Genk zal niet instorten als we de titel missen, het seizoen is al geslaagd

"Genk zal niet instorten als we de titel missen, het seizoen is al geslaagd"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 09:15zo 14-04-2019 om 09:15

Philippe Clement staat zondagavond voor een belangrijk examen. Met een zege tegen Club Brugge kan KRC Genk een belangrijke stap richting de titel zetten. Clement is echter duidelijk: het seizoen van Genk is al geslaagd.

"We hebben nu al de verwachtingen van voor het seizoen overtroffen", geeft hij aan bij De Zondag. "Weet je dat wij de ploeg zijn met het laagste budget van de Play-Off 1-teams? Ik ben de man van het halfvolle glas. Wij willen heel graag kampioen worden, maar er zijn andere clubs die kampioen moeten spelen. En de Play-Offs hangen van de kleinste details af. Genk zal niet instorten als we de titel missen. Het blijft sowieso al een fantastisch seizoen."

Met Club Brugge krijgt Clement een oude bekende op het bord, maar emotioneel wordt hij daar niet van. "Nee, niet echt. Ik heb er wel zestien jaar gewerkt en geleefd. Je bouwt zo relaties op die het voetbal overstijgen. Ik heb vrienden voor het leven in Brugge. Voor en na de wedstrijd is dat ook zo. Maar in die negentig minuten tegen elkaar is het volle bak ieder voor zich. Dan telt vriendschap niet."

Poll

Gaat Racing Genk winnen van Club Brugge?

(1763 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 09:27
Clement blijft een grote meneer.
Letterlijk een grote vent.

maar ja, het is ook een aimabel figuur. Gentleman pur sang.
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 11:34
Geef mij maar onze Yvan...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:28
Dikke zever,als je zo lang 1ste staat dan wil je de titel.
Vind ik leuk
DOMI +678
zondag 14 april 2019 om 09:57
Dit is inderdaad het enige juiste wat hij kan zeggen om de druk weg te houden, maar natuurlijk zou het een erg grote ontgoocheling en gemiste kans zijn voor hem, Genk en de supporters wanneer ze de titel mislopen want volgend seizoen is het weer een nieuw seizoen en wie weet wat ze dan gaan presteren!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:11
Dat geld voor iedereen he
Vind ik leuk
L3690 +79
zondag 14 april 2019 om 09:35
Clement zal niet treurig zijn als KRC verliest. Volgend seizoen met Club CL.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:33
Lol
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:46
Als men dat bij Genk blijft zeggen tegen zichzelf zal er wel iemand dat geloven zeker.
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 10:51
Lees nergens dat hij titel niet wil.
maar denk wel dat hij en krc ontgoocheld gaan zijn.
heb echter dit seizoen genoten van genk en hoop dat ze kampioen
worden.zou dik verdient zijn.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:01
hij bedoelt ermee dat we niet als club zullen instorten als het nog misloopt. genk heeft nu eenmaal de beste scouting van belgie en zullen nu eenmaal altijd de jonge talenten weten te vinden. toekomst is altijd verzekerd zolang de conde er is. natuurlijk is het wel een ontgoocheling voor de supporters als de titel misloopt. zeg al van in de maand juni dat we met deze ploeg de titel moeten pakken.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:37
Hoe graag ik de titel ook wil..
Ik zou meer teleurgesteld zijn als De Condé naar feyenoord vertrekt dan wanneer we de titel missen!
Als hij blijft spelen we volgend jaar weer voor de titel!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:22
zeg ik al jaren dat de conde de belangrijkste schakel van genk is. met ito heeft hij weer een klasbak gehaald
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:15
Inderdaad! Fenomenaal wat hij elke transferperiode weer weet te halen!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:33
Ik denk dat de druk juist wel hoog is ,voor een ploeg als Genk komt zo'n kans om kampioen te spelen niet alle 5j voor terwijl voor Club het geen mut is daar ze bijna elk jaar kans maken
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:39
Blijft toch het feit dat Brugge zijn seizoen niet geslaagd is als ze geen kampioen spelen.. of wel dan?
Let nu op wat je zegt want ik herinner mij een discussie over wie de 'topclub' dan wel is.. 😉
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:44
Bij Club is het seizoen al geslaagd door wat ze in de CL hebben bereikt met name niet weggespeeld zoals andere jaren en punten behaald ipv 0 op 12. Wat niet wil zeggen dat het geen ontgoocheling zou zijn mochten ze geen kampioen worden maar volgend jaar een andere kans
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:54
Andere kans.. inderdaad!
Maar niet in de champions league.. want daar moet je kampioen voor spelen en dat gaan we niet toelaten!😁😁
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:58
We gaan wel zien wie er kampioen wordt ,laat ons niet fixeren op elkaar of anders gaat de derde hond nog met het been gaan lopen
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 11:33
Dat hebben we deze week gezien hoe Genk zou reageren, het land stond al op zijn kop omdat ze dreigden zonder Mali te moeten spelen. Maar neen hoor, geen druk bij Genk, de titel hoeft niet, winnen moet niet vanavond😉
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:41
Wat er afgelopen week gebeurd is is toch een losstaand feit..?
Dat het invloed zou hebben op de titelstrijd lijkt me logisch maar toch..
Maar goed, wie zegt dat er geen druk is is een zeveraar.. wie voor de titel speelt voelt druk!
Dus ook Genk!

Anyway, FORZA RACING!! 😉😁👌
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 11:46
Losstaand feit? 😅 Dus Clement is een zeveraar volgens uw redenering...
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 11:47]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:56
Ik ben enorme fan van Clement!
Maar niet van dit soort uitspraken nee.. dus ja inderdaad, als hij zoiets zegt is hij een dikke zeveraar!!
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 14:41
waar lezen jullie dat clement zegt dat er geen druk is.
ik lees "wij willen graag kampioen worden maar andere ploegen moeten kampioen worden" .
natuurlijk is de druk groter als je 1e staat maar dat geld net zo voor ploegen in play-off2 of ploegen die tegen degradatie
spelen.
moet toegeven ondanks alles blijf ik clement fan.
en gun het hem van harte.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:14
Ik blijft uiteraard ook fan! Maar ik vind alleen dat hij ambities nog iets sterker mag uitspreken!
Vind ik leuk
Siculiana +288
zondag 14 april 2019 om 14:45
Neen, ma gij wel!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:17
Verklaar u nader..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws