OFFICIEEL: Topdoelwit van Anderlecht is vanaf nu op vrije voeten

OFFICIEEL: Topdoelwit van Anderlecht is vanaf nu op vrije voeten

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 12:30ma 25-03-2019 om 12:30

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 12:36ma 25-03-2019 om 12:36

Kasper Hjulmand is niet langer trainer van FC Nordsjaelland. De Deense coach ging normaal gezien tot het einde van het seizoen aanblijven, maar geeft er nu al de brui aan.

Nordsjaelland is zesde geëindigd in de reguliere competitie en speelt dus Play-Offs voor de titel. Daarvoor heeft het nu Flemming Pedersen aangesteld als nieuwe trainer. Dat is door het bestuur beslist.

Sportief manager Carsten V. Jensen geeft uitleg. "We hebben moeten zoeken naar het juiste evenwicht en timing. Kasper heeft getoond waarom we hem nog zo graag wilden houden in de afgelopen periode. Nu geeft hij de fakkel door aan Flemming. Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk", aldus Jensen op de officiële website.

Hjulmand reageert ook zelf, maar spreekt niet over Anderlecht. "Het voelt vreemd om nu plots uit de titelrace te stappen voor de ontknoping. Maar vertrekken was sowieso erg moeilijk geweest. Ik heb nooit getwijfeld aan deze keuze, ook al zeiden veel mensen dat ik een andere keuze had moeten maken. Waar ik nu ook ga als trainer, ik zal altijd een 'dromer' blijven. De waarden van dit project zijn uniek in het professionele voetbal."

Lees ook: 'Anderlecht denkt aan Hjulmand en Storck'

Poll

Wat moet Anderlecht doen?

(644 stemmen)

Plaats een reactie

AzEz86 +7526
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Ik denk dat ze nu in Brussel aan het vloeken zijn dat dit zo snel al gebeurd, nu is het moeilijk nog te wachten en het op "de slechte eindnotering" te steken om Rutten te vervangen door Hjulmand...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:03
Rutten heeft een betere positie behaald in een kortere periode dan deze dus waarom wisselen?
Vind ik leuk
FcRazor +1660
maandag 25 maart 2019 om 13:08
Daar ben ik het mee eens. Een beetje continuïteit zou geen kwaad kunnen. Het voetbal is er misschien nog niet, maar gaat het beter worden met iemand anders die het weer anders wilt en weer andere spelers wilt? Misschien wel, misschien ook niet
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
maandag 25 maart 2019 om 13:14
bwa ligt beetje in de zelfde lijn. Hjulmand stond 10de en eindigt zesde. heeft in de laatste 5 wedstrijden tegen de 2 ploegen moeten spelen die een straat voor hebben op de rest (Kopenhagen Midjtjilland). Voor tegen Kopenhagen waren ze de betere ploeg, uiteindelijk winst uit handen door een knullig own doelpunt.

Men moet ook niet vergeten dat Rutten nog altijd een functie heeft bij Twente.

Ik sluit niet uit dat er een switch komt. Al schat ik het voorlopig toch op 50-50.
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
maandag 25 maart 2019 om 14:53
Ik bedoelde niet dat ze hem moesten wisselen, enkel maar dat hij te vroeg vrijkomt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:53
Waarom nu een trainer gaan halen die de spelers moet leren kennen en omgekeerd? Het is moneytime nu en Anderlecht was aan het aanknopen met meer overwinningen. En minder tegendoelpunten. Dus nu veranderen zou pure Kafka zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:13
Met de versterkingen die er bij gekomen zijn zouden ook andere trainers play-off1 gehaald hebben,ook Hein ja,trouwens het voetbal van Rutten is nu niet bepaald oogstrelend,op Verschaeren na.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1984
maandag 25 maart 2019 om 13:29
Waarom nu niet al aantrekken ? Wat heeft RSCA te verliezen ?
Vind ik leuk
strat2 +1178
maandag 25 maart 2019 om 13:53
Met Hvh zou het volgens mij een fiasco geworden zijn...
Een gebrek aan flexibiliteit en overdreven koppigheid zijn namelijk niet de kenmerken van een topcoach, en de resultaten waren ronduit dramatisch.
Verder hoop ik voor Anderlecht echt dat Rutten blijft want het optimisme over Hjulmand is mijns inziens grotendeels gebouwd op drijfzand, dat de reputatie heeft van je onherroepelijk naar beneden te trekken eenmaal je erin zit.
Met de huidige stijgende lijn qua resultaten en positiespel is continuïteit logischerwijze het sleutelwoord.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:59]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20200
maandag 25 maart 2019 om 14:51
In juni tekent die bij RSCA en trekt Rutten naar Twente.
Vind ik leuk
j.caesar +1901
maandag 25 maart 2019 om 15:40
Rutten is in alle gevallen een betere keuze dan een labiele Deense joker; De Hollander heeft tenminste iets bewezen.
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 25 maart 2019 om 15:45
Wat dan?
Niet om hem af te breken, maar ik heb verschilledne artikels weten passeren die net zeiden dat hij niet echt ietds noemanswaardig heeft gepresteerd, Rutten. Nu mij ga je ook niet horen zeggen dat die andere dat wel heeft gedaan...

Hoewel alles beter gaat nu, ben ik er ook nog niet uit of ik wil dat hij blijft...
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
maandag 25 maart 2019 om 15:55
.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
maandag 25 maart 2019 om 16:05
Aantal Titels Rutten = 0 (ondanks 3 seizoenen aan het hoofd van psv)
Aantal titels Hjulmand = 1

Waarom zou de Deen trouwens labiel zijn? Die perikelen rond rsca hebben zijn functioneren geenszins aangetast gezien de remonte van zijn team.
Vind ik leuk
strat2 +1178
maandag 25 maart 2019 om 17:16
Ik veronderstel dat hier niet "de labiele Deen" , maar meer de labiele JOKER bedoeld wordt, omdat het (Hjulmand) een onzekere factor is, terwijl Rutten in korte tijd toch al bewezen heeft dat hij iets (een deftige organisatie, beter positiespel, en resultaten) kan neerzetten.
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
maandag 25 maart 2019 om 17:52
zou kunnen, snapte de redenering niet echt, of wat eigenlijk zijn bedoeling is/was met zo'n formulering. Hjulmand is trouwens enkel een onzekere factor voor die wie geen tijd neemt om er zich in te verdiepen.
Vind ik leuk
Hierulf +1930
maandag 25 maart 2019 om 18:58
Tja en mijn schoonbroer is al vier maal kampioen geworden met een amateursploeg...
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
maandag 25 maart 2019 om 19:03
Ja en, over de Deense competitie hoeft men niet zo laagdunkend te doen. Denk dat we al voldoende stoten tegengekomen zijn tegen 'minder aangeschreven' teams' om dat type competities als minderwaardig te beschouwen. Het betreft ook een trainer en geen speler, das dan nog iet of wat anders.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 19:03]
Vind ik leuk
firedwarf +4190
maandag 25 maart 2019 om 17:27
da kan nu aan mij liggen eh ma zou anderlecht niet eens eerst werk maken van welke styl ze willen hanteren qua spelstijl en op basis daarvan een trainer aanschaffen die met jeugd wil werken en op basis DAARVAN vervolgens kijken wat er in de kern rondloopt, wat daarvan kan aangevuld worden door de jeugd en als der dan nog hiaten zijn , dat aanvullen met transfers??? Kan aan mij liggen ma volgens mij run je zo een ploeg en niet van , ik neem deze trainer omdat hij vrij is...
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
maandag 25 maart 2019 om 17:53
Helemaal eens met je gedachtengang, alleen beantwoord hjulmand ook aan het vooropgestelde profiel, en is het niet enkel omdat die vrij is.
Vind ik leuk
firedwarf +4190
maandag 25 maart 2019 om 20:12
Nja kweet het niet... laatste 10 seizoenen heeft anderlecht zo veel trainers versleten die bij anderlecht "pastte" bij aanstelling... Rutten, van haezebroek,frutos, weiler, hasi, van den brom en jacobs... In mijn ogen enkel Jacobs was echt geslaagd... De rest "pastte" niet bij dit anderlecht... maarja kan aan mij liggen natuurlijk :D
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
maandag 25 maart 2019 om 20:14
kan ik enkel maar in meegaan, qua trainers is er vaak miscasting geweest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws