'Standard ziet sterkhouder Marin vertrekken, Ajax haalt Roemeen'

'Standard ziet sterkhouder Marin vertrekken, Ajax haalt Roemeen'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 20:33ma 25-03-2019 om 20:33

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 20:46ma 25-03-2019 om 20:46

Ajax heeft met Standard een akkoord bereikt over de transfer van Razvan Marin naar Amsterdam. Dat meldt De Telegraaf maandagavond. Marin (22) moet bij Ajax de naar FC Barcelona vertrokken Frenkie de Jong op gaan volgen.

De komst van Marin is zo goed als zeker, waardoor de Roemeen de eerste zomeraankoop van Ajax wordt, aldus de krant. Marin gaat bij Ajax een contract voor vijf seizoenen tekenen. Volgens Het Nieuwsblad ontvangt Standard zo'n twaalf miljoen euro voor de Roemeen.

Marin speelt dinsdag met Roemenië de EK-kwalificatiewedstrijd tegen de Faeröer Eilanden. Pas daarna kan de middenvelder in Amsterdam medisch worden gekeurd.  De in 1996 geboren Marin speelt sinds de zomer van 2016 bij Standard. Hij werd gekocht van Viitorul Constanta. 

Voor Standard wordt het toch een klap, net voor de start van de Play-Offs. Bij de Rouches was Marin dit seizoen één van de grote sterkhouders. In 37 wedstrijden was hij goed voor vijf doelpunten en zes assists.

Plaats een reactie

La joya +501
maandag 25 maart 2019 om 20:35
Mooie transfer voor Marin, goeie voetballer wel...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:40
Heeft inderdaad te veel talent voor dat luiks zooitje
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:59
Zoals wesley voor dat boereploegje
Vind ik leuk
Effecee +126
maandag 25 maart 2019 om 21:05
Als je dan toch een “riool”woord wilt gebruiken, maak dan tenminste dat het juist geschreven is, zoniet maak je er een zootje van...
Vind ik leuk
Quizmaster +1139
maandag 25 maart 2019 om 21:15
Uw naam zegt voldoende..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:06
Den uwe ook.
Vind ik leuk
Ultron1891 +1005
maandag 25 maart 2019 om 22:18
Euh... de jouwe vertelt toch ook wel een verhaaltje zenne 😜😜😜
Vind ik leuk
Ultron1891 +1005
maandag 25 maart 2019 om 22:17
Niet veralgemenen aub. En @Bruggekampioen. is da nu echt nodig? Rivaliteit is prima maar blijf respect hebben. Anders verander je maar je naam in iets anders.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 07:01]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:55
Zo loopt er bij de boeren geen op het terrein.
Vind ik leuk
JDP +853
dinsdag 26 maart 2019 om 11:20
🙂
Dat zootje zal jullie warm onthalen. We zullen er voor zorgen dat jullie geen kampioen worden... 🙂
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
maandag 25 maart 2019 om 20:41
Spijtig als hij weg zou gaan...
Vind ik leuk
Freddyploiks +15343
maandag 25 maart 2019 om 21:38
Misschien wel de beste speler uit onze competitie. Die konden jullie sowieso niet houden.
Vind ik leuk
JDP +853
dinsdag 26 maart 2019 om 11:21
Altijd gezegd dat hij beter was dan Trebel ...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:43
Benieuwd welk bedrag er mee gemoeid is.. Ajax verkoopt hun spelers voor veel geld, hopelijk doet standard dat ook. Wordt tijd dat Belgische ploegen ook durven doorvragen.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1082
maandag 25 maart 2019 om 20:48
12 miljoen (staat in het artikel)
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
maandag 25 maart 2019 om 21:23
Veel te weinig voor Ajax, zou minimum 15m vragen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 09:42]
Vind ik leuk
firedwarf +4276
maandag 25 maart 2019 om 21:38
Ze krijgen 12m en da vinde te weinig want ge wilt 10 m ? da snap ik nu nie :p
Vind ik leuk
Ultron1891 +1005
maandag 25 maart 2019 om 22:19
Jouw “m” staat voor miljard dan? 😉
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 06:58]
Vind ik leuk
Jozef +45150
maandag 25 maart 2019 om 20:45
Heb echt geen idee wie deze jongen is en of hij een beetje kan voetballen.

Hoeveel geld is ermee gemoeid, of had hij een aflopend contract bij Standard?
Vind ik leuk
Basvyncke +911
maandag 25 maart 2019 om 20:50
Hij behoort wekelijks tot de betere centrale middenvelders in onze competitie. Is fysiek sterk, goed in de duels en behoudt vrijwel altijd het overzicht in de passing. Kan infiltreren in de zestienmeter en heeft een meer dan degelijk afstandschot. Is de motor op het middenveld van dit Standard. Een stille kracht in de schaduw van vedetten zoals Carcela. Hij zal zeker gemist worden...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:54]
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
maandag 25 maart 2019 om 20:58
Goeie speler voor de balans op het middenveld. Toch bovengemiddeld goeie voeten en een degelijk schot. Het is geen Frenkie, maar aan de andere kanten heeft hij zelden slappe matchen. Tevens verkozen tot Roemeens voetballer van het jaar 2018.
Vind ik leuk
Effecee +126
maandag 25 maart 2019 om 21:07
Jozef, wees gerust, Marin kan een aardig balletje trappen!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:55
Hoe kan die nu in een niet transfer periode vertrekken?? Is geen canada he
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
maandag 25 maart 2019 om 21:10
Frenkie zit ook nog gewoon bij ajax he. Dees is gewoon voor de zomerwindow
Vind ik leuk
TageMeister +9325
maandag 25 maart 2019 om 21:11
Leuk bedrag slechte timing!
Vind ik leuk
Neutrale fan +2061
maandag 25 maart 2019 om 21:34
Hij blijft wel nog de PO's spelen toch ?
Vind ik leuk
TageMeister +9325
maandag 25 maart 2019 om 22:24
Hij zal pos spelen, maar risico's mijden(vrees is)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:59
Voila, tagemeister slaat de nagel op de kop zo vlak voor de po's.
Vind ik leuk
firedwarf +4276
maandag 25 maart 2019 om 21:37
Volgens mij een goeie aankoop, geen frenkie de jong maar zeker nog meer dan genoeg groeipotentieel en nu al een vrij constante speler bij standard!
Vind ik leuk
Riddlin +2661
maandag 25 maart 2019 om 22:16
Een klap voor de Rouches?
Leek mij al vrij duidelijk dat hij na dit seizoen zou vertrekken. Nu kan hij zich nog volledig focussen op de titel
Vind ik leuk
j.caesar +1961
maandag 25 maart 2019 om 22:22
Mooi deal voor alle partijen. Wordt misschien door Hagi opgevolgd.
Vind ik leuk
JDP +853
dinsdag 26 maart 2019 om 11:23
Zeer juist. Ik hoop het
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws