Politie gaat op jacht naar Anderlecht-fans: Identificeren op basis van beelden

Politie gaat op jacht naar Anderlecht-fans: "Identificeren op basis van beelden"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 07:31zo 14-04-2019 om 07:31

Na de incidenten in het duel tussen Standard en RSC Anderlecht gaat de voetbalcel ingrijpen. De amokmakers dreigen een serieuze straf te gaan krijgen.

Zo weet Het Nieuwsblad dat de politie volop aan de gang is om de amokmakers te identificeren. "Er zullen processen-verbaal opgesteld worden en de geïdentificeerde supporters riskeren een stadionverbod en geldboetes", zegt de Voetbalcel van Binnenlandse Zaken aan VRT.

De straffen dreigen ook bijzonder zwaar te zijn. "De minimumsanctie voor het gebruik van pyrotechnische middelen die de voetbalwet voorziet, is een stadionverbod van een jaar en een boete van 500 euro", klinkt het.

Maar niet alleen de supporters moeten vrezen voor een straf, zo krijgen mogelijk ook beide clubs een sanctie voor de incidenten.

Lees ook: Overheid wil ingrijpen na Standard - Anderlecht en zet in op stewards

Poll

Moeten de amokmakers een stadionverbod krijgen?

(361 stemmen)

Plaats een reactie

Kris1 +1289
zondag 14 april 2019 om 08:16
Als eerste stap kan dit tellen. Spoor die gasten met alle mogelijke middelen op en straf hun hard. Zij hebben dit op voorhand gepland ( met voorbedachte rade). Laat hun opdraaien voor de boete die Anderlecht krijgt en het eventuele verlies door te spelen met gesloten deuren. Anderlecht moet zich burgerlijke partij stellen en alle kosten op hun verhalen. Geef ze een levenslang stadionverbond.
Vind ik leuk
E.V +3073
zondag 14 april 2019 om 09:53
Ben ik volledig mee eens...Waarom de clubs altijd beboeten? (omdat de KBVB daar rijker van wordt?)..Beboet die amokmakers en de rust zal wel terugkeren..Neem een voorbeeld aan Engeland waar ze zelfs celstraffen hadden gegeven en waar nu niemand meer op de velden verschijnt, ook al zitten ze er vlak naast.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:54]
Vind ik leuk
Frefke +1554
zondag 14 april 2019 om 15:35
Ba ja, in de lijn van de fans van KVM, kan je zeggen om de club niet te straffen.
KVM dirigenten die match fixen, no problem we straffen de persoon, KVM wordt uit de wind gezet. Idem dito voor RSCA dan, we lijken een match te verliezen... smijt een paar bommetjes of vuurpijlen en straf de dader en zet RSCA even uit de wind. Larie en apekool ! Neem jullie verantwoordelijkheid aub !
Wat mij betreft is de straf van 50.000 € veeel te laag, 500.000€ dat is een sommetje waar ze wellicht hun verantwoordelijkheid gaan nemen!!!
Vind ik leuk
E.V +3073
zondag 14 april 2019 om 17:41
je bent nu wel appelen en peren aan het vergelijken he.
Vind ik leuk
sceptomaan +458
zondag 14 april 2019 om 12:02
En van mijn part mogen ze de boetes die Anderlecht moet betalen op hen toepassen...
Gedaan met het excuus van “we steken onze spaarcenten hierin”.
Vind ik leuk
Pajot1 +289
zondag 14 april 2019 om 08:31
Hebben ze die Zweden,van de straatrellen met nieuwjaar in Brussel,
al geïndentificeerd?
Vind ik leuk
oesje +548
zondag 14 april 2019 om 08:32
ik vraag me af hoe dat binnengeraakt in andere landen Spanje en Italie, frankrijk en duitsland matchen die we op tv zien zien we dat niet maar ja Belgie dat is wat anders hier kan niets want hetprobleem is gen GELD maar voor het buiten zij ze er als de kippen bij maar voor hier altijd geen GELD
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:06
Waarschijnlijk gaat die man met zijn middenvinger omhoog de zwaarste en de langste straf krijgen en kan de rest op hun beide oren slapen .
Vind ik leuk
Heppen1J +938
zondag 14 april 2019 om 10:22
geloof het maar niet dat ga ze zo niet laten dat is wel over schreef heel zwaar
Vind ik leuk
Heppen1J +938
zondag 14 april 2019 om 10:19
Het zou me niet verbazen dat het fans van standard zijn geweest van kleur veranderen is geen probleem in België en tussen de fans van Anderlecht postvatten dat gebeurd alleen maar op. Standard
Vind ik leuk
JDP +854
zondag 14 april 2019 om 10:35
Dwaas...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:49
Oei,Heppen had je niet gedacht dat je ZO herkenbaar zou zijn op de foto?
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 10:49]
Vind ik leuk
w-b forever +2090
zondag 14 april 2019 om 12:53
Diene ouwe met zijn 2 opgestoken middel vingers.Ge zou er nog medelijden mee krijgen jongens toch!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws