Vandenbempt zag tweetal hun kans grijpen: ''Zij kloppen heel hard op de deur''

Vandenbempt zag tweetal hun kans grijpen: ''Zij kloppen heel hard op de deur''

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 16:30ma 25-03-2019 om 16:30

Ook zonder vele gevestigde namen, kenden de Rode Duivels zondag nauwelijks problemen met Cyprus (0-2). Met een 6 op 6 hebben de vervangers hun opdracht volbracht. Peter Vandenbempt denkt dat vooral Youri Tielemans en Thorgan Hazard een goede kans hebben om in de ploeg te blijven staan.

''Van sommigen kan je zeggen dat ze eigenlijk een vaste plaats hebben in het elftal, ook als er veel spelers terugkomen. En dan denk ik in de eerste plaats en misschien bijna uitsluitend aan Youri Tielemans. Gisteren was het ook iets minder, maar zoals die heeft gespeeld de voorbije week, dan klopt die heel hard op de deur. Hij is eigenlijk al min of meer titularis'', toont Vandenbempt zich onder de indruk bij Sporza.

Thorgan Hazard heeft volgens Vandenbempt eveneens een goede beurt gemaakt bij bondscoach Roberto Martinez. ''Die klopt ook zeer nadrukkelijk op de deur, heeft goeie punten gescoord, zeker tegen Rusland. En andere concurrenten, met name Yannick Carrasco, die hebben het wat moeilijker.''

Vandenbempt vraagt zich echter af of Martinez voor verjonging gaat kiezen. ''Enkele jongens kloppen wel degelijk op de deur, maar als straks iedereen fit is, dan gaat de bondscoach toch weer dicht tegen zijn basiselftal aankomen, waarmee hij de voorbije jaren succesvol geweest is'', verwacht de populaire analist.

Lees ook: Vandenbempt: ''Deze wedstrijd had natuurlijk met interlandvoetbal niets vandoen''

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 16:41
Zou altijd Thorgan voor Carrasco kiezen,beste tijd van Yannick is voorbij.
Vind ik leuk
Riddlin +2656
maandag 25 maart 2019 om 17:38
Zijn tijd is voorbij? Hij is blijkbaar een half jaar jonger dan Thorgan 😂😂
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:47
Ik zou Tielemans en Thorgan zeker nog basisplaatsen geven tijdens de kwalificatieronde dan kunnen ze nog verder groeien in hun rol bij de RD, en Vanaken en Trossard mogen best ook al eens invallen om die reden ...
Vind ik leuk
woutersca +194
maandag 25 maart 2019 om 18:42
Tielemans krijgt geen basisplaats wanneer zowel Witsel als De Bruyne fit zijn hoor, Witsel is de lieveling van elke coach waarvoor hij speelt. De Bruyne een rijtje vooruit schuiven ipv Mertens (waar ik op hoop) zie ik Martinez ook niet dadelijk doen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:53
Witsel controlerende midden, met Tielemans en De Bruyne daarvoor, zou wel kunnen werken hoor. Ik denk niet dat Yoeri zich te goed voelt om wat meer werk op te knappen, zodat De Bruyne zich helemaal kan uitleven.
Vooraan gaat Thorgan nog wel matchen krijgen, zeker als Mertens en Carrasco wat op zoek zijn naar de goede vorm
Vind ik leuk
woutersca +194
maandag 25 maart 2019 om 18:58
Klopt, maar in jouw bovenste zin speel je dan met 3 centrale mannen en dat past niet in Martinez' systeem. Youri zal zich wel aanpassen waar hij ook staat en gaat dat met verve doen. Ik vind wel dat Mertens echt eens een paar matchen op de bank mag blijven, zeker als hij bij Napoli blijft sputteren en die lijn doortrekt bij België, momenteel betere spelers op die positie (en dan denk ik idd in de eerste plaats aan Thorgan, of zelfs Praet eens testen)
Vind ik leuk
woutersca +194
maandag 25 maart 2019 om 18:59
Of jij bedoelt ook De Bruyne ipv Mertens?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:32
Nee, ik dacht een 4 3 3, Witsel op de 6, en Kevin en Youri daarvoor. Schuift de ene mee naar voren, dan blijft de andere achter om Witsel te helpen, zo kunnen ze allebei ook aanvallend hun steentje bijdragen. Maar inderdaad, lijkt niet echt iets voor Martinez...
Vind ik leuk
woutersca +194
woensdag 27 maart 2019 om 19:05
Zou inderdaad leuk zijn maar dan komen we terug bij ons "linksbackprobleem", ik denk dat Martinez hieraan vasthoudt tot hij een ander systeem kan uitproberen met klassespelers op elke positie.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:04
Als iedereen fit is speelt hij wel degelijk in het middenveld met Witsel, De Bruyne en Tielemans.
Vind ik leuk
woutersca +194
woensdag 27 maart 2019 om 19:02
Ik hoop erop maar vrees ervoor, van mij mag je in elk geval gelijk krijgen!
Vind ik leuk
ekakia +639
maandag 25 maart 2019 om 19:17
Thorgan Hazard mag van mij ook altijd meespelen. Of minstens altijd een halfuur invallen. Supermentaliteit ook.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws