'Clement steekt Malinovsky hart onder de riem en laat perspraatje vervroegen'

'Clement steekt Malinovsky hart onder de riem en laat perspraatje vervroegen'

Gepubliceerd: donderdag 11 april 2019 om 10:00do 11-04-2019 om 10:00

Laatste update: donderdag 11 april 2019 om 11:24do 11-04-2019 om 11:24

Vrijdag wordt mogelijk een cruciale dag in de titelambities van KRC Genk. Niet omdat er dan een wedstrijd op het programma staat, wel omdat Ruslan Malinovsky dan te horen krijgt in welke mate hij gestraft zal worden voor zijn rode kaart van afgelopen weekend. Ook Philippe Clement erkent het belang van die uitspraak.

De trainer van Genk is er alvast op gebrand om zijn spelverdeler morele steun te verlenen. Daarom zal Clement zelf mee afzakken naar het bondsgebouw, waar de Geschillencommissie morgen een oordeel zal vellen, meldt Het Belang van Limburg. Als dat verdict tegenvalt, wil Clement er zijn voor Malinovsky.

Probleem: traditioneel staat vrijdagmiddag ook de persbabbel met het oog op de wedstrijd van komend weekend op het programma. Daar heeft Genk een oplossing voor gevonden. Het perspraatje zal vandaag, donderdag, georganiseerd worden in plaats van vrijdag.

Zondag staat Genk een levensbelangrijk duel te wachten. Dan komt Club Brugge, momenteel dé ploeg van de Play-Offs, over de vloer in de Luminus Arena. Als Club erin zou slagen om te winnen, wipt het over Genk naar de koppositie in de stand.

Lees ook: Racing Genk in de tegenaanval: 'Maar één uitspraak de juiste: vrijspraak'

Poll

Logische zet van Clement?

(445 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 11 april 2019 om 10:23
Tof om zijn speler zo te steunen maar je weet ook dat die corrupte zakken in Brussel alles zullen doen om dat stukje advocaat uit de wind te zetten en sowieso minimum 1 tot 2 weken zullen geven .
De enigste correcte uitspraak zou zijn vrijspraak voor Malinovsky en onmiddellijk ontslag voor die prul .
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:11
Dank je...voor heel wat Club supporters op dit forum is een heel grote misdadiger waar geen straf te klein voor is..en zij vinden het buitenaards dat Genk de goede gang van de rechtspraak niet gewoon afwacht....
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:08
Soms ontbreken de persoonlijke voornaamwoorden, soms klopt de structuur niet. Die lagere school heeft wel nut. maar wees gerust, we krijgen uw hiëroglyfen wel min of meer vertaald.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
donderdag 11 april 2019 om 12:09
Kun je mij eens voor al die negatieve reacties uitleggen wat Brugge in een match waaraan ze niet deelname, misdaan hebben ,dat een ref rood trekt en een gerechts procureur een straf voorstelde ,die dan nog bekrachtigd moet worden door het uitvoerend comite ,ik zie werkelijk niet in waarom Brugge hier betrokken partij is
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:15
Het is Club Brugge, dat de mijnen gesloten heeft. Club Brugge, dat verantwoordelijk is voor de teloorgang van Waterschei en Winterslag. Club Brugge, dat er voor gezorgd heeft dat men in Waterschei de wedstrijdpremies van Mon Goethals aanvaardde. Club Brugge dat Ford Genk gesloten heeft. Club Brugge, dat verantwoordelijk is voor het vertrek van Pozuelo. En onder invloed van Club Brugge ging Malinovsky kopschoppen bij Verstraete.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
vrijdag 12 april 2019 om 07:56
Dat is de nagel op de kop: zij zijn geen direct betrokken partij en toch is het aandeel Club Supporters dat hem zwaar gestraft wil zien veel hoger dan forumleden van andere clubs...raar hé
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 07:57]
Vind ik leuk
Figaro +352
donderdag 11 april 2019 om 13:29
Nochtans hier ook al veel reacties van Club supporters gezien die ( net als ikzelf ) gewoon willen dat hij wordt vrijgesproken hoor.
Vind ik leuk
Geofpurple +7244
donderdag 11 april 2019 om 16:30
Dan lees je selectief Marcus, ik hoor anders ook van veel club supporters, dat ze gewoon kampioen willen spelen tov een Genk MET malinovsky, ah kijk hier heb je er al eentje Figaro
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 16:44]
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
vrijdag 12 april 2019 om 08:02
Mijn inschatting is dan waarschijnlijk vertroebeld door enkele vedetten zoals noegabolleweetjijdatje die een buitenproportioneel aantal posts maken over dit onderwerp om de rest op dit forum te indoctrineren....gelukkig zijn er dan ook andere supporters die een voor mij meer logische houding aannemen.. sowieso is het geen fijne week voor Malinovsky geweest...het wordt tijd dat het weer gewoon over voetbal gaat...en dat de beste, en als dat niet zo is, toch Genk maar mag winnen zondag 😁
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 08:04]
Vind ik leuk
Geofpurple +7244
vrijdag 12 april 2019 om 11:48
dat zou kunnen , ik ben nu ook niet bepaald pro genk geweest in mijn comments , maar dat heeft dan weer alles te maken met de mentaliteit waarmee Genk in de po stapt. Maar je hebt er altijd die zodanig pro hun ploeg zijn dat ze niks van andere praat kunnen verkondigen. Ikzelf zeg ook dat Malin gewoon zou mogen spelen. En als we eerlijk zijn, het liefst wil Brugge Genk gewoon kloppen met malinowsky hoor. Trouwens kheb al es gezegd, dat hoewel je een genkie bent, er meestal wel een meer nuchtere kijk op hebt.
Vind ik leuk
Blue-White +296
donderdag 11 april 2019 om 11:37
Een beetje kort door de bocht.
Wet en Recht is wel gene toogpraat materie.
Dus stopt met voortijdige conclusie te trekken en verwensingen te maken.

Dat Clement mee gaat? Show voor de media?
Voor mij ... waarschijnlijk.
Hij mag in de gang wachten of in een wachtzaaltje en dat is het.
Daarna met een micro onder de neus kan en zal hij zijn interpretatie geven.
En zijn uitspraak zal er eentje zijn naar het hekken in de wind.
Vind ik leuk
Mighty +263
donderdag 11 april 2019 om 12:25
Clement is een gevoelsmens, iets wat tegenwoordig redelijk zeldzaam is in het voetbal. Waar de meesten hun spelers enkel zien als wandelende dollartekens die zoveel mogelijk in waarde moeten stijgen, ziet Clement eerder de mens achter de voetballer.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:30
Nog eens een vergelijkbare fase. Het rood voor Poulain in de PO op Oostende door Vertenten. Poulain gaat met een hoog been naar de bal, maar heeft de man. Onbewust is hier ietsje meer plausibel dan bij het natrappen van Malinovsky naar een tegenstander op de grond. Het commentaar van dezelfde perslui was toen vernietigend.
Kijken rond de derde minuut
https://www.youtube.com/watch?v=tPhWgDIvaO4
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:51
Jij zegt dat Malinovsky bewust natrapt. Veel meer anderen, waaronder het slachtoffer, vinden van niet.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:54
Veel meer anderen hebben geen mening, en sluiten zich aan bij de meerderheid, die toch wel sterk beïnvloed werd door journalisten die om een duistere reden hun kar 180° draaiden. Indien diezelfde journalisten andere parameters aanhouden, gaat geheid 90 % voor zijn schuld. Ik zeg dat bij de tackle van Poulain het onbewuste karakter wel zo goed als duidelijk was. Desalniettemin werd hij wel geschorst. En nee, ik zie geen duidelijke parameters die Malinovsky wel het voordeel van de twijfel geven, buiten een extreem subjectieve perscampagne
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 10:55]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:03
Joos heeft zijn mening veranderd nadat hij de beelden meermaals heeft bekeken. Dan zeg ik chapeau dat ge uw ongelijk wilt toegeven, en niet nillens willens uw eerste standpunt aanhoudt. Die meningen zijn niet duister, maar gebaseerd op de feiten die de beelden aantonen. Als jij hier opzet in ziet, dat is dat jouw mening, en dat mag. In de sportwereld heeft men daar wel een andere mening over.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:06
Bij zijn aanvankelijke menig beschikte hij nochtans ook over herhalingen, en ongetwijfeld ook over professioneel apparatuur.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:11
1. Op dat ogenblik was Joos bezig met commentaar te geven tijdens de wedstrijd, en kan hij zich niet even terugtrekken om de beelden deftig te bekijken.
2. Het is wel niet omdat Joos zijn mening veranderde, dat daarom al die anderen zeggen het geen rode kaart verdiende.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:13
Tijdens het geven van die commentaar bekijkt hij verscheidene malen die herhaling. Het spel ligt dan ook stil overigens vanwege die rode kaart.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:16
Ja manneke, ge krijgt gelijk. Tevreden?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:17
Nee, ik krijg geen gelijk ondanks het feit dat ik wel gelijk heb. Jullie krijgen gelijk zonder gelijk te hebben. Nuance.
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:22
Zie mijn eerdere commentaar... noegabolleweetjijdatje
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:30
Denkt ge nu echt dat uw schrijfsels nog gaan herlezen worden?
Vind ik leuk
BW +562
donderdag 11 april 2019 om 11:38
Die van Marcus_A misschien wel. Daar komt nog iets zinvol uit.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:07
appels met peren vergelijken....
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:21
"A wise man changes his mind sometimes, but a fool never; to change your mind is the best evidence you have one"...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:29
Er is een verschil tussen vrijwillig van gedachte veranderen, of onder bepaalde invloeden. Of vond u al de volgers ven het Derde Rijk wijs, omdat er een aantal van idee veranderd waren. Het is niet omdat ge den druivelaar citeert, dat ge gelijk hebt.
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:36
En jij, jij zit in het keurslijf gevangen van je bekrompen Club Brugge referentiekader....het is nog veel erger: jij durft, kan zelfs niet buiten dat denkbeeldige kader stappen...dat kader is zo klein waarbinnen jij blijkbaar gevangen zit en je hebt het niet eens door....jij spreekt over "vrijwillig van gedachte " veranderen....en denkt vervolgens de hele tijd dwangmatig binnen dat door jezelf opgetrokken kader, zalig de simpelen!
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 11:36]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:18
Het is bekend dat laagdrempelige bestaansvormen graag de psycholoog uithangen, dankzij hun kennis uit "Dag Allemaal".
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:15
Nico, bespaar je de moeite... noegabolleweetjijdatje heeft gisteren uren op dit forum de hersenspinsels van zijn zieke geest op dit forum uitgekotst....
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:16
Nog altijd aan het scrabbelen? Ik zal helpen, volgens mij is het nougatbollen, 2 letters extra.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:19
Goed plan. Thx.
Vind ik leuk
BW +562
donderdag 11 april 2019 om 11:40
Nog 10 dagen, dan zijn we van Bieb...... af, Dan zit hem nu op de schoolbanken. Lagere school wel te verstaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 13:01]
Vind ik leuk
BW +562
donderdag 11 april 2019 om 11:04
Biebabbe. Jij bent toch echt een zielig figuur met u reacties.
Als je deze 2 fouten al gaat vergelijken.
De enige juiste uitspraak voor Malinovski is, zoals o.a. Peter Vandenbempt zegt, de vrijspraak.

Of moeten we ook beginnen te zaniken dat Vormer en Vanaken rood hadden moeten tegen Cercle zodat ze er tegen Genk niet bij waren geweest. En zo kunnen we nog veel meer zaken over Brugge schrijven. En niet alleen over Brugge, ook over andere ploegen, en ook Genk zal al bevoordeeld en benadeeld zijn geweest dit seizoen. Maar als je het van Malinovski natrappen vind, dan zou ik toch een minder gekleurd brilletje opzetten. Tot zondag. Al zal jij wel thuis op de buis kijken.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:12
Telkens weer die gemeenplaats: elke ploeg zal wel bevoordeeld en benadeeld geweest zijn. De eeuwige dooddoener bij gebrek aan argumenten. Nee, wij speelden al onze toppers na midweekmatchen in de CL. Nooit eerder werd de kalender zo samengesteld. En Wes was wel de enig die geschorst werd, terwijl de overtreding uitvergroot werd, waar men die van Mali minimaliseert. Enkele spelers mochten onbestraft en langdurig van het veld getrapt worden, waarna de aanslagen van Bolasie en Santini nog niet bestraft werden. De afgekeurde goal van Dennis op KVK, de buitenspelgoal van Cercle en de niet gefloten penalty tegen Gent kostten ons overigens 6 punten op enkele weken. Onder invloed van de pers, die net zoals nu, behoorlijk angstig wordt als Club zijn goede voetbal hervindt.
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:28
En de penalty van Vormer tegen Genk vorige PO 1 in de toegevoegde tijd, toen die Hollander na de match doodleuk vertelde dat hij zich gewoon had laten vallen, ook vergeten zeker,.....ik geef je de tijd om het allemaal op te zoeken...je hebt blijkbaar toch niets anders om handen... noegabolleweetjijdatje
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:49
Zelfs Clement vond hem terecht.
Vind ik leuk
BW +562
donderdag 11 april 2019 om 11:30
Eventjes feiten als ge toch zo aan het zagen zijt.
Genk speelde thuis tegen Brugge zijn 4de wedstrijd in 10 dagen en had voor hun wedstrijd ook nog 1 dag minder rust dan Brugge.En het waren gemakkelijke wedstrijdjes. Het waren MAAR verplaatsingen naar Besiktas, Standard en antwerp.
Trouwens, de afgekeurde goal op Kortrijk was terecht. De offside goal van Cercle is zeer moeilijk te zien. Toen had de VAR nog geen correcte beelden.
Nog een punt. De strafschoppen tegen Lokeren en STVV leveren u al 4 punten op. Jammer dat de 9 minuten overspelen tegen Charleoi nog niet voldoende was om gelijk te spelen.
En zeik niet over de pers, want die zijn al volledig voor Brugge.En al zeker HLN en het Nieuwsblad dat al maanden aan het proberen te zijn om Genk te kraken...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:43
De -volledig terechte- strafschop tegen Lokeren, kwam er nadat ook al volledig onterecht een doelpunt van Wesley werd afgekeurd, na een defensieve schwalbe van Deschacht. Die tegen STVV is er eentje die je kan fluiten, maar ook niet kan fluiten.
Ach, ik herinner me nog een Genk-Club, waarin de scheids een assist trapte naar Samatta. Was het ook alweer niet Delferière? Moet het eens opzoeken.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:21
Ik vergelijk ze omdat bij Poulain de onschuld wel duidelijk was, gewoon te laat komen. Daar was geen halfwassen sprookje over spierspanning voor nodig, de feiten waren duidelijk. In het geval van Malinovsky was dat niet. Vond ook de bondsprocureur, waarna hij ging zwichten voor bedreigingen, chantage en manipulatie.
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:26
Dat zielige noegabolleweetjijdatje zit vanaf zijn PC zijn dwaasheden de wereld in te sturen...in het echte leven is hij volgens mijn instinct, een looser in het kwadraat....sommige mensen houden nooit op.....zelfs al zouden ze getroffen worden door het grootste onheil..het is een kenmerk van idioten of beperkten van geest...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:52
Een looser? Dat is dn met de O in het kwadraat. Gelukkig zijn er ook winnaars zoals gij, die een hele dag reageren op losers met dubbele O. Wat we daar allemaal niet leren in die lagere school. We zullen er een liedje achter plakken: soy un perdedor I'm a loser baby, so why don't you kill me?

https://www.youtube.com/watch?v=YgSPaXgAdzE
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 11:58]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:54
Volgens uw instinct dan nog wel Dat wordt te veel om met mijn inzicht te vatten.
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:13
Noegabolleweetjijdatje...terug in je mand...of anders mislukte Vampier, de zon schijnt...hou je gedeisd tot de zon onder gaat....en als je aan het werk bent...verkwist de betaalde tijd niet met je nonsens
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:26
Knap staaltje retoriek, waarmee u mijn theorie weerlegt. Misschien eens aan de papegaai uitleggen? Mogelijk wil die wel deelnemen aan de conversatie. Papegaaienopleidersfietsvergoedingsafschrift. Iets beter bij scrabble.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
donderdag 11 april 2019 om 12:35
BieBA heb dat beeld in de zaal op groot scherm gezet ,mijn dochter die l een deel jaren aan gevecht sporten doet, had volgende uitleg over die fase ,als ge aangevallen wordt en ge valt op uw rechterzijde ,gaat uw linkerbeen normaal mee met u linker,omdat ge dan vlug kunt opstaan en terug in verdedigende positie bent, als aanval draai ik mijn lichaam op mijn rug en gebruik mijn linkerbeen om een aanval,stoot uit te delen,dus......
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:39
En die hak met de hiel is om een impact te verzekeren.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
donderdag 11 april 2019 om 10:32
Het doel heiligt de middelen zeggen ze dan
Vind ik leuk
blondel +3840
donderdag 11 april 2019 om 11:26
En wat zeggen we nu tegen al die domme analisten om Malinovsky te verdedigen.Dank u domme analisten,ja dat zijn ze,zo lees ik hier toch dikwijls als er iets slechts over hun ploeg verteld wordt.door die analisten.Maar nu zijn het toch sympathieke gasten hoor(tot volgende match en dan terug domme analisten.)Zo zie je maar hoe kinderlijk de reacties hier soms zijn,de ene week kennen ze(analisten) niets van voetbal en de andere week hebben ze de waarheid in pacht.
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 11 april 2019 om 11:32
Jij hebt echt nul inlevingsvermogen als het niet over je favoriete team gaat...maar ja, met oogkleppen op heb je ook een leven, weliswaar in een min of meer parallel universum
Vind ik leuk
Vlad +4965
donderdag 11 april 2019 om 12:10
Hoe meer ik Clement bezig zie/hoor, hoe meer ik denk laat die maar in Genk. Laat Leko maar bij tekenen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 12:25]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:48
De kenners die denken dat het geen rood verdiende ..... wel het was een doelbewuste trap dus verdiend rood en 3 maand schorsing zou op zijn plaats zijn.
Vind ik leuk
krulle74 +163
donderdag 11 april 2019 om 17:04
Wat jullie ook zeggen als hij gestraft wordt dan moet het zeker 3 a 4 weken zijn want straf = natrappen , geen straf = onvrijwillig
Real time beelden onvrijwillig vertraagd natrappen niet makkelijk volgens mij wel raar hij draait naar rechts maar been naar links wil wel nog niets zeggen er zal het er maar een zeker weten hoor
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws