Bondsprocureur over straf Malinovskyi: “Het kan dat ik zelfs nul speeldagen vraag”

Bondsprocureur over straf Malinovskyi: “Het kan dat ik zelfs nul speeldagen vraag”

Gepubliceerd: woensdag 10 april 2019 om 14:19wo 10-04-2019 om 14:19

Laatste update: woensdag 10 april 2019 om 14:26wo 10-04-2019 om 14:26

De soap rond de straf van KRC Genk-middenvelder Ruslan Malinovskyi blijft voortduren. Tegenover Het Laatste Nieuws geeft bondsprocureur Kris Wagner de Limburgse club hoop.

De komende dagen zal Wagner de zaak nogmaals grondig analyseren. Vrijdag zal hij aanwezig zijn op de zitting van de Geschillencommissie. “Momenteel zijn er drie mogelijke hypotheses. Eén: Malinovskyi maakte bewust een zware fout.”

“Twee: er was niets aan de hand”, vervolgt Wagner. “Of drie: de speler viel, maar was onzorgvuldig bij het plaatsen van zijn voeten en kwetste daardoor de heer Verstraete. Schade door onvrijwillig gedrag, als gevolg van onzorgvuldigheid, is ook laakbaar.”

Het kan ook zijn dat Malinovskyi uiteindelijk nul speeldag zal krijgen. “Het kan dat ik zes, twee, zelfs nul speeldagen zal vragen. Dat is allemaal mogelijk. Ik wil vooral het recht op een eerlijk proces garanderen”, besluit Wagner.

Lees ook: De Vlieger komt meteen met reactie: 'Ziede wel dat hij niets van voetbal kent'

Poll

Vind jij dat Malinovskyi nul speeldagen moet krijgen?

(818 stemmen)

Plaats een reactie

Genkie1 +21
woensdag 10 april 2019 om 14:27
Geen fout= geen straf
Vind ik leuk
Reagens +3532
woensdag 10 april 2019 om 14:28
Pffft. Wat een circus.
Eerst analyseren. Dan communiceren. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Als je een strafeis voorstelt dan moet je toch tenminste quasi zeker zijn dat dat de correcte eis is.

Dit lijkt helemaal nergens naar.

Soit. Voor mij ist goed. Ik zie Genk liever mét Malinovsky spelen.
Vind ik leuk
vampire73 +36
woensdag 10 april 2019 om 15:54
nee, het is net andersom, hij wordt door extreem grote druk als het ware verplicht zijn eerdere gedacht en strafeis te moeten wijzigen omdat deze niet strookt met hoe zij het willen zien, maw. hij wordt daardoor verplicht een straf (of hier geen straf) op te leggen waar hijzelf totaal niet achter staat

er wordt constant gezegd dat hij die straf wil opleggen wegens bepaalde redenen (waar hier al meer dan genoeg onnozelheid over gezegd en geschreven is) maar de realiteit toont vrij duidelijk net het tegenovergestelde aan, dat hij geen vrije keuze zelf mag maken van de andere kant uit
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
woensdag 10 april 2019 om 14:37
Is die pipo er nu een spelletje van aant maken? Rarara, hoeveel speeldagen zal ik vragen. Je komt het vrijdag te weten!!
Wat een clown seg!!
Vind ik leuk
Minunten +569
woensdag 10 april 2019 om 14:39
Eigenlijk een beetje een quiz! :-)
Vind ik leuk
Truth +4548
woensdag 10 april 2019 om 15:04
Je bent duidelijk nog nooit op de rechtbank geweest
Vind ik leuk
DragonEgg +459
woensdag 10 april 2019 om 16:29
Gelukkig niet :)
Vind ik leuk
Truth +4548
woensdag 10 april 2019 om 17:49
Ik wel en ik kan je verzekeren ...stel je het slechtste circus voor met de slechtste clowns doe dat x 10 en gooi er nog wat kots bovenop ...dat is justitie en advocaten !
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:57
Je weet toch alleen bomen elkaar niet tegen komen
Vind ik leuk
Truth +4548
woensdag 10 april 2019 om 15:03
Bergen ook niet he 😜😜
Vind ik leuk
Truth +4548
woensdag 10 april 2019 om 15:02
Typische advocaten praat !
Vind ik leuk
Peed +839
woensdag 10 april 2019 om 15:34
Bwa, sommigen hier kunnen aan hem tippen ...
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
woensdag 10 april 2019 om 16:18
Maar wel in dat wereldje alom erkend als de absolute top.Sorry..
Vind ik leuk
Truth +4548
woensdag 10 april 2019 om 17:50
Is vermassen een topadvocaat ?
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
woensdag 10 april 2019 om 17:57
Hij is juridisch onderlegd met enorm psychologisch inzicht en weet hoe juryleden meegaan in zijn verhaal. Wagner is zakenadvocaat die briljant is in zijn onderbouwde argumentatie. Een compleet andere klasse.Begrijp niet waarom hij de job heeft aanvaard. Op deze manier marginaliseert hij zijn 'sterrenstatus' binnen dat wereldje.
Vind ik leuk
Truth +4548
woensdag 10 april 2019 om 18:41
advocaten zijn geen mensen ...wie moordenaars vrijpleiten op basis van juridische fouten of verhalen aanhalen ivm een slechte jeugd en al diene zever daarvoor moet je echt ziek in je hoofd voor zijn ...
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 20:52
Heel justitie is uiteindelijk gewoon een spelletje dat door de beste student gewonnen wordt!
Jammer maar helaas is het meestal de crimineel die het meeste geld heeft en dus de beste advocaat van de klas..
Vind ik leuk
Truth +4548
woensdag 10 april 2019 om 20:56
Het is gewoon een ziekelijke wereld en ik heb het helaas aan de lijve ondervonden dus mij zal je niet snel betrappen op iets positiefs !
Nu ga ik kijken naar United - Barca en laat ons hopen Op veel doelpunten ..3-2 😜
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2359
woensdag 10 april 2019 om 15:04
Rood is rood en bijgevolg moet er een straf volgen, al zeker omdat de kaart in de allerlaatste minuut van de wedstrijd getrokken werd.
Oordelen dat enkel de uitsluiting voldoende is dan echt niet meer logisch.

Maar gezien de aard van de overtreding is één speeldag volgens mij voldoende.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:20
Dus volgens jou moet een onterechte rode kaart altijd bestraft worden? En dan heb ik het niet over die kaart van Malinovskyi, maar in het algemeen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:26
Ik denk dat dit bij alle spelers zo moet zijn behalve van Uw eigen ploeg denken de meesten .
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2359
woensdag 10 april 2019 om 19:04
Ja maar dat kan toch ook niet anders, dat is gewoon het basisbeginsel van het hele voetbalreglement dat bij een rode kaart de onmiddellijke uitsluiting volgt en een sanctie van minimaal één wedstrijd schorsing.
En sinds het invoeren van de VAR is de reviewcommissie afgeschaft dus een rode kaart, zelfs al is ze onterecht, kan ook niet herroepen worden.

Maar eventueel kunnen we een voorstel indienen om iedereen die rood krijgt gewoon te laten doorspelen en dat men zich na de wedstrijd maar buigt over een eventuele straf, dan is er meteen ook veel minder oponthoud tijdens de matchen...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 09:13
1. Ik heb nergens gezegd dat iemand die een rode kaart krijgt, al dan niet terecht, het veld niet moet verlaten. De straf voor die rode kaart, dat is iets anders.
2. Er zijn in het verleden toch uitspraken geweest waarbij een straf "uitsluiting voldoende" uitgesproken werd.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2359
donderdag 11 april 2019 om 09:34
Klopt dat er uitspraken zij geweest waar geacht werd dat een uitsluiting voldoende was maar dat kan je naar mijn mening niet toepassen wanneer een speler een rode kaart in de allerlaatste minuut krijgt, en nu spreek ik in het algemeen, want dan laat je een speler in principe totaal ongestraft wegkomen met een rode kaart.

Soit, in mijn denkwereld bestaat er zoiets niet als "Rood, dat is dan 30 seconden schorsing meneer"...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:06
Ik kan je ergens volgen.
Maar hoe ga je dan te werk? Hoe lang moet de wedstrijd dan nog duren vooraleer je niet MOET geschorst worden.
1 helft, 30 Min, 15 Min? Dat zou je dan moeten opnemen in de reglementen.
In het geval Malinovsky gaat het er vooral over dat het, al dan niet, een terechte rode kaart is. Als geoordeeld wordt dat de kaart onterecht is, kan je toch niet anders dan geen verdere schorsing uitspreken. Was ze wel terecht, dan moet er een schorsing volgen.
Vind ik leuk
vampire73 +36
woensdag 10 april 2019 om 15:37
ge kunt dit ook totaal anders bekijken: door de extreem grote druk die er geplaatst wordt, wordt er zo goed als verplicht geen straf te mogen opleggen, iets wat me dunkt me zeker helemaal niet kan, iets dat ook totaal onaanvaardbaar is

ik spreek mij niet uit over het feit of het vrijwillig gedaan werd maar het ging wel om een rare en niet normale beweging die zeker en vast voor niks nodig was, wat ook nog wel zeer raar was, was dat als hij verstraete raakte op dat moment malinovsky nog wat extra doorduwde, iets wat op de beelden duidelijk te zien, waarom?, waar is dat goed voor?

hoeft hiervoor een schorsing van 7 speeldagen gegeven te worden: NEE
maar een totale vrijspraak is me dunkt zeker ook een verkeerde beslissing
een correcte beslissing zou een schorsing zijn van ongeveer 3 speeldagen

dan ook: mocht het een speler zijn van brugge die dit gedaan had, zou zeker weten de teneur helemaal anders geweest zijn en zou iedereen niet-brugge-gerelateerd spreken in de trend van (onvrijwillige) doodslag of zoiets, m.a.w. perspectief is belangrijk
Vind ik leuk
Wim1966 +2183
woensdag 10 april 2019 om 15:59
Vampier, ik was helemaal niet van dezelfde mening als het begin van je betoog maar elk zijn mening. Als je daarna er ook weer Brugge gaat bijsleuren, tja dan zak je helemaal door het ijs.
Dat doet in deze NIETS terzake.
Ik ben zeker niet contra Brugge maar er zijn zoveel reacties hier die er Brugge bijhalen dat mijn broek er van afzakt.
1 Ding verheugt mij in deze soap en dat is dat Verstraete uiteindelijk ook eerlijk zijn mening heeft kenbaar gemaakt ten dienste van Malinovsky.
Vind ik leuk
vampire73 +36
woensdag 10 april 2019 om 16:37
een eerlijke mening van verstraete ten dienste van malinovsky of gent-gerelateerd zijnde alles proberen te kunnen voorkomen dat de titel naar brugge zou gaan van daaruit, brugge die ze totaal haten zonder goede of ook maar enige reden maar dat laatste is bijzaak
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 17:26]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:50
Bleiten ga je precies goed af en leer eens hoofdletters gebruiken , je zit tenslotte in het 3é leerjaar !
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 17:56
Nu ga je toch wel heel ver in je redenering, man (of vrouw?) Zoiets van : Als Birger de voet tegen zijn gezicht kreeg, dacht hij eerst : "Verdomde sm...". Maar toen dacht hij er plots aan dat Genk verzwakt zou zijn zonder Mali en Brugge zomaar kampioen zou spelen.Dus ging hij maar pleiten en zeggen dat het allemaal niet zo erg was"...Misschien haat jij Brugge wel veel en veel meer dan veel Gentenaars. Een concurrent is nog geen vijand.
Vind ik leuk
Wim1966 +2183
woensdag 10 april 2019 om 19:50
Jij denkt zeker ook dat ze in de Twin Towers gevlogen zijn om Brugge te boycotten?
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 19:50]
Vind ik leuk
Mofr +43
woensdag 10 april 2019 om 15:56
De hele bond zijn gewoon onbekwame zakkenvullers,neem nu die 2scheidsrechters wat geschorst zijn,om welke reden eigenlijk.je bent in België nog altijd onschuldig tot je schuld bewezen is,en als dan toch iedereen gelijk is voor de wet dan hadden ze de ploegen wat verdacht zijn ook moeten schorsen.er is totaal nog niks bewezen dus de bond doet maar wat mijn mening
Vind ik leuk
Wim1966 +2183
woensdag 10 april 2019 om 16:02
Dus zolang het proces of onderzoek loopt tegen een pedofiel mag hij verder leider zijn van de chiro jeugd bij jou kinderen?
Vind ik leuk
Mofr +43
woensdag 10 april 2019 om 16:14
Het gaat erom dat ze iedereen moeten schorsen of niemand,en trouwens war een vergelijking het gaat hier om voetbal
Vind ik leuk
Wim1966 +2183
woensdag 10 april 2019 om 19:48
Het gaat hier inderdaad om voetbal maar de definitie van een vergelijking is dat je eenzelfde situatie weergeeft met andere factoren maar die uiteindelijk dezelfde redenering bevatten.
Het zou een beetje zot zijn om een vergelijking te geven met identiek dezelfde onderwerpen. 😁
Ik neem aan dat je uiteindelijk wel begrijpt wat ik bedoelde. 😉
Vind ik leuk
Mofr +43
donderdag 11 april 2019 om 10:16
Dus als je 2 pedofielen in een groep kinderen hebt en er gebeurd iets maar je weet niet ,hoe wie of wat ,dan ga je 1tje wegnemen en die anderegaat vrijuit vreemde redenering,volgens mij neem je ze dan toch beide weg 😀
Vind ik leuk
Wim1966 +2183
donderdag 11 april 2019 om 11:41
Neenee, jouw vergelijking sluit niet. Er waren 2 pedofielen (scheidsrechters) en die liggen allebei aan de ketting.
De groepen waarvoor de pedofielen werkten (de voetbalteams) worden (nog) niet onder handen genomen. Daar is nog wat zoekwerk voor nodig. Je kan moeilijk de hele groep/voetbalploeg straffen als het bvb maar 1 coach of bestuurslid betrof. 😁
Vind ik leuk
Mofr +43
donderdag 11 april 2019 om 12:13
Maar je kan dus 2 scheids schorsen zonder onderzoek ,lijkt me moeilijk om matchfixing te doen zonder dat de ploegen het weten,maar swat ieder zijn mening hè
Vind ik leuk
DDT +4027
woensdag 10 april 2019 om 16:32
Kan er iemand die zijn mond dichtplakken tot vrijdag aub. Mediageil precies
Vind ik leuk
jacowako +191
woensdag 10 april 2019 om 16:40
Er moet maar eentje geschorst worden en dat is dat Vissertje verdomme, want hij alleen verklaard dat ie een bewuste trapbeweging heeft gezien... Ongelofelijk, niet bekwaam want dit noem ik nu valse beschuldigingen.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3931
woensdag 10 april 2019 om 16:44
Wie bepaald de strafmaat ?indertijd schreeuwde elke analist ,media, anti Brugge supporters, dat Wesley zes weken straf moest krijgen , die werd uigesproken, daar werd door de klacht van Standard Luik een andere wending aan gegeven, nu word er 7weken voorgesteld , deze word nu via analisten ,media en uiteraard Genkse en anti Brugge supporters ,plots niet meer aanneemaar geacht , wie oordeelt hier en wie bepaald het recht van strafuitvoering, rare kronkels in de strafbepalende organen van de personen die daar in zetelen, de voorzitter van de VDBVB en voorzitter van prof league hebben nog veel werk om dit uit te klaren, ben benieuwd wat de procureur nu gaat uit zijn hoed toveren als strafmaat ????

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 16:48]
Vind ik leuk
Vlaming +1874
woensdag 10 april 2019 om 16:58
Natrappen moet gestraft worden (ondanks de tweets)
Vind ik leuk
Tony Salta +109
woensdag 10 april 2019 om 17:30
Vlaming ge zijt een van die blijters die elke thuis ma...club gaat kijken,als de scheitsrechter in u na deel fluit.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:54
Tony maffiosi, "blijt" gij maar verder naar de "scheitsrechter"...
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 17:51
Als jurist ( die zelf beslissingen neemt in administratieve geschillen) kan ik mijn ogen niet geloven, dit kan toch niet ?? Die man voert het proces in de openbaarheid, hij maakt er een mediacircus van, het is alsof een rechter aan de pers verklaart ; het kan zijn dat ik de beklaagde 20 jaar geef, of misschien ook een voorwaardelijke straf, of misschien de vrijspraak, ik zal volgende week wel zien wat ik doe - hangt er een beetje vanaf met welk been ik uit bed gestapt ben... Die Wagner kent niet alleen niets van voetbal, hij kent bovendien niets van het ABC van juridische deontologie ... AMATEURISME bij de voetbalbond ...
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 18:08]
Vind ik leuk
Truth +4548
woensdag 10 april 2019 om 17:55
Ik heb een duidelijke mening over heel veel dingen en zeker over advocaten...je kan spreken over marginalen , hooligans , daklozen , uitschot ...ik zou met elk van deze een gesprek kunnen hebben ...maar laat mij met een advocaat aan tafel zitten da gaat geen 5 minuten duren of ik ga in de rooie
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:12
Geen straf gewoon wat normaal is een keer geschorst wegens rode kaart vindt ik eerlijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws