'Bizarre fratsen kalendercommissie geven Genk groot voordeel in titelstrijd'

'Bizarre fratsen kalendercommissie geven Genk groot voordeel in titelstrijd'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 08:00zo 14-04-2019 om 08:00

Laatste update: zondag 14 april 2019 om 08:01zo 14-04-2019 om 08:01

KAA Gent is er alweer niet in geslaagd om punten te sprokkelen. In eigen huis verloor het met 1-2 van Antwerp FC. Daardoor is de competitie eigenlijk al zo goed als voorbij voor de Buffalo's. Dat kan nog een belangrijke rol gaan spelen in de titelstrijd.

Gent heeft door het nieuwe verlies nu al negen punten minder dan Antwerp. Daarnaast lijkt ook de vierde plek helemaal buiten bereik voor Gent. Als de Buffalo's nog een goed seizoenseinde willen hebben, zal het dus Europees voetbal moeten halen via de Croky Cup. Dat kan ervoor zorgen dat Gent nog een belangrijke rol speelt in het titeldebat.

De finale van de Croky Cup wordt namelijk op 1 mei gespeeld, midden in de ontknoping van de Play-Offs. Vier dagen voor die bekerfinale neemt Gent het in eigen huis op tegen titelfavoriet KRC Genk, maar zal het dat ook met de sterkst mogelijke elf doen?

Volgens Het Nieuwsblad staan de komende weken volledig in het teken van de bekerfinale. De kans is volgens het dagblad dan ook bijzonder groot dat coach Jess Thorup in de partij tegen KRC Genk enkele van zijn sterkhouders extra rust geeft. Een extra voordeel dus voor Genk en een domper voor Club Brugge. De Bruggelingen nemen het overigens enkele dagen na de bekerfinale op tegen Gent.

Poll

Haalt Genk hier een voordeel uit?

(1455 stemmen)

Plaats een reactie

focuske +389
zondag 14 april 2019 om 08:09
Tuurlijk halen ze hier een voordeel uit. Competitievervalsing is dit.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
zondag 14 april 2019 om 11:26
7 weken schorsen, vlug!
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 11:42
Neen, nu is het moment gekomen dat alle analisten, journalisten, trainers, spelers een hele week moeten gaan klagen in de pers dat het schandalig, dat het verdacht is en dat er toch eens moet nagedacht moet worden dat er gesjoemeld wordt en dan wordt de kalender aangepast? Allé, zo gaat dat tegenwoordig toch?
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 13:36]
Vind ik leuk
Joske5678 +19
zondag 14 april 2019 om 08:13
😁😁😁👍👍👍👍
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 08:16
Genk kan ook aankaarten dat Brugge meer rustdagen heeft gehad in play-offs dan Genk...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:26
Genk heeft net 2 dagen extra rust gehad...
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 08:47
Voila 😁
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:21
Ge zijt helemaal aan't flippen , Brugge heeft telkens 1 dag minder rust dan zijn eerstvolgende tegenstander kijk maar na
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 11:23
Flippen ? Ik weet heel zeker dat dat niet het geval is .
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:24
hou u bij de feiten
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 11:47
Hier hebt ge u feiten
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 11:46
Genk heeft tegen Anderlecht gespeeld op 30/03 en de volgende match tegen Antwerp was 2/04 . Brugge Gent - 31-03 . Anderlecht Brugge 04-04 . Ga je gang “flipper”
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:50
En Anderlecht had 1 dag meer rust tussen zijn matchen dan Brugge en Standard had ook 1 dag meer rust dan Brugge en bij deze nu ook Genk 1 dag meer rust tussen zijn match dan BRUGGE EN DAT ZIJN DE FEITEN DIE TELLEN
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 11:52
Wat hebben Anderlecht en standard met Genk en Brugge te maken ? En doe maar gewoon en neem op u gemak een telraam
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 12:22]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:22
Ten is nie moeilijk hè , geen onderscheid meer , vanaf volgend jaar alle wedstrijden op dezelfde dag zelfde uur , dan is het gedaan mee hulderen ZEVER van die heeft voordeel en die heeft nadeel , wat ben hoop kleine kinders zeide hulder
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 12:40
U zegt ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:18
Nog maar eens een bewijs dat bekerfinale na de competitie moet worden gespeeld.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:27
Indien Gent niet zijn sterkste spelers opstelt tegen Genk moet verhaeghe een mooie premie geven aan Mechelen spelers indien bekerwinst. Over motivatie gesproken dan.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:28
Was het ene Louwagie, M die een paar dagen geleden zat te neuten over de oneerlijkheid van de kalender?
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 14 april 2019 om 08:40
dat was vorig jaar ook al zo dat de bekerfinale plaats had voor de competitie gedaan was...toen ook zei ik dat het kon dat een ploeg hierdoor de po kan beïnvloeden als ze weten dat ze al europees spelen...
en van ons krijgen ze de punten ook, want wij zijn ook al zo goed als uitgeschakeld !!!
Vind ik leuk
DeGreatOld +429
zondag 14 april 2019 om 08:50
En na winst of zelfs verlies in bekerfinale, heeft gent niet meer de motivatie om tegen brugge te spelen. En dat is in nadeel van Standard en Antwerp, die nog voor n goeie positie spelen in de klassering
Vind ik leuk
Riddlin +2665
zondag 14 april 2019 om 09:43
Of Club gaat voordeel hebben als Gent de beker heeft gewonnen, hoe gemotiveerd gaan ze daarna nog zijn als het niet meer uit maakt
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:25
Alsof ze bij Gent de titel aan club gunnen.
Vind ik leuk
Riddlin +2665
zondag 14 april 2019 om 22:50
Denkt ge dat dat een jaremtsjoek of tsjakvetadze een “bal” kan schelen of Brugge of Genk kampioen wordt? Het zijn niet de Gent supporters die op het veld staan
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:17
Verhaeghe zijn fout...
Vind ik leuk
Figaro +352
zondag 14 april 2019 om 10:22
Ik ben al blij dat Gent niet tegen Brugge moet spelen net voor de bekerfinale, de speculaties konden anders opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 10:24
voor finale spelers rust geven,
en na finale zijn ze te moe van het feesten ?
dus beide clubs voordeel.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:40
Voila einde discussie 👍
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:45
Je kan ook zeggen als Gent de beker wint gunnen ze bepaalde basisspelers rust tegen Brugge...dus niet zeuren
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:41
Als.
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 11:45
Rust? Waarom? Om te ontploffen en te verassen op het einde van PO1?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:54
Dus eigenlijk is Brugge wééral in het voordeel en niet Genk!
Als Gent inderdaad enkele basisspelers tegen Genk laat rusten, dan willen hun plaatsvervangers zich misschien wel net bewijzen.
Na de bekerfinale zijn de spelers sowieso vermoeid door minder rustdagen dan Brugge en zijn ze ...
... Ofwel nog in volle feeststemming met de bekeroverwinning en bijhorende Europese kwalificatie ...
... Ofwel in begrafenisstemming door het missen van de beker en de uitzichtloosheid op dit via de competitie nog te gaan halen.

Dus Genk in het voordeel...? Ik denk het niet! 😒
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:43
Special 1 ik volg als Clubsupp. je redenering. Het is zever en echt amateuristisch opgesteld die kalender. Het gaat niet om voor of nadeel maar wel om timing.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:51
Dat is inderdaad de enige correcte conclusie!
Misschien moeten ze volgende seizoen Wagner de kalender laten opstellen? 😁
Ik vraag me wel af hoeveel tijd hij nodig zal hebben om deze uit de doeken te doen, als hij vrijdag al ruim 2 uur nodig had om een fase van enkele seconden uit te leggen ... 🤔😂
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:39
Ssssst : nee dat kan niet.
Voordelen zijn enkel voor Club, dat weet en zegt toch iedereen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:40
Wat hebben wij toch weer een fantastische kalendercommissie !!! Ieder seizoen hetzelfde !! Een Europese wedstrijd en enkele dagen erna steevast een topper af te werken... nu de PO’s en zomaar effe tssdoor een finaaltje voor de beker en daarna snel weer een PO-1 wedstrijdje...
ongelooflijk hoe ze daar telkens proberen elk mogelijke competitie vervalsing te camoufleren .... in onze buurlanden worden de clubs die nu nog Europees deelnemen vrijgesteld voor de reguliere competitie en verschoven naar een latere datum... echte idioten zijn het.
Vind ik leuk
Boer +493
zondag 14 april 2019 om 12:02
Verhaeghe zit hier tussen. Blauw zwarte bond
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 12:18
In de grote competie's in europa spelen 20 teams
met nog verschillende bekers en europees.
die hebben geen probleem met hun kalender.
hier in belgie 16 ploegen 1 beker en met een beetje geluk
een paar rondes in europa. als er 1 wedstrijd niet kan door gaan
is er een wereldprobleem.
denk dat de problemen in brussel liggen bij incompetente mensen.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 12:44
In ieder ander land wordt de bekerfinale NA de competitie gespeeld, behalve in België, hier gaan we weer het warm water uitvinden...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:11
Denk dat de reserven van Gent meer kans maken om Genk iets in de weg te leggen dan die vedetten 🤔😜
Vind ik leuk
Rob Moons +28
zondag 14 april 2019 om 14:09
Genk wint zowiezo tegen gent of het nu de A-ploeg is of de B-ploeg
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:38
Ach, ach. Anderlecht geeft toch ook iedereen 3 punten cadeau...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:08
Al die randverschijnselen....zielig. Voetbal wordt op een veld gespeeld, 90 minuten en extra tijd. De rest zijn randzaken, het lijkt nu een match al weken vooraf begonnen is. En ja, de ene keer is de ene club in het voordeel, de andere keer de andere club. Maar je hoort altijd maar het negatieve. De anderen dit en wij dat ... Calimero-gedrag. En wie weet spelen die anders niet zouden spelen wel met extra motivatie en dan krijg je nadien te horen dat ze extra gemotiveerd waren en daarom de punten meer na huis hebben kunnen nemen. Het mes snijdt aan twee kanten.
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 11:20
Laat Brugge nu maar weer janken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws