'Barcelona speurt naar een nieuwe doelman, Casteels back-up voor toptarget'

'Barcelona speurt naar een nieuwe doelman, Casteels back-up voor toptarget'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 17:00ma 25-03-2019 om 17:00

FC Barcelona is achter de schermen druk bezig met de opvolging van twee doelman Jasper Cillessen. El Mundo Deportivo schrijft maandag dat de kampioen van Spanje afgelopen week wederom gesproken heeft met de zaakwaarnemer van André Onana. Mocht Ajax-keeper Onana niet komen, dan zou onze landgenoot Koen Casteels een serieuze kandidaat zijn.

Onana (22) is volgens het dagblad de belangrijkste kandidaat om in de voetsporen te treden van Cillessen. Hoewel de nummer een van Oranje nog geen concrete aanbiedingen op zak heeft, houdt Barça er serieus rekening mee dat hij in de zomer wil vertrekken. Bij een bod van circa 45 miljoen euro is de club bereid om mee te werken aan een transfer. 

Op de achtergrond is Barcelona bezig met de zoektocht naar een nieuwe concurrent voor Marc-André ter Stegen. Afgelopen week vond er een tweede gesprek plaats met het management van Onana. Ook Koen Casteels, die nog tot en met medio 2021 vastligt bij VfL Wolfsburg, is in beeld.

El Mundo Deportivo meldt daarnaast dat Barça tevens overweegt om Iñaki Peña te belonen voor zijn ontwikkeling en door te schuiven. De twintigjarige Spanjaard is momenteel de nummer drie in de keeperspikorde van de club. 

Lees ook: 'Barcelona wil meewerken aan vertrek, Cillessen mag zoeken naar nieuwe club'

Plaats een reactie

firedwarf +4190
maandag 25 maart 2019 om 17:24
liever casteels... onana is niet echt positief vertrokken bij barcelona indertijd...
Vind ik leuk
FL +294
maandag 25 maart 2019 om 17:34
En waarom valt de naam Courtois eigenlijk nooit bij Barça ? Maar wel van (weeral) iemand van Ajax ?
Vind ik leuk
Vaneigens +1388
maandag 25 maart 2019 om 19:24
Rare opmerking. Courtois speelt pas bij Real en heeft daar een langdurig contract getekend. Ik denk dat niemand vragende partij is. Niet Real, niet Courtois en zeker niet Barça.
Vind ik leuk
FL +294
dinsdag 26 maart 2019 om 05:26
Ja ik weet het , maar bij Barça zijn ze al langer op zoek dacht ik en toch nooit Courtois ...
Vind ik leuk
mrnice +42
maandag 25 maart 2019 om 20:17
Omdat je bij Barça heel goed met de voeten moet zijn en net dat is bij Courtois niet op Barça niveau
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:33
Waar is den tijd, Da Barça met eigen jeugd, hoge toppen scheerde.... Nu is het nog slechter, dan Bayern, kopen, om de anderen te verzwakken en financial fair- play dan??? Kopen, kopen en nog eens kopen!?!?!
Vind ik leuk
Vaneigens +1388
maandag 25 maart 2019 om 18:32
Volgens mij is Onana wel opgeleid in Barcelona.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:04
Courtois ??
Vind ik leuk
Vaneigens +1388
maandag 25 maart 2019 om 18:31
Wegblijven daar... Bankzitten of tribunezitten lijkt me niet dadelijk aanlokkelijk te zijn. Zelfs niet in Camp Nou. Casteels is veel te goed om 3de keeper te zijn. Beter naar een Duitse topclub.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1984
maandag 25 maart 2019 om 21:53
Ten eerste: 2de keeper
Ten tweede: op de bank zitten bij Barcelona lijkt me niet zo'n groot probleem :)

Sportief gezien idd wel minder interessant
Vind ik leuk
Vaneigens +1388
dinsdag 26 maart 2019 om 08:41
Pas op; er staat dat Cillessen geen aanbiedingen op zak heeft. Als hij niet weg is, gaat het over de 3de keeper. Wellicht zal hij wel vertrekken, maar voorlopig staat dat nog niet vast.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1984
dinsdag 26 maart 2019 om 13:34
Als 3de keeper is het inderdaad zeker niet interessant...
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
maandag 25 maart 2019 om 18:46
Dan toch maar Peña
Vind ik leuk
ekakia +639
maandag 25 maart 2019 om 19:16
Cillessen heeft toch maar mooi enkele jaren van zijn carrière weggesmeten.
Ik blijf dat toch zonde vinden. Laat uw eigen jeugd 2de doelman zijn. En als die niet voldoen, beter een 36-jarige ex-topper als back-up, genre Cech. (Mag zelfs nog een iets mindere zijn).
Vind ik leuk
Vaneigens +1388
maandag 25 maart 2019 om 19:22
3de keeper zelfs, want het is nog niet eens zeker of Cillessen vertrekt.
Vind ik leuk
FL +294
vrijdag 29 maart 2019 om 18:38
Of naar daar gaan met ambitie : cillissen uit de ploeg spelen , kan toch ook ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws