Moeskroen krijgt licentie, maar: 'Lokeren én het Parket overwegen beroep bij BAS'

Moeskroen krijgt licentie, maar: 'Lokeren én het Parket overwegen beroep bij BAS'

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 09:30vr 12-04-2019 om 09:30

Royal Excel Moeskroen heeft tegen alle verwachtingen in een proflicentie gekregen voor het seizoen 2019-2020. Dat stuit op heel wat onbegrip. Zo bestaat de kans dat Sporting Lokeren, alsook het Parket in beroep gaat bij het BAS.

De Henegouwers zien al enkele weken verschillende rekeningen bevroren worden door het Belgische gerecht. Die periode werd vorige week verlengd tot minstens eind mei. Toch zag de KBVB geen graten in dit dossier, waardoor Moeskroen ook volgend seizoen in 1A mag starten.

Voor Lokeren betekent dit minder goed nieuws. Indien Moeskroen geen licentie kreeg, bleven de Waaslanders alsnog in Eerste Klasse. "De beslissing over de licenties is nog maar net bekend. De komende dagen zullen we intern bekijken of we stappen ondernemen", aldus woordvoerder Herman Van de Putte tegenover Het Laatste Nieuws.

Reactie van Parket
Het onderzoek van het Parket is nog volop aan de gang, maar ook zij trekken de beslissing van de Belgische bond mogelijks nog in twijfel. "We zullen dat zeker bespreken. Maar het is nog te vroeg om daar uitspraken over te doen", klinkt het vanuit die hoek.

Poll

Vind jij dat Moeskroen een licentie had mogen krijgen?

(719 stemmen)

Plaats een reactie

Wankstar123 +2627
vrijdag 12 april 2019 om 09:33
Déjà vu
Vind ik leuk
agdh +2360
vrijdag 12 april 2019 om 09:36
Same old story
Vind ik leuk
TageMeister +9175
vrijdag 12 april 2019 om 09:39
zo vreemd dat ze nu pas communiceren met elkaar !
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:46
Als die hun licentie niet krijgen en die trekken hun boekje open dan krijgen we volgens mij een nieuwe story " Operatie open handjes van de KBVB bazen"
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20201
vrijdag 12 april 2019 om 09:54
Natuurlijk hadden zij geen licentie mogen krijgen, al verschillende jaren op rij trouwens. Maar nu: Geblokkeerde rekeningen hebben, niet eens wetende hoelang nog, maar wel een licentie toekennen. Dat kan je toch niet serieus nemen?
Vind ik leuk
Brubru +5947
vrijdag 12 april 2019 om 10:32
Als de club de nodige waarborgen heeft kunnen voorleggen zie ik niet in waarom niet.
Ik heb gisteren op de site van de KBVB de licentie beslissingen gelezen.
Er zijn verschillende clubs die een veel slechter dossier hebben dan Moeskroen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20201
vrijdag 12 april 2019 om 10:51
Corrupt, beste Brubru. Heel dat gedoe met die Zahavi stinkt zo hard, niet gewoon. De KBVB sluit gewoon de ogen. Een Vlaamse club had hier sowieso niet mee weggekomen.
Vind ik leuk
Brubru +5947
vrijdag 12 april 2019 om 11:25
Misschien. Toch niet vergeten dat enkele jaren geleden dat gedoe met Zahavi toegelaten was. Ondertussen is er veel veranderd. En eerlijk of dat nu een Waalse of een Vlaamse club is doet er niet toe.
Lees eens de licentie beslissingen. Sommige clubs moeten nog ik weet niet hoeveel dossiers oplossen.
Die kregen ook een licentie.

Trouwens de licentie wordt verkregen voor het seizoen 2019-2020 en de voorwaarde is dat alles betaald is en dat de continuiteit voor volgend seizoen gewaarborgd is.
Vroegere zaken of hangende processen zijn niet hun bevoegdheid.

Ook toevallig dat het altijd de ploegen zijn die zakken die de licentie in twijfel trekken, van de anderen hoor je niets.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20201
vrijdag 12 april 2019 om 11:28
Tuurlijk niet, omdat zij er geen belang bij hebben. Dat spreekt voor zich 😅 Moeskroen is een lachertje, zo is het gewoon.
Vind ik leuk
Brubru +5947
vrijdag 12 april 2019 om 19:09
Een lachertje ? Hadden jullie evenveel punten gehaald als dat lachertje na de winterstop dan waren jullie niet 16de geeindigd. Die hadden maar 3 punten meer dan Lokeren hoor na 21 matchen. Na 30 was het verschil ...... 20!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 19:11]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20201
vrijdag 12 april 2019 om 23:38
Daar gaat dit niet over. Tuurlijk was Lokeren sportief de zwakste, maar dit gedoe klopt langs geen kanten. Maar ja, als je liever tegen Moeskroen speelt.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2188
vrijdag 12 april 2019 om 11:57
Ik ben er ook eens even overgelopen en er zijn inderdaad wel een paar clubs waar er iets meer aan de hand is dan we tot nog toe in de schrijvende pers hadden kunnen lezen.

De titel van het grootst aantal lopende disputen lijkt in elk geval voor Anderlecht te zijn dat naast Van Haezebrouck, Steemans en Sels ook nog moet blijkt af te moeten rekenen met Mitu, een zekere Mr. Ceuppens en, last but not least, de Fiscus...

Heel professioneel van diezelfde licentiecommissie vind ik dat ze voor elke club de jaargang van het seizoen waarover de licentie handelt onderaan elke laatste pagina met de hand hebben veranderd...
Dat schept toch wel een beetje vertrouwen over de manier waarop ze daar te werk gaan. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:49
Ik kan snappen dat ze nu wel voldoen aan de licentievoorwaarden. Het onderzoek gaat over voorbije jaren en onwettelijke geldstromen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:57
Ander jaar zelfde verhaal. Vaststelling is opnieuw dat de degradant de klacht overweegt. Mss 2x nadenken want kijk tot wat Mechelen hun klacht geleid heeft... en werd Lokeren nu niet genoemd in het zwart geld van Maes??
Vind ik leuk
Ultron1891 +977
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Er ontbreekt een optie in die poll.... "Hoe moet ik dat nu weten? Ik ken de details van dat dossier toch niet! Stop met onnozele vragen te stellen". Zucht...
Vind ik leuk
j.caesar +1903
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Dat Lokeren daarmee zou gered worden is "not done"
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20201
vrijdag 12 april 2019 om 10:52
Sportief verdienen ze het ja, maar het zou ongelofelijk zijn mochten ze extra-sportief zakken. Dat is gewoon zo.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:15
Moeskroen was in handen van een makelaar, dit is tegen de regels in. 1+1 is bij de voetbalbond toch een moeilijke rekensom precies...
Vind ik leuk
Brubru +5947
vrijdag 12 april 2019 om 11:26
Niet correct. Vroeger mocht dat.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:58
Op de moment dat Zahavi in Moeskroen zat mocht dat niet, end of story
Vind ik leuk
j.caesar +1903
vrijdag 12 april 2019 om 12:11
Wie kan dat bewijzen ? de bond zeker niet anders hadden zij al lang opgetreden.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:26
Is dat zo? Treedt de bond altijd zo correct op? Dat is een nieuwe voor mij 🤔
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2188
vrijdag 12 april 2019 om 11:28
Onzin dat het parket beroep zou aantekenen tegen de afgifte van een licentie.
Precies of hen dat ook maar enigszins zou interesseren...

Zodra het parket zijn werk heeft gedaan zullen er wel of geen strafvorderingen volgen maar of de club dan wel of geen licentie heeft op dat moment zal het laatste van hun zorgen zijn bij de magistraten van het Parket.

Na een eventueel vonnis van de schuldigen, als die er echt blijken te zijn, zal de voetbalbond langs hun kant ook zelf wel de gepaste maatregelen treffen, daar heeft men de bezwaren die er nu zijn van Lokerse kant ook niet voor nodig.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3883
vrijdag 12 april 2019 om 12:33
Ik geef de raad aan Lokeren vraag steun aan alle analisten, kranten, media en Clement ,breng het elke dag in de media want iedereen zegt dat Moeskroen al jaren foefelt en trekt er mee naar Brussel, zien wat resultaat dat geeft
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws