Beerschot-Wilrijk legt de lat wel erg hoog met aankondiging nieuwe naam

Beerschot-Wilrijk legt de lat wel erg hoog met aankondiging nieuwe naam

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 12:23di 26-03-2019 om 12:23

Dinsdag raakte bekend dat KFCO Beerschot-Wilrijk Eerste Amateurklasser Rupel Boom overneemt. De club kondigde ook aan dat Tia Hellebaut een belangrijke rol krijgt.

Beerschot-Wilrijk verloor de afgelopen twee jaar de promotiefinale naar 1A. Met deze overname wil het nog meer gaan investeren in de doorstroming van eigen jeugd. Vooral de samenwerking tussen de jeugdopleidingen van beide clubs wordt erg belangrijk. Tia Hellebaut wordt de topsportadviseur van de nieuwe jeugdacademie.

Hellebaut heeft als ex-hoogspringster geen enkele ervaring in de voetbalwereld. Wat wordt dan precies haar rol bij Beerschot-Wilrijk? "Ik ben natuurlijk een fervent supporter van de club, maar van voetbal ken ik inderdaad niet zoveel. Het sportieve luik zal ik dan ook vooral overlaten aan Frans Van Den Wijngaert en Marc Noé. Ik zal mij vooral toeleggen op het mentale luik van topsport", legde Hellebaut uit bij Sporza.

Lees meer over:Proximus League

Plaats een reactie

dinsdag 26 maart 2019 om 12:35
Die mannen willen nu al te hoog springen...
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1082
dinsdag 26 maart 2019 om 12:36
Beerruppel-Wilboom
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:42
Ik zie nergens de nieuwe naam van Beerschot-Wilrijk
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:03
Beerschot-Wilrijk-Rupel-Boom,na R.W.D.M. hebben we nu B.W.R.B.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:03
Wij hebben lessen getrokken uit de vorige faillisementen en hebben nu al een club om eventueel verder te doen . 😇😂🤡
En laat nu het hele gamma van fusiehoeren e.d. maar komen . Als het kan iets origineel en nieuw want de rest hebben we al een keer of duizend gehad .
Vind ik leuk
TageMeister +9325
dinsdag 26 maart 2019 om 13:38
Wordt het een fusie of 2 bestaande clubs?
Waar Boom zal fungeren im de jeugd speelkansen te geven.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:30
Ha , een serieuze reactie . Als ik het goed begrijp is het de bedoeling om het eerste elftal van FC Boom in de hoogste amateurliga te laten spelen om de beloftevolle (jeugd)spelers ervaring te laten opdoen bij de grote jongens en niet meer in die belachelijke beloftencompetitie .
Verder is het ook de bedoeling om een breder draagvlak te hebben voor de jeugdspelers zodat men nationaal ,provinciaal en gewestelijk kan spelen en zo veel spelertjes een kans te geven .
Dat is anticiperen op een voorstel dat al jaren niet kan verwezenlijkt door de KBVB .
Vind ik leuk
TageMeister +9325
dinsdag 26 maart 2019 om 16:35
Dus eerder 2 clubs of een satelliet club. Thx voor de info
Vind ik leuk
K1908 +3005
dinsdag 26 maart 2019 om 14:58
't Loopt wel de spuigaten uit he!
Mooi wel dat je je club zo goed kent, had de aankondiging vorige week al gekregen, waarvoor dank! :-)

Spijtige zaak want, F*CK Boom :-P
Vind ik leuk
Don John +211
dinsdag 26 maart 2019 om 14:23
niks nieuws die wisselen om de paar jaar van naam... Beerschot, Germinal, Wilrijk....
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:32
🤮🖕
Vind ik leuk
hoekschop +4429
dinsdag 26 maart 2019 om 15:58
je kan je middelvinger wel opsteken maar het klopt wel wat hij zegt
Vind ik leuk
TageMeister +9325
dinsdag 26 maart 2019 om 16:37
Nu ruppel-wilrijk...
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2288
dinsdag 26 maart 2019 om 17:23
Dat hoeft niet noodzakelijk een slechte zaak te zijn, ongeacht wat sommigen hier misschien ook mogen denken.

Een club als Rupel-Boom, zonder dat ik echt hun financiële toestand en dergelijke ken, heeft volgens mij beperkte sportieve ambities.
Onder normale omstandigheden zie ik hen ook nooit de stap naar het profvoetbal zetten, daarvoor lijkt me hun draagvlak trouwens te klein.
Aan de andere kant hebben onze fusieburen (grapje) wel de nodige ambities op sportief vlak zodoende dat het onwaarschijnlijk is dat beide clubs in elkaars vaarwater terecht zouden komen.
Volgens de reglementen kunnen clubs met eenzelfde eigenaar toch niet in dezelfde reeks uitkomen, al doet dat in dit geval niet ter zake.

Ik begrijp het principe achter het idee wel van de betere talenten van de ene club op een hoger niveau dan normaal (1AM ipv beloften) te laten spelen en daar op te leiden in de veronderstelling dat ze later makkelijker de stap naar het profvoetbal zouden kunnen zetten en hopelijk door te breken.
Langs de andere kant krijgt de club met de minste middelen ook de kans om (tijdelijk) met spelers te werken die ze anders misschien niet zou kunnen aantrekken én dit zonder dat ze daarvoor investeringen moeten doen die ze zich in principe niet kunnen permitteren.
Tot zover denkelijk geen probleem.

Ik stel me wel de vraag of ook elke (jeugd)speler bereidt zal zijn om die overstap te maken, wellicht in de hoop van later terug te keren én, misschien nog belangrijker, wat doe je met spelers waarvan na een tijd blijkt dat ze niet het gewenste niveau halen?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 18:16
Men zou een regeling moeten treffen zodat spelers die uit kwetsuur komen matchritme kunnen opdoen in 1amateur met een maximum aantal wedstrijden bv 3 of 4 wedstrijden
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2288
dinsdag 26 maart 2019 om 19:02
Daar ben ik echt geen voorstander van om spelers buiten de bestaande transferperiodes de mogelijkheid te geven om van club te veranderen, al is dat natuurlijk ook te omzeilen.
Maar het gaat dan wel heel erg opvallen wanneer een speler zijn contract in onderlinge overeenkomst verbreekt om als vrije speler te kunnen overstappen naar een club in handen van dezelfde eigenaar en diezelfde speler enkele weken later terug hetzelfde gaat doen om een overstap in de omgekeerde richting te kunnen maken...

Een aanpassing van de bestaande reglementen gaat volgens mijn bescheiden mening ook nooit gebeuren, enkel op vraag van twee clubs die "toevallig" dezelfde eigenaar hebben.

Verder zou het mogelijk zijn om de competitie te beïnvloeden en ga je waarschijnlijk meer stof tot discussie krijgen dan je lief is als club.
Stel nu maar eens dat Rupel-Boom een heel slecht seizoen doormaakt en op het punt staat van te degraderen tenzij ze hun laatste wedstrijd winnen. Of dat ze op één speeldag voor het einde op een tweede plaats staan en hun laatste wedstrijd tegen de leider spelen met kans op de titel in hun reeks.
Dan zou je vier of vijf spelers kunnen overhevelen van de ene naar de andere club onder het mom dat ze uit blessure komen en snel even een titel pakken of een degradatie ontlopen...

Nee, ze als ze matchritme willen opdoen zal dat toch in eigen club met de reserves moeten gebeuren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 19:03]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:14
U heeft gelijk maar denk dat in de toekomst meer ploegen dit (een ploeg overnemen) zullen doen als de KBVB de beloften of reserven niet in de amateur liga onderbrengt. Het gevaar schuilt er echter in dat als de grote ploegen in bv 1ste amateur spelen en niet kunnen overgaan de zesde of zevende in de rangschikking moet stijgen naar 1B . In Nederland werkt het zéér goed met de reserveploegen in de 2de afdeling .
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2288
dinsdag 26 maart 2019 om 19:52
Ben ik niet mee akkoord.

De Nederlandse "Keuken Kampioen Divisie"(Ik zou me schamen om in een competitie met zo'n naam te spelen... ;-) ) is gewoon de Mickey Mouse-competitie bij uitstek en stelt echt amper iets voor...

Ik zou zelfs durven te beweren dat er geen drie ploegen in de reeks zitten die het langer dan één seizoen zouden redden bij ons in 1B.
En dat zeg ik echt niet zo maar, bekijk de statistieken maar eens.

Vorig seizoen waren er in 1B drie spelers die er in slaagden om tien doelpunten te maken over een gans seizoen; Aguemon, Casagolda en Stevance kroonden zich samen tot topscorer...
Datzelfde seizoen werd in de "KKD" ene Mart Lieder topscorer met 30 doelpunten.
Een hele prestatie zou je zeggen maar... liefst 39 andere spelers uit dezelfde reeks scoorden daarnaast ook nog eens tien keer of meer.

Volgens mij toch een bewijs dat er te veel zwakke ploegen in de KKD zitten en dat de ploegen in 1B veel meer aan elkaar gewaagd zijn.

Goed, dit seizoen waren er een paar ploegen die er bij ons bovenuit staken maar het is wel spannend gebleven tot de laatste speeldag.
En het zal waarschijnlijk ook tot de laatste speeldag spannend blijven in de play-downs.

In Nederland kenden ze de kampioen van de KKD en de degradanten bij wijze van spreken al rond Kerstmis... ;-)

Ook wanneer je naar de theoretische marktwaarde kijkt van alle ploegen en je zou ze allemaal in één reeks stoppen dan krijg je, niet geheel onverwacht, op plaats 1 en 2 Jong PSV en Jong Ajax en vervolgens acht Belgische ploegen uit 1B...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 20:00]
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 00:07
Ik doe soms de moeite om in1A naar de beloftencompetitie te gaan zien en heb een tiental jaren in de toenmalige bevorderingsreeksen gewerkt , als er spelers van de beloften van eerste klasse naar ons kwamen waren er 7/10 niet bekwaam om op bevorderingsniveau mee te draaien en hadden dan ook nog niet het karakter om terug te vechten simpel omdat ze niet gewoon waren te werken en te knokken maar als die stelselmatig kunnen gebracht worden zie ik toch mogelijkheden .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws