Dennis veroorzaakt ongeval zonder geldig rijbewijs: maand rijverbod

Dennis veroorzaakt ongeval zonder geldig rijbewijs: maand rijverbod

Gepubliceerd: donderdag 11 april 2019 om 07:00do 11-04-2019 om 07:00

Emmanuel Dennis heeft één maand rijverbod aan zijn been. In november 2018 veroorzaakte hij namelijk een ongeval op de E17. De politie stelde vast dat hij toen geen geldig rijbewijs had.

Dennis was op pad met zijn ploegmaat Wesley Moraes. Hij probeerde de E17 af te rijden met een gevaarlijk manoeuvre en raakte daarbij een andere auto. Hij belandde vervolgens in de vangrail. Gelukkig waren er geen gewonden, maar er was wel heel wat blikschade.

Dennis werd bijgestaan door advocaat Walter Van Steenbrugge. "Hij zat in een procedure om zijn rijbewijs te laten omzetten naar een Belgisch rijbewijs", liet die optekenen in Het Nieuwsblad.. "Drie dagen na het ongeval bleek dat dit niet mogelijk was. Maar hij was er tot dan wel van overtuigd dat hij met een geldig rijbewijs op de baan was."

Dennis heeft nu een maand rijverbod gekregen en een boete van 480 euro voor het ongeval. Voor het rijden met een ongeldig rijbewijs krijgt hij 1.600 euro boete, waarvan 1.400 euro met uitstel.

Plaats een reactie

TageMeister +9175
donderdag 11 april 2019 om 07:25
Komt der belachelijk goedkoop van af.

Vreemd dat hij zonder geldig rijbewijs verzekering etc. Kon hebben. Zoiets zou toch ook beter gecontroleerd moete worde door de clubs, is een vorm van kapitaalsbescherming
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2188
donderdag 11 april 2019 om 07:43
Zal wel een wagen van de club hebben vermoed ik, wellicht ook nog gesponsord door één of ander automerk, dus die verzekering is in principe sowieso in orde.
En indien de speler een overtreding begaat en zijn rijbewijs ingetrokken wordt maar hij verzwijgt dat naar de club toe, dan blijft hij uiteraard gewoon rondrijden mocht hij dat willen.

Dat de club hem schorst tot het einde van de play-offs lijkt mij hier wel op zijn plaats. Of enkel in de uit- en thuiswedstrijd tegen Antwerp om een voorbeeld te stellen in het geval het zijn eerste keer was, dat kan natuurlijk ook... ;-)
Vind ik leuk
Geertvdd +4024
donderdag 11 april 2019 om 07:54
Goeike😉, maar als Club-supporter moet ik je stelling samen met mijn advocaat uiteraard aanvechten...
Vind ik leuk
Wim1966 +2175
donderdag 11 april 2019 om 08:11
Terecht want deze overtreding staat niet in de indicatieve tabel dus moet een vrijspraak volgen. 🤪
Vind ik leuk
TageMeister +9175
donderdag 11 april 2019 om 08:06
Ik snap echt niet dat clubs zo laks me hun kapitaal (spelers) omgaan en zeker bij club had ik daar wat meer na verwacht... Is minuut 23 een hol ding? Als Anderlecht fan vind ik het een kaakslag dat ze zoiets toelaten...
Vind ik leuk
Zero123 +1231
donderdag 11 april 2019 om 08:39
Van holle dingen weten jullie wel het een en ander hé, in youth we trust is er een voorbeeld van.
Vind ik leuk
TageMeister +9175
donderdag 11 april 2019 om 08:48
Dus gij vind de dood van ne speler minder erg... Klasse!
Vind ik leuk
Cripler +623
donderdag 11 april 2019 om 09:10
Wat voor een domme reactie is dit nu weer .
Vind ik leuk
TageMeister +9175
donderdag 11 april 2019 om 09:13
Over welke reactie heb je het?
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 11 april 2019 om 10:49
Is toch een terecht bedenking?
Vind ik leuk
Figaro +352
donderdag 11 april 2019 om 10:08
Enerzijds ben ik wel akkoord dat de Club hun spelers wat beter in de gaten zou moeten houden, anderzijds het zijn volwassen mensen, je kunt die geen 24/7 bij het handje vasthouden ook hé.
Zo heeft iedere ploeg wel zijn enfant terrible zeker. Het verstand komt niet voor de jaren, en bij sommigen komt het nooit.
Vind ik leuk
TageMeister +9175
donderdag 11 april 2019 om 10:31
Dees opmerking is der boenk op , alleen als zij hem deze wagen hebben bezorgd, treffen ze ook schuld
Vind ik leuk
Figaro +352
donderdag 11 april 2019 om 10:54
De spelers krijgen inderdaad allemaal een auto, maar ik betwijfel of dat ook het geval is bij diegene zonder rijbewijs. Die hebben normaal gezien een chauffeur die hen rondrijdt. Dus denk ik dat hij die met zijn eigen spaarcentjes zal gekocht hebben. 😁
Vind ik leuk
TageMeister +9175
donderdag 11 april 2019 om 10:58
Als dat met eigen centen is , lijkt mij verzekering een moeilijk iets...
Vind ik leuk
Fcb for ever +4871
donderdag 11 april 2019 om 08:20
Hola pola
Ze schijte precies al in in broek oep den antwaerep
Me of zonder Dennis , ge krij toch oep olle zak
💙⚽️🖤
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 09:03
E goeike Dirk 👍😂 maar zal niet doorgaan denk ik. Er zou weliswaar meer/betere controle op moeten zijn maar privé heeft niets te maken met de sportieve professionele kant natuurlijk maar toch goed geprobeerd .
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 09:47
Club gaat onmiddellijk akkoord met de wedstrijden tegen Antwerp, dat zijn de oefenwedstrijden waarin men toch van plan was om een B-elftal op te stellen😇😇🤓😂
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:36
In dat geval zijn er uiteraard nog Danjuma en Diatta.
Vind ik leuk
Daydreamer +6863
donderdag 11 april 2019 om 09:32
Hey Tag, ik vind net als jij dat hij er goedkoop vanaf komt hoor! Maar om je auto te verzekeren moet je je rijbewijs niet voorleggen... Ook niet om hem aan te kopen trouwens! Ik vrees dat een club hier niets aan kan doen. Gaat ook om overtreding in de privésfeer, denk niet dat ze daar sancties voor kunnen opleggen. Mijn baas kan me op mijn werk alleszins niet straffen voor rijden zonder rijbewijs in mijn vrije tijd 🤔
Vind ik leuk
Boerken +8545
donderdag 11 april 2019 om 09:39
Zonder geldig rijbewijs! Alsof ze in hun land andere auto’s hebben om te leren rijden! Zouden wij in hun landen dan ook geen geldig rijbewijs hebben? Of zouden wij daar überhaupt aan denken of we wel een geldig rijbewijs hebben in een vreemd land.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 11 april 2019 om 10:51
Als je in een land gaat wonen, denk ik wel dat je je afvraagt waar dat bewijs geldig is, niet? Ik zou dat toch bevragen...
Vind ik leuk
Boerken +8545
donderdag 11 april 2019 om 13:26
Ik niet eerlijk gezegd
Vind ik leuk
Pierke79 +483
donderdag 11 april 2019 om 07:51
Was het een bewuste overtreding??
Vind ik leuk
Geertvdd +4024
donderdag 11 april 2019 om 07:54
Schwalbe...
Vind ik leuk
TageMeister +9175
donderdag 11 april 2019 om 08:04
Ja!
Vind ik leuk
Peed +826
donderdag 11 april 2019 om 08:38
Kweenie, iets voor de VAR lijkt me ...
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 11 april 2019 om 10:52
Als hij wist dat zijn rijbewijs niet geldig was, zou ik een schorsing van 7 dagen voorstellen, zo niet de vrijspraak 😜
Vind ik leuk
Wim1966 +2175
donderdag 11 april 2019 om 07:51
Ik hoop dat hij ondertussen wel een rijbewijs heeft. Anders is de uitspraak van de rechter wel een zegen voor hem: 1 maand rijverbod 😁
Vind ik leuk
DOMI +646
donderdag 11 april 2019 om 07:58
De meeste ploegen verdedigen hun spelers nog bij een begane misstap (Anderlecht, Standard, …) i.p.v. inderdaad het voorbeeld te stellen van een sanctie. Zie maar wat er gebeurt wanneer men bij het bondsparket moet verschijnen. Alle mogelijke argumenten worden dan door de advocaat naar voor gebracht en nadien nog in beroep gaan om hun speler toch maar vrij te krijgen. Intern houdt men het dan meestal (slechts) bij een intern gesprek!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 08:09
Begrijpend lezen is best moeilijk. Had rijbewijs van ander land...
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2188
donderdag 11 april 2019 om 08:31
Dat stond eerst niet in het artikel vermeld, dus daar hadden wij het raden naar.
Desalniettemin is een schorsing om een voorbeeld te stellen hier op zijn plaats. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 17:30
Aah dus als jij morgen een accident maakt, dan moet je baas je ook maar even ontslaan?
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2188
donderdag 11 april 2019 om 17:40
Waar zeg ik dat Club Dennis moet ontslaan?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 18:18
Schorsen of ontslaan idc. Waarom iemand dubbel straffen? De Club heeft niets te maken daarmee net zoals jouw werk daar niets mee te maken heeft. Hij is geen 17....
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2188
donderdag 11 april 2019 om 19:00
Enige vorm van humor is jou precies vreemd.
Ik zal de kern van mijn eerste reactie nog even herhalen:

Schorsen tot het eind van de play-offs of enkel in de uit- en thuiswedstrijd tegen Antwerp om een voorbeeld te stellen.

Als je dat serieus neemt dan kan ik dat ook niet helpen...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 21:26
Aah ja jouw eerste reactie heb ik overgekeken.

Mijn excuses, grappige man. Ik lachte me een deuk.
Vind ik leuk
TageMeister +9175
donderdag 11 april 2019 om 09:02
Maar geen geldig, dus = geen rijbewijs
Vind ik leuk
Toca +52271
donderdag 11 april 2019 om 08:11
Wat schreef ik vorige week over voetballers en verstand.....
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 09:31
Het zal daarom zijn dat ik in 3 Nat ben blijven hangen :-)
Vind ik leuk
Lodecol13 +3883
donderdag 11 april 2019 om 08:31
Ik denk dat alleen zijn vriendin beslist of hij nog mag rijden
Vind ik leuk
hoekschop +4342
donderdag 11 april 2019 om 08:36
Walter Van Steenbrugge is van goud waarde voor Club.
Vind ik leuk
DragonEgg +421
donderdag 11 april 2019 om 08:49
En ongetwijfeld omgekeerd ook...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 09:01
Probeer jij maar eens met een ongeldig rijbewijs aan een verzekering te geraken...
En met een gevaarlijk manœuvre de snelweg verlaten.... Goed bezig (in zijn laatste wedstrijd toch)
Vind ik leuk
JODES +665
donderdag 11 april 2019 om 10:07
Ik denk dat ze bij elke professionele voetbalploeg wel bezig zijn met het begeleiden van de spelers. Dat is ook nodig want soms zijn het ongeleide projectielen met een gebruiksaanwijzing die moeilijk te ontcijferen is... Je moet proberen in het hoofd van die mannen te kruipen op een manier dat ze het zelf niet storend vinden en ze dan pogen te leiden... Kijk maar even naar het onderonsje dat Mannaert had in het laatste sfeerfilmpje na de match tegen Standard. Maar die begeleiding vraagt veel energie en tijd en soms erkt dat averechts als die mannen denken "de boom in met uw gelul!" (Carcella?). Voetballen kunnen die mannen wel... En natuurlijk is het makkelijker als begeleider om impact te houden als de ploeg goed het goed doet...
Vind ik leuk
blondel +3825
donderdag 11 april 2019 om 11:16
Wat een onzin word hier weer uitgekraamd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws