Verhaeghe over contractverlenging Leko: Dan heeft het geen zin

Verhaeghe over contractverlenging Leko: "Dan heeft het geen zin"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 09:00zo 14-04-2019 om 09:00

Is Ivan Leko ook volgend seizoen nog trainer van Club Brugge? Voorlopig heeft de Kroaat zijn contract bij Club nog niet verlengd. In het programma Kantine gaat voorzitter Bart Verhaeghe in op die situatie.

Verhaeghe is in ieder geval heel tevreden over zijn coach. "Ivan had een tweejarig contract bij ons. We hebben hem als jonge trainer doelbewust gekozen en hem een kans gegeven die die heeft hij ook met beide handen gegrepen. Hij heeft het goed gedaan, al bij al zijn we zeer tevreden over hem. Op een bepaald moment hebben wij hem ook een contractverbetering voorgesteld."

Leko heeft toen niet toegehapt. "Een verdubbeling van zijn salaris? Ik ga niet concreet spreken over cijfers, maar in ieder geval een substantiële verbetering zoals dat correct hoort en moet. Ivan heeft dat afgewezen, maar daar heb ik ook geen probleem mee. Hij had daar zijn redenen voor. Hij zei dat hij liever wilde wachten en dat hij op het einde van het seizoen ging oordelen. We zouden samen in overleg bekijken wat we gingen doen."

Er is voorlopig dus nog niets beslist. "We hebben gezegd dat we na het seizoen gaan samenzitten. Dan moeten we zien hoe beide partijen erover denken. Het kan zijn dat Ivan zegt dat hij een mogelijkheid heeft in het buitenland en dat hij zijn carrière verder ziet evolueren, dan willen we hem ook niet in de weg staan. Het kan zijn dat hij moe is, dat hebben we met Michel Preud’homme ook meegemaakt. Dan heeft het geen zin om door te drukken en te zeggen dat hij moet blijven."

Poll

Is Leko volgend seizoen nog trainer van Club Brugge?

(1057 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 09:25
ik hoop in elk geval van wel.
Stel dat club straks nog kampioen zou worden, dan heeft hij 2 op 2 gehaald.
100% kampioenenmaker bij een club. hoeveel trainers kunnen dat zeggen?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:43
Het is dan (als club weer kampioen zou spelen) natuurlijk voor hem ook een ideaal moment om te vertrekken. Ik zie club niet 3 keer op rij kampioen worden en het is waarschijnlijk mooier voor Leko om te vertrekken op een hoogte punt dan volgend seizoen ontslagen te worden als het zou tegen zitten.
Vind ik leuk
j.caesar +1975
zondag 14 april 2019 om 09:44
Gulzigheid is dus de reden van het uitblijven van een overeenkomst; en Leko maar Calimero spelen om de publiekopinie aan zijn kant te krijgen. Mooi !
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
zondag 14 april 2019 om 10:06
Gij moet op de foor gaan staan met uw waarzeggerij...
Vind ik leuk
j.caesar +1975
zondag 14 april 2019 om 10:17
Sorry maar ik kan lezen en ook begrijpen wat in de tekst staat. Of moet ik het in het Brugse voor u vertalen ? 😁
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
zondag 14 april 2019 om 10:29
Ja maar nog harder zeveren,dat zeker
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 11:30
Ze zouden dat bij Anderlecht ook graag eens hebben, een trainer die populair is bij het publiek...hoe lang is dàt niet geleden?
Vind ik leuk
DragonEgg +459
zondag 14 april 2019 om 10:19
Wat een zielige reactie van een rsca fan. Wat is er Juul, niet genoeg problemen bij jullie zodat je je over Leko moet uitlaten? 😜
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:38
Willen we allemaal niet beter verdienen....
Vind ik leuk
Truth +4548
zondag 14 april 2019 om 10:02
Een rare situatie ...dus maw Leko wil meer geld en staat sterker op het einde van het seizoen mochten we alsnog kampioen spelen of hij heeft al een betere financiële aanbieding ...Begrijpelijk in Leko zijn gedachtengang !
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
zondag 14 april 2019 om 10:26
Daar leko een voorstel van bvh niet aanvaarde, is er na de po nog altijd tijd genoeg om te heronderhandelen over een nieuw kontrackt, er is hier toch al genoeg over gepalaverd laat het nu maar, afspraak na het behalen van titel wel of niet
Vind ik leuk
j.caesar +1975
zondag 14 april 2019 om 10:59
Dat is pas zeveren !
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:32
Met die spelersgroep is het voor iedere trainer niet moeilijk resultaten te behalen , als je het materiaal hebt die Club nu heeft is het toch wel simpel , laat hem ne keer aantreden bij het huidige Anderlecht ge gaat heel anders spreken
Vind ik leuk
Dirk1956 +58