Vier of vijf beloften staan ontzettend dicht bij de Rode Duivels

"Vier of vijf beloften staan ontzettend dicht bij de Rode Duivels"

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 14:44ma 25-03-2019 om 14:44

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 14:44ma 25-03-2019 om 14:44

Terwijl de Rode Duivels Rusland en Cyprus partij gaven, bereidden de nationale beloften zich de afgelopen week volop voor op het EK U21.

Volgens Johan Walem staan enkele jongens van zijn beloftenploeg erg dicht bij de A-ploeg. "Er zit zeker potentieel in deze groep. Maar dat wil niet zeggen dat alle spelers ooit zullen doorstromen. Al zijn er wel vier of vijf jongens die er echt dichtbij zijn. Vanheusden bijvoorbeeld. Hij zou dat verdienen", vertelt Walem aan Sporza.

"Ik focus mij op de beloften, al hoop ik uiteraard om ooit bij de Rode Duivels te spelen", reageert Vanheusden zelf. Ook kapitein Siebe Schrijvers ziet dat enkele jongens op de deur van de A-ploeg kloppen. "Als je ziet hoe makkelijk Dimata en Lukebakio scoren bij hun clubs. Maar eerlijk gezegd zijn we daar echt niet te veel mee bezig als we bij de beloften zijn", aldus Schrijvers.   

Lees meer over:Rode Duivels

Plaats een reactie

j.caesar +1900
maandag 25 maart 2019 om 15:38
Tiens ! nochtans heeft Walem geen naam vermeld.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:03
Weet er iemand welke nationaliteit butez heeft
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
maandag 25 maart 2019 om 16:15
Frans
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:43
Ah spijtig maar merci
Vind ik leuk
woutersca +194
maandag 25 maart 2019 om 18:44
Vanheusden inderdaad, maar pas als Kompany en Vermaelen afhaken. Wat een klasbak is die Vermaelen toch hoor, elke keer als hij fit is op geen foutje te betrappen, als ze (al onze CB's) op snelheid gepakt worden zetten ze het recht puur op klasse. Vanheusden zal zich eerst op een hoger niveau moeten bewijzen voor hij voorbij Denayer en Boyata in de pikorde gaat (ergens wel te begrijpen)
Vind ik leuk
firedwarf +4190
maandag 25 maart 2019 om 22:04
als ge voor het volgend kampioenschap nog op kompany en vermaelen rekent zijt ge echt verkeerd bezig... Dat ze maar SNEL vanheusden oproepen en minuten laten maken met een ervaren vertongen en alderweireld er langs... Iedere keer ik vermaelen achter ne bal zie lopen is het de adem inhouden dat hij niet struikelt over een grassprietje en weeral iets scheurt
Vind ik leuk
woutersca +194
woensdag 27 maart 2019 om 19:00
ik vind Vanheusden een enorm talent begrijp me niet verkeerd, maar een fitte Kompany en een fitte Vermaelen (ik hoop dat je ziet dat ik 2x het woord 'fit' gebruikt, nu dus nogmaals om het te onderstrepen) gaan in mijn ogen over 2 jaar nog altijd beter zijn dan Vanheusden, net door hun tonnen ervaring. Als die uitvallen zie ik niemand liever dan Vanheusden hun plaats innemen (ook niet Boyate of Denayer). Peace
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:02
Als Dimata onze aanvalsleider moet worden...ocharme. Ik zie ons dan zakken naar plaats 50 met zo'n spits.
Vind ik leuk
firedwarf +4190
maandag 25 maart 2019 om 22:05
Da hangt er vanaf, in de poule da belgie nu zit hadden we zelfs bob peeters er 2 kunnen laten maken tegen cyprus... dus er is hoop ;)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:27
Dat is waar. Tegen Kazachstan en San Marino en Cyprus was dat te doen. Maar zet Dimata is tegen de topploegen en ze steken hem in hun achterzak. We mogen blij zijn met Lukaku. Verdedig maar eens tegen zo'n stuk graniet. Het samenspel kan beter dat klopt, maar voor de rest is het wel iemand die je zowel op de counter kan gebruiken en iemand met présence in de box. Als je dan Dimata ziet.... dat is echt verschillende niveau's verschil. Laten we hopen dat er anderen opstaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws