Pogba scoort twee keer vanaf de stip en schenkt United daarmee een driepunter

Pogba scoort twee keer vanaf de stip en schenkt United daarmee een driepunter

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 21:00za 13-04-2019 om 21:00

Manchester United heeft door twee benutte penalty's van Paul Pogba gewonnen van West Ham United. The Mancunians hadden het vooral in de tweede helft erg lastig met de bezoekers uit Londen, maar een strafschop bood uiteindelijk uitkomst.

Manchester United strijdt nog altijd mee om plaats vier in de Premier League, die recht geeft op een startbewijs voor de groepsfase van de Champions League. Een zege op West Ham United was dus erg gewenst en de overtreding die Robert Snodgrass na een kleine twintig minuten in het strafschopgebied beging hielp de bedoelingen van United enorm. Paul Pogba benutte het buitenkansje vanaf de stip.

Waar United in het restant van de eerste helft goed speelde zonder al te veel kansen bij elkaar te voetballen, kregen The Hammers na de rust veel meer grip op de wedstrijd. Vier minuten na de rust zorgde Felipe Anderson namelijk al voor 1-1, waarna de druk op het doel van David de Gea bij tijd en wijlen groot was. Hij moest een aantal keer handelend optreden, maar was kansloos toen Anderson de bal van een meter of twintig op de lat schoot.

Een gelukje voor de ploeg van Ole Gunnar Solskjaer, die zag dat zijn ploeg tien minuten voor tijd weer geholpen werd door de bezoekers. Een overtreding van Ryan Fredericks werd terecht bestraft met een strafschop voor United, waar Pogba zich weer met succes over ontfermde: 1-2. In het restant van de wedstrijd werd er niet meer gescoord, waardoor The Red Devils nu op de vijfde plaats staan. De achterstand op de felbegeerde vierde stek, nu in handen van Chelsea, is twee punten. Romelu Lukaku werd een kwartier voor het einde naar de kant gehaald.

Poll

Wordt Manchester United dit seizoen vierde?

(18 stemmen)

Plaats een reactie

Truth +4351
zaterdag 13 april 2019 om 21:10
Het trok op geen kluute ! Onverdiende zege want 1 van de 2 penalties was gewoon onterecht ! Lukaku op de flanken dat is een ramp ...ik snap niet dat Ole dit doet want hij kan geen man voorbij want daarvoor heeft hij teveel ruimte nodig laat staan deftig een voorzet trappen ! Lingard was awol 😤😤😤
Fred beste man vandaag en rojo was aan het dutten bij het tegendoelpunt ! Grote kuis dringt zich op voor Ole of United zal achter de feiten blijven aanlopen ...mata , lingard , matic , jones , smalling , rojo , lukaku , young mogen van mij al zeker vertrekken
Vind ik leuk
dethklok28 +5707
zaterdag 13 april 2019 om 23:58
Mata is volgens mij einde contract. (Barcelona wil hem in de kern hebben als er nog paar vertrekken.)
Young is ****.Jones en Smalling zijn al jaren te min maar gaan nergens heen. Rojo tja niet goed genoeg. Al kan hij op meerdere plaatsen spelen. Lukaku ga ik niets over zeggen anders gaat hem misschien zeggen dat ik racist ben.
Matic is done. Beste periode achter de rug. Lingard vind ik een leuke speler. Zou ik toch houden. Wil je hem toch kwijt? Laat hem maar naar Arsenal gaan. (Al gaan ze hem daar niet willen na zijn dansje)

Alexis zal ook wel weg mogen veronderstel ik?
Vind ik leuk
Geofpurple +7230
zondag 14 april 2019 om 00:10
* Over Lukaku ga ik niks zeggen anders gaat hem misschien zeggen dat ik racist ben * :P zalige opmerking hahaha
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 00:57
Precies of Lukaku gaat reageren op uw comment...
Vind ik leuk
dethklok28 +5707
zondag 14 april 2019 om 01:34
"Tongue in cheek"
Vind ik leuk
Truth +4351
zondag 14 april 2019 om 08:45
Geen racist maar een rsca basher 😜😜😜
Je bent het met mee eens dus je kent iets van voetbal ...je mag blijven 😂😂😂
Wie wil sanchez zijn contract ? Met sanchez heeft De jos city willen aftroeven en wij zitten met de gebakken peren ...ik hoop dat Ole er nog iets kan uithalen maar ik vrees ervoor ! Lingard mag meedoen met dancing with the stars want daar hoort hij meer thuis dan op een voetbalveld met dat onnozel gedoe ...eerst presteren maar ja jeugd he ...
Mata is done ..hij was gisteren alweer zo goed als onzichtbaar ...je moet United eens zien spelen ...de opbouw van achteruit is een drama...De Gea aan de bal en de centrale verdedigers staan bij hun man ...de backs moet hoog staan en de CV die moeten opengaan en zich aanspeelbaar maken ...neen dat doen ze niet want dat kunnen en durven ze niet dus lange bal ...en een lange bal van een keeper beschouw ik zo goed als een verloren bal ...Pogba moet zo diep inzakken waardoor hij veel van zijn kwaliteiten verliest want mata steekt zich weg en lingard idem 😤😤😤 en zo kan ik maar doorgaan ! Er zit geen lijn in dit elftal en dat ligt niet aan Ole maar aan de mentaliteit van de spelers ...fred was de beste !
De spelers die ik zou houden zijn DeGea , Shaw , Dalot , Lindelöf , Bailly mits Ole zijn vertrouwen terug kan opkrikken , Hererra , Fred , Martial , Rashford , Pereira , Pogba mits hij zich enkel focust op voetbal anders oprotten met zijn haartooi en dabs 🙄🙄🙄 Mc Tominay als sub , net als Romero ! Jongens als tuanzebe en mensah terughalen en kijken of ze progressie hebben gemaakt tijdens hun uitleenbeurt ! In elke linie versterking halen bv een Meunier ...concurrentie voor shaw ....een varane , marquinhos of koulibaly voor centraal achterin ! Coutinho ...wesley van club want die kan daar potten breken
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:06]
Vind ik leuk
dethklok28 +5707
zondag 14 april 2019 om 10:17
Is Wesley het type spits dat Ole zoekt? Mij lijkt het dat hij eerder een type Icardi of zo zoekt. Coutinho kan van mij part over gepraat worden.
Herrera is volgens mij ook einde contract en op weg naar PSG.
Meunier speelt toch aan andere kant van shaw? Kunnen alletwee in de ploeg.

En Alexis tja die konden ze bij Arsenal dit jaar gebruiken.
Maar China kan een oplossing zijn voor hem.

Wan Bissaka, Upamecano, Chilwell, Declan Rice, F.Anderson zijn ook mogelijke aankopen IMO. Wie je niet wil stuur maar door naar Arsenal.

Als Pogba zou vertrekken dan zou ik zelfs durven kijken naar Witsel. Speelt nog niet zo lang in Duitsland maar zou wel passen in Engeland. Voor Matic Ndombele misschien?
En aangezien Man United toch geld heeft mss die Joao Felix van Benfica. Gaat wel een BOM geld kosten
Vind ik leuk
Truth +4351
zondag 14 april 2019 om 10:55
Dat van wesley was eigenlijk grappig bedoeld maar in het voetbal weet je nooit he en hij is nog jong en kan enorme progressie maken mits beter omringd .

Ander is idd einde contract en ik zou het spijtig vinden dat ze hem laten gaan want onder de fans is hij enorm geliefd want hij heeft het United DNA ...maar ja het is afwachten en dat komt door de jos ...die hem links liet liggen waardoor hij uit beeld is verdwenen en hij zich nu een beetje ondergewaardeerd vind ...maar hopelijk geraken ze er snel uit want iedereen wil dat hij blijft .

We hebben nog iemand nodig voor op rechts he...met Dalot alleen gaan we het niet redden ..

Voor alexis zou china de beste optie zijn aangezien geld zijn enige drijfveer is ...want wat is die slecht zeg ! Geraakt geen bal meer goed en kan geen paal voorbij ...al dat geld heeft zijn motivatie weggenomen want bij arsenal en barca was dat dik in orde of het moet zijn dat hij een twin heeft en deze nu bij United zit 😂😂😂

Joao felix ja die mag komen maar zal een aanpassingsperiode nodig hebben wat begrijpelijk want de PL is een aparte competitie ...witsel neen dank je niet mijn ding 🤢

Ndombele ja maar dan zitten we altijd met hetzelfde probleem ..hoe snel kunnen die zich aanpassen ? Kijk naar bakayoko die is volledig uit beeld verdwenen gewoon omdat hij het niveau niet aankon ...het zal een zware zomer worden voor Ole
Vind ik leuk
dethklok28 +5707
zondag 14 april 2019 om 11:02
Ole gaat volgens mij spijt krijgen. Die hadden beter vol voor Pochettino gegaan. Dit is echt geen cadeau voor Ole.
Vind ik leuk
Truth +4351
zondag 14 april 2019 om 11:05
Ole gaat geen spijt krijgen want vergeet niet 12 jaar speler ,3 jaar trainer...15 jaar United dan ben A true Red...en dat is wat we nodig hebben !
Vind ik leuk
dethklok28 +5707
zondag 14 april 2019 om 12:15
Ben bang dat zijn status gaat aangetast raken. Als hij volgend jaar ontslagen wordt bv
Vind ik leuk
Truth +4351
zondag 14 april 2019 om 12:23
Als de jos bijna 3 jaar heeft mogen klungelen dan zal Ole die tijd ook wel krijgen en wat Ole voor heeft op de jos en van gaal is dat hij ten eerste een United icoon is ten 2d alle fans achter zich heeft incl alle ex spelers , ten 3de Sir Bobby en Sir Alex ...dan sta sterk in je schoenen en zo hoort het ook !
Vind ik leuk
dethklok28 +5707
zondag 14 april 2019 om 10:18
En als RSCA supporter mag ik wel een beetje bashen. Liever hier als in het stadion natuurlijk ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws