan Veljkovic, de man die zijn zaakwaarnemer was, het kan best dat ook hij zich via foute constructies liet betalen. Als dat zo is, komt het voor Leko sowieso tot een Brexit – weg uit Brugge. Maar wie zijn team dezer dagen over het veld ziet razen, kan alleen maar denken: geweldige coach, die Ivan Leko."

Lees ook: Verhaeghe over contractverlenging voor Leko

Plaats een reactie

Weareleko +431
zondag 14 april 2019 om 10:22
Mogelijk liet hij zich betalen via foute constructies buiten zijn weten om, dan is hij onschuldig.

Ik werk voor een Nederlandse firma hier in België. Dus wie weet komt mijn loon ook uit Nederland, zonder dat ik het weet.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 10:26]
Vind ik leuk
sceptomaan +458
zondag 14 april 2019 om 10:45
Dat is toch nog wat anders als cash geld krijgen van uw makelaar...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:25
Er zijn meerdere namen de laatste 2 jaar naar Club gekomen op voorspraak van Ivan. En ze waren echt niet allemaal succesvol.
En iedere ploeg die de kans kreeg van Schrijvers en de centen had ging die toch aankopen of het moest met alle respect: FC Met Licht en Liefde zijn.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3935
zondag 14 april 2019 om 10:43
Stef elke aankoop heeft een risico gehalte ,iedere verkoper of aankoper weet dat het niet altijd prijs is en dat weet ik uit ondervinding , de ene transaktie is een flop de andere een top ,zolang de winst groter is als het verlies is er geen probleem
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:18
Dat is gewoon zo, altijd zo geweest. Dat geslijm van Joos alsof Ivan DE gouden transfer hand heeft.
Vind ik leuk
Mario_ +2024
zondag 14 april 2019 om 10:39
3 spelers die bij vele clubs op het lijstje stonden....
En wees eerlijk, welke andere namen uit de JPL die beter zijn, zou je als Belgische club nog kunnen aantrekken ?
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 11:25
schrijvers is topper !
begrijp niet dat genk zo iemand heeft laten vertrekken.
denk dat ze bij genk zich voor het hoofd slaan.
dus ook clement heeft zich vergist.
stak er bij ons al met kop en schouder boven uit.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:20
Toen je Schrijvers op JB zag spelen met WB wist je direct nooit twijfelen als je die kan kopen. De lef die daarvan uitging en de technische balbehandeling deed mij denken aan Luc Nillis.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:10
Fillip joos praat zonder verstand , het is algemeen geweten dat hij onze trainer LEKO niet moet , leko hheft zellfs een verbeterd contract bij brugge voorgesteld gekregen , maar hij wil zich , met recht , eerst volledig focussen op de play of,s , en dat moet iedereen respecteren , nadien zullen we wel horen en zien wat het eindresultaat is .
Dus al die praatjes van fillip joos zijn ONGELOOFWAARDIG EN VERZINSELS
HOPELIJK VERBIED MEN HEM OM NIET TE VEEL MEER VERSLAGEN VAN BRUGGE EN ANDERE CLUBS TE BRENGEN.
HET ENIGE DAT HIJ DOET IS GISSEN EN ZIJN EIGEN GEDACHTEN NAAR BUITEN BRENGEN ,TEN ONRECHTE VAN AL DE CLUBS EN ZEKER VAN CLUB BRUGGE .
FOEI MAN EN HOU JE LIPPEN OP ELKAAR
DIT OP ZE,N BOERS ....HOU JE BAKKES DICHT
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
zondag 14 april 2019 om 11:30
Ik beloof U mijn 'bakkes' te zullen dicht houden..snif!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:22
Bartje, de laatste dagen is je voor en achternaam niet uit de media geweest. Ocharme jij.....
Vind ik leuk
Bart Joos +3079