Nieuwe ster staat op bij Rode Duivels: Patron voor het volgende decennium

Nieuwe ster staat op bij Rode Duivels: "Patron voor het volgende decennium"

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 23:51ma 25-03-2019 om 23:51

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 23:53ma 25-03-2019 om 23:53

De Rode Duivels hebben hun eerste twee kwalificatiewedstrijden voor het EK2020 tegen Rusland (3-1) en Cyprus (0-2) probleemloos gewonnen. Door de afwezigheid van verschillende basisspelers mochten enkele jongeren zich tonen.

Youri Tielemans mocht aantreden op het middenveld door de blessure van Kevin De Bruyne. De huurling van Leicester City liet een goede indruk na. Volgens Kristof Liberloo van Het Belang van Limburg is Tielemans goed op weg om de komende jaren één van de sleutelspelers te worden bij de Rode Duivels.

"Tielemans moet na Eden Hazard de meest opgemerkte Rode Duivel zijn tijdens de wedstrijden tegen Rusland en Cyprus. Net als Dendoncker had hij wat moeite met het stroeve terrein in Nicosia, maar de 21-jarige Tielemans voetbalde centraal op het Duivelse middenveld alsof hij er al zijn hele leven staat. Patron voor het volgende decennium", aldus Liberloo in Het Belang van Limburg.

Lees ook: Tielemans maakt het Martinez niet makkelijk: "Hij moet keuzes maken"

Plaats een reactie

dinsdag 26 maart 2019 om 00:09
Viel anders compleet door de mand in de Ligue 1 maar dat mag je hier niet zeggen omdat dat politiek incorrect is. Pielemans heeft ongetwijfeld talent maar moet het nog steeds waarmaken in het buitenland.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:13
Heel de ploeg viel door de mand, het liep niet echt goed voor Youri daar, maar scoorde nog steeds 50% van hun doelpunten. Als men maar kan zeiken over Ex Anderlecht spelers dan is iedereen content. Zet het van je af en je zal de komende jaren nog serieus van Tielemans kunnen genieten.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 01:00
5 goals en 2 assists in 47 matchen. Sorry, dat noem ik abominabel. Hij zal een verstandige keuze moeten maken deze zomer anders dreigt hij een eeuwige belofte te worden.
Vind ik leuk
Paars hart +402
dinsdag 26 maart 2019 om 01:09
En wat zijn de statistieken van zijn voormalige ploeggenoten? In Leicester zijn ze nochtans wel heel content van zijn capaciteiten, als de afkoopsom niet zo hoog was ( het dubbele wat monaco heeft betaald) was hij nu al aangekocht
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 01:10]
Vind ik leuk
Paars hart +402
dinsdag 26 maart 2019 om 01:13
Of ben je soms misnoegd dat vanaken geen speelminuten kreeg? En nee ik zie dit niet door een paars-witte bril, vanaken is een zeer goede speler en hij had afgelopen zaterdag zeker minuten moeten krijgen(die heeft ook nog niets in het buitenland bewezen, hè)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 01:14]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 02:00
Dit heeft niets met Vanaeken te maken die ik een uitstekende speler vind voor de Belgische competitie maar die snelheid mist voor een top-5 competitie.

Op die paar matchen bij Leicester is het moeilijk om al conclusies te trekken
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
dinsdag 26 maart 2019 om 02:11
Sorry hoor, maar de uitspraak eeuwige belofte, das toch echt om mee te lachen. Dat past eerder bij Charly Musonda.

Bij Leicester is het anders van abominabel naar onbetwist basisspelers en 3 assist in 6 wedstrijden. Opeens wel een topper ofzo? Of doe jij enkel aan scoreboard analyses??
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 02:22
Ik kan ook niet ALLES volgen he en statistieken liegen niet maar wees gerust ik zie ook matchen.

Zijn statistieken zijn voorlopig beter maar het was tegen laagvliegers als Fulham en Burnley dus ik wacht nog even af.
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
dinsdag 26 maart 2019 om 02:46
Stastiek bwa, wat zegt dat? dat zijn gewoon cijfers, maar zegt dat iets over kwaliteit? in mijn ogen niet bepaald. waarom?

Nu enkele vbn: als we onze competitie bekijken dan zou je puur statistisch gaan zeggen de beste spitsen in de JPL dat zijn of waren, Teo, Hamdi, chevalier, Samatta. Nu eerlijk gezegd, iedereen weet dat dit niet de beste spitsen in onze competitie zijn.

Ander vb: Awoniyi: Die schoot ze binnen bij moeskroen, gaat naar gent, flopt daar compleet, gaat terug naar moeskroen, en hup scoort weer aan de lopende band. Wat zegt dat dan? is het nu een goeie spits of toch nie?

Gelijkaardig vb: Rezaie. Die schiet charleroi eigenhandig naar po 1. Gaat naar brugge en komt daar maar niet aan de bak (al ben ik 1 van de niet brugge fans die hem wel nog altijd verdedig)

Buitenlands vb: Barbosa aka Gabigol stond gekend als het opkomend braziliaans spits talent. was al aardig bij schot als tiener bij Santos. Mislukt compleet bij Inter en Benfica. Gaat terug naar Santos. Opeens vind hem zijn voetbal en goals terug.

Conclusie: het is niet omdat het bij een bepaalde club of competitie niet lukt, dat je geen kwaliteit hebt.

Terug koppelend naar Tielemans, die is nog altijd maar 21 jaar e. Enkel megatalenten breken nog net iets vroeger door, en meestal komen die dan uit Spanje, England, Brazilie, Italie, Frankrijk. Niet geheel onlogisch, die hebben nu eenmaal een veel grotere vijver om in te vissen. Hoor der vaak bezig met veel poeha vertellen over hoe goed Trossard is, en dat Vanaken zijn plek wel eens verdient (Terecht trouwens), maar die jongens zijn wel al 24 en 26 als ik me niet vergis. Wil maar zeggen, Tielemans heeft nog ruim tijd om te groeien en progressie te maken.

Bij Leander was men ook snel om te zeggen 'ah nog zo ene die mislukt in het buitenland'. Na de winterstop is die nu niet meer weg te denken uit het team. Wie de Premier League van wat dichter volgt wist ook dat Wolves niet zomaar een promovendus was.
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 26 maart 2019 om 11:19
Met zijn 5 doelpunten in de Ligue 1 dit jaar is hij nog steeds topschutter bij Monaco, uitgezonderd Falcao... En hij is er sinds januari al niet meer.

Doet dat pijn, wanneer er azijn langs uw urineleider stroomt?
Vind ik leuk
Hhti +1706
dinsdag 26 maart 2019 om 01:21
Jammer, dat je zelf ook toegeeft dat beide ex RSCA spelers serieus door de man d zijn gevallen in de wedstrijd tegen Cyprus. Het was juist in deze wedstrijd dat ze een statement moesten getoond hebben, en zijn beiden door de mand gevallen!! De media is hierin voor hen zeer slecht want bij de minste goeie actie dat ze doen bij hun ploeg worden ze bewierookt als toppers, maar topspeler zijn is iets anders in mijn ogen!! bevestigen, bevestigen en nog bevestigen, dan ben je een topper!! Ik zeg je er zijn er veel alias Tielemans en misschien Dendoncker maar ze zijn nooit toppers geworden!! Zie maar Stoica en dergelijken, ik vergelijking zijn ze dezelfde type van speler maar zullen er niet komen. En moet zeggen Stoica was nog een klasse beter, misschien ook wel tssn zijn oren, als je begrijpt wat ik bedoel!!
Vind ik leuk
Paars hart +402
dinsdag 26 maart 2019 om 01:26
Enkel toekomst zal het uitwijzen
Vind ik leuk
Makke53 +424
dinsdag 26 maart 2019 om 01:42
Onnozelaar
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
dinsdag 26 maart 2019 om 06:52
Zou hij weten wat dat betekent, ‘door de mand vallen’?
Vind ik leuk
Zetterberg +13492
dinsdag 26 maart 2019 om 08:42
Ik hoop alleen maar dat ze zich er niet door blesseren 😉

Vorige week nog door een mand gevallen, voel het nog...
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
dinsdag 26 maart 2019 om 09:06
Oei, zoiets heb ik nog niet meegemaakt. Moet verschrikkelijk zijn!
Slecht gevlochten ofzo? Ik hoop dat alles goed gaat
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:28
Waarschijnlijk zo een goedkoop mandje van den Action
Vind ik leuk
Xytox +3036
dinsdag 26 maart 2019 om 07:45
Als je de laatste jaren een klein beetje het voetbal gevolgd hebt, dan weet je dat we het in Cyprus altijd lastig hebben door het klimaat en het vreselijke terrein.
Als je dan ziet dat er toppers zijn die al jaren in de Premier League (sub)top of andere grote competities spelen, die het lastig hebben om daar uit te blinken, dan is het vrij simplistisch om te stellen dat twee jonge gasten daar door de mand gevallen zijn omdat ze niet uitblonken.

Het is gewoon een feit dat ze voor de rest van hun carrière nooit goed genoeg zullen presteren voor gefrustreerde supporters die constant met hun Anderlechtverleden in hun achterhoofd zitten, net als bij Lukaku en andere...
Als een Hazard een Anderlecht verleden had gehad, dan had je ook nog gezegd dat hij niet kon voetballen...
Vind ik leuk
Patfey +6443
dinsdag 26 maart 2019 om 08:32
Door de mand gevallen is jouw opinie. Dendoncker is in HLN man van de match met een 7.
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 26 maart 2019 om 09:26
Lol, deze twee met Stoica vergelijken. Ik was aan het denken om je te bestoken met argumenten, maar ik zie nu dat dit echt in dovemansoren zou vallen. Geniet van je frustrerend wereldje kameraad. ;-)
Vind ik leuk
Xytox +3036
dinsdag 26 maart 2019 om 07:38
Lijkt me eerder een allergische reactie in je hoofd omdat je mentaal nog altijd dat paarse truitje rond zijn schouders ziet hangen, dan dat er iets zinnigs in deze non-statement zit...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:32
Remember Witsel , te traag , geen versnelling , altijd lateraal of terug naar achter spelend in zijn eerste interlands volgens velen. Nu zo goed als onmisbaar en de patron van de RD
Vind ik leuk
Mario_ +2024
dinsdag 26 maart 2019 om 09:02
Ook in Leicester is hij vanaf de eerste moment een meerwaarde gebleken.
Monaco was een verkeerde keuze, wat ik niet verwacht had, maar in de Premier league doet hij het beter dan ik dacht.
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 26 maart 2019 om 09:29
Was zelfs geen verkeerde keuze hoor, de mannen die de ploeg kampioen hadden gemaakt voordien waren allemaal weg, er schoot niets meer van over. Als je club dan geleid wordt zonder zoiets in te zien...

Hij was aan het einde ene tijd kapitein en de meest productieve speler voor Monaco als ik me niet vergis. Van een ezel maak je niet zomaar een koerspaard...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:59
Dat ik altijd de komentaar lees van de media moet ik andere wetstrijd gevolgt hebben denk ik
Vind ik leuk
Zetterberg +13492
dinsdag 26 maart 2019 om 10:15
Het was geen wetstrijd, het veld was zelfs te droog 🙂
Vind ik leuk
Boktor +825
dinsdag 26 maart 2019 om 20:07
Nieuwe ster ??? Ze hebben twee wedstrijden gespeeld, één tegen een ploeg die bij ons in de amateurklasse zou spelen, Rusland en één die te vergelijken was met 1e provinciale. Blijkbaar zijn ze hier heel kort van geheugen. Misschien L'Equipe van verleden jaar eens opdiepen waarin ze Tielemans uitriepen als de grootste floptransfer van Frankrijk. En nu voor de winter trapte hij geen deuk in een pakje boter bij Monaco, terwijl zij toch beter beginnen pelen zijn na zijn transfer naar Engeland. Wat Martinez in die jongen ziet is niet meer normaal. Waarom probeerde hij zeker tegen Cyprus Vanaken niet eens, die misschien even goed of zelfs beter is dan Tielemans, of had hij juist daar schrik van ? Zou Martinez een verborgen agenda hebben ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws