De statistieken naast elkaar: KRC Genk en niet Club Brugge wordt kampioen

De statistieken naast elkaar: "KRC Genk en niet Club Brugge wordt kampioen"

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 13:42di 26-03-2019 om 13:42

Dit weekend wordt Play-Off 1 op gang getrapt. Het Laatste Nieuws onderzocht welke clubs volgens de bookmakers het meeste kans maken op de titel in de Jupiler Pro League.

Volgens Bingoal wordt Genk en niet Club Brugge kampioen. "Wij schatten KRC Genk erg hoog in. Wij denken niet dat Club kampioen wordt. Club slaagde er nog nooit in om een achterstand om te buigen in Play-Off 1, terwijl Genk dat in 2009 wel deed. Dat in zes op de negen gevallen in vorige edities de leider in de reguliere competitie ook kampioen werd, is nog een andere factor", klinkt het.

De andere ploegen moeten zich niet te veel illusies maken. "Gent moet nog letterlijk vier ploegen voorbij, dat is te veel van het goede. Ze kunnen samen met Antwerp wel een belangrijke scherprechter zijn. Net Als Anderlecht en Standard, zij kunnen nog duelleren voor een Champions League-ticket. Maar Genk bedreigen, zien we niet meer gebeuren", aldus nog.

Poll

Wie wordt kampioen?

(797 stemmen)

Plaats een reactie

ToCa1969 +204
dinsdag 26 maart 2019 om 13:55
Zo groot is de in te halen voorsprong nu ook weer niet, het zal een strijd blijven tot de laatste seconde is weggetikt.. Er is nog altijd iets als de factor geluk/pech .. Ik hoop dat Genk de factor geluk aan de zijde heeft dit seizoen, dat hebben ze echt wel verdiend na al die heisa en soaps!!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:55
iedereen kan nog kampioen worden, mits een knotsgek verloop. Maar uit ervaring weet ik dat wie op 1 staat bij begin po1 het niet altijd haalt ;-)
Vind ik leuk
sus +2041
dinsdag 26 maart 2019 om 14:07
afwachten wie de eerste duels winnen....
een goede start is voor iedereen die achter genk staan noodzakelijk
Vind ik leuk
TageMeister +9328
dinsdag 26 maart 2019 om 14:09
Voor Genk zelf ook é !

Het mentale zal doorslaggevend zijn. Stress en frustraties onder controle houden
Vind ik leuk
sus +2041
dinsdag 26 maart 2019 om 14:23
ja maar genk kan het zich permitteren om te verliezen....
wij moeten wel winnen in genk of het is over na speeldag 1....
Vind ik leuk
blondel +3836
dinsdag 26 maart 2019 om 14:43
Niemand kan zich permitteren om te verliezen.Want als je verliest ,wordt het mentale of stress veel groter.Meer zenuwachtigheid ook.
Vind ik leuk
TageMeister +9328
dinsdag 26 maart 2019 om 14:50
als Genk verliest en club wint dan krijgt Genk een mentale dreun, plots staat club naast hen .

Dus Genk mag idd punten verliezen volgens de stand, maar als ze daardoor plots iemand naast hun moeten dulden zullen ze het ook zwaar hebben en ook omgekeerd Brugge krijgt dan net een mentale opkikker...

Maar het kan(en zal) wekelijks veranderen
Vind ik leuk
K1908 +3005
dinsdag 26 maart 2019 om 15:49
Vorig jaar was Brugge in de pers op een bepaald moment ook uitgeteld, niet?
Alles kan, maar ik verwacht gewoon dat Genk kampioen wordt (en ik hoop nog op mijn ploeg, maar verwacht er niet al te veel van, europees is goed genoeg van't jaar!)
Vind ik leuk
TageMeister +9328
dinsdag 26 maart 2019 om 16:38
Idd Europees zou mooi zijn voor inze ploeg. Enkele weken terug was POI al een succes...
Vind ik leuk
Figaro +352
dinsdag 26 maart 2019 om 14:56
Volgens mij kan het nog alle kanten uit. Na de eerste speeldag kunnen de kaarten al min of meer geschud zijn, als Genk wint, en Brugge verliest. Maar voor hetzelfde geld blijft het spannend tot de laatste speeldag.
Ik persoonlijk hoop dat de statistieken ongelijk hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:54
Laat ze het maar geloven... tijd om die statistieken eens ferm te ontkrachten...
Vind ik leuk
BW +553
dinsdag 26 maart 2019 om 16:53
Het zal nog dikwijls als en als worden met wisselende kansen, maar indien Genk de eerste wedstrijd wint van Anderlecht geef ik hun 60% kans op de titel
Vind ik leuk
Genkies +316
dinsdag 26 maart 2019 om 18:18
In de naam van de vader, de zoon en de heilige geest. Amen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws