Eerste vier van Play-Off 1 lijken vast te staan, Antwerp wint bij Gent

Eerste vier van Play-Off 1 lijken vast te staan, Antwerp wint bij Gent

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 22:23za 13-04-2019 om 22:23

Laatste update: zaterdag 13 april 2019 om 22:34za 13-04-2019 om 22:34

In Play-Off 1 heeft Royal Antwerp FC zaterdag een geweldige zaak gedaan. Het won met 1-2 op het veld van KAA Gent en blijft zich zo mengen in het titeldebat.

Al na vier minuten leek Antwerp via Baby op voorsprong te komen, maar de VAR dacht daar anders over. De videoref had centimeters buitenspel opgemerkt. Enkele minuten later hield Kaminski Baby van een treffer. Gent kon pas na een kwartier een paar keer dreigen, maar veel ver dan enkele pogingen vanop afstand kwamen de Buffalo's niet.

Na twintig minuten kwam Antwerp op voorsprong. Gent hielp wel een handje. Derijck speelde slecht terug op Kaminski. De doelman aarzelde te lang en Baby profiteerde, 0-1. Vlak voor de rust liet Dejaegere de kans op de gelijkmaker ligen.

Ook op het uur werd een Antwerpse goal afgekeurd. Ditmaal mocht Mbokani niet juichen wegen buitenspel van Refaelov. Een kwartier voor het einde leek Gent toch nog met een punt aan de haal te gaan. Chakvetadze hing de bordjes weer in evenwicht. Uiteindelijk was het Refaelov, die Antwerp toch nog in de slotfase een 1-2 zege bezorgde.

Spannende titelstrijd
In de stand springt Antwerp over Standard. De Rouches gaan er wel nog drie punten bijkrijgen van de match tegen Anderlecht. The Great Old telt nu vier punten minder dan KRC Genk (38 punten). De leider speelt zondag nog tegen Club Brugge. De nummer in de stand telt 37 punten. 

Poll

Op welke plaats gaat Antwerp dit seizoen eindigen?

(1674 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20201
zaterdag 13 april 2019 om 22:32
Knappe partij van Antwerp. Onverwacht los op de vierde plaats, maar zeker niet gestolen. Proficiat Reds!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:34
Dit worden nog spannende 6 speeldagen , voor de top 4 kan alles nog
Vind ik leuk
Genome +852
zaterdag 13 april 2019 om 22:39
Proficiat Antwerp met de drie punten. Het was een gelijkopgaande wedstrijd met veel slordigheden en foutjes, langs beide zijde. Gent heeft het dit jaar o zo moeilijk om de nul te houden en miste eigenlijk vandaag dat gene wat Antwerp vandaag wel had en dat is dat blok kunnen zetten. De flanken moeten toch ook meer kunnen brengen langs Gentse zijde veel te veel verkeerde/slechte voorzetten, zowel van de flankaanvallers als de backs. Na een 12 op 12 op het einde van de reguliere volgt nu een droge 0 op 12. Het contrast kan niet groter zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 22:51]
Vind ik leuk
vampire73 +36
zondag 14 april 2019 om 00:51
gelooft gij nu echt enigszins zelf dat die match gelijk opgaand was ???, of is dat iets dat je jezelf probeert wijs maken om je een beter gevoel te geven of misschien correcter een minder slecht gevoel

antwerp heeft de match zeker verdiend gewonnen, mocht gent iets gehaald hebben dan moest dat zeker wel bestempeld worden als gestolen, misschien hard (volgens jou) maar winst voor antwerp was de enige juiste uitslag na deze match, had de match toch een andere uitslag moeten kennen had dat alleen een grotere overwinning voor antwerp kunnen zijn
Vind ik leuk
Genome +852
zondag 14 april 2019 om 19:59
Ja, de match was dan ook gelijk opgaand. Dat bewijzen de statistieken ook: balbezit (52-48), Doelpogingen (9-9), Schoten binnen het kader (4-4), corners (4-4). Het is niet omdat er doelpunten 'correct' worden afgekeurd dat Antwerp daardoor de match meer verdiende te winnen of te verliezen. Ze hebben een goede periode gehad tot aan de goal, daarna was het voortdurend Gent aan de bal, maar een stug Antwerp hield het lang vol en had niet veel moeite. Na de gelijkmaker kwam Antwerp opnieuw wat opzetten maar in het algemeen vond ik het een gelijkopgaande wedstrijd waar beide ploegen niet echt uitblonken.

Zeker niet de mooiste wedstrijd tot nu toe in de PO1, maar wel ééntje die de drie punten opleverde voor Antwerp.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:02]
Vind ik leuk
Neutrale fan +1986
zondag 14 april 2019 om 00:52
Ja als je weet dat een Derijck Gigot al moet proberen vervangen...
KAA Gent mist Gigot enorm. Is natuurlijk makkelijk achteraf om te zeggen dat ze Gigot niet goed vervangen hebben, maar toch..
Vind ik leuk
Genome +852
zondag 14 april 2019 om 20:16
Ik denk eerlijk gezegd dat het probleem daar niet aan ligt, maar dat je dat eerder moet gaan zoeken op de flanken? Gigot was uitgegroeid tot een absolute sterkhouder niet alleen voor Gent, maar ook voor de Belgische competitie.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2190
zaterdag 13 april 2019 om 22:40
Vijf doelpunten gemaakt en een zuivere strafschop op Govea niet gefloten, laat ze maar zeggen dat het geen verdiende overwinning was. ;-)
Vind ik leuk
12a34b +1329
zondag 14 april 2019 om 09:03
Het was zeker verdiend, maar of het nu een fout was of niet, de penalty kon nooit gefloten worden, want Simão stond buitenspel.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2190
zondag 14 april 2019 om 11:05
Buitenspel of niet, dat was aan de VAR om te beslissen maar aangezien de scheidsrechter noch zijn assistent dat duidelijk niet gezien hadden en hij liet verder spelen moest hij in ieder geval een penalty fluiten, want je kon er echt niet naast kijken dat de keeper Govea onderuit haalde en hem zo van een zeker doelpunt hield.

Maar goed, de VAR heeft gisteren wel meer dan één keer niet thuis gegeven toen ze een beslissing in het voordeel van Antwerp hadden moeten maken.
Vind ik leuk
CL +212
zaterdag 13 april 2019 om 22:43
Wat een titel weer. Antwerp zet Genk en Brugge onder druk. Als ik goed kan rekenen, maar dat kunnen ze blijkbaar bij VP niet staat Antwerp 4de en moeten ze eerst nog voorbij Standard om op 2 eerste druk te kunnen zetten.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2190
zaterdag 13 april 2019 om 23:30
Gewoon de thuiswedstrijd winnen tegen Standard kan al voldoende zijn om de derde plaats te pakken.
Aan de eerste of tweede plaats moeten we op dit moment zeker niet gaan denken maar je weet maar nooit hoe de rangschikking er binnen vier, vijf wedstrijden gaat uitzien.
Blijf je zelf punten sprokkelen zoals we momenteel bezig zijn en de ploegen voor ons laten een paar keer iets liggen dan is er nog veel mogelijk, zelfs meer dan die vierde stek.
Maar die vierde plaats moeten we nu in ieder geval eerst proberen te consolideren en met een voorsprong van acht en negen punten op Anderlecht en Gent zou dat feitelijk ook niet meer mogen fout gaan.
Alles wat er daarna eventueel nog bijkomt is voor ons momenteel al meer dan de kers op de spreekwoordelijke taart en de druk zal bij ons toch net nog iets minder zijn dan bij de rest van de ploegen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:24
Keep on dreaming.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:09
Euhm, dreaming? 😳 Het is gewoon de realiteit... 😒
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:15
De plaats in her klassement heeft er niets mee te maken op dit moment, wel de afstand in punten. En op dit moment zijn er dat maar 4 verschil tussen eerste en vierde plaats (weliswaar met vandaag nog een wedstrijd tegoed, dus minstens 5 verschil). Dus ja, Antwerp zet druk, want de verliezer van vandaag zal de hete adem in zijn nek voelen. Zeker wanneer Standard zijn punten er nog bij krijgt.
Dit zal dus wel voor de nodige zenuwachtigheid zorgen ...
Vind ik leuk
Truth +4351
zaterdag 13 april 2019 om 22:44
Dit zijn historische POs 😳😳😳
Vind ik leuk
THOR4ever +3422
zondag 14 april 2019 om 02:27
Ik behoor tot de weinigen die voor begin van het seizoen de verwachting uitspraken dat Antwerp een serieuze top-3 kandidaat zou worden. Het ziet er naar uit dat ik wat meer op de lotto moet gaan spelen :-). Onderschat D’Onofrio-Bölöni niet. Die mannen zijn niet naar Antwerp gegaan om een tweederangsrol te gaan spelen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:32
Proficiat Antwerp,en Anderlecht kan volgend seizoen beginnen vanaf maandag,was te verwachten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws