Anderlecht-doelman Didillon kreeg doodsbedreigingen van Standard-fans

Anderlecht-doelman Didillon kreeg doodsbedreigingen van Standard-fans

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 08:01ma 25-03-2019 om 08:01

Thomas Didillon maakte zich nog niet zo lang geleden niet populair bij de fans van Standard. Voor de topper tegen de Rouches noemde hij fans van Standard 'barakis', leeglopers. Dat zorgde voor heel wat kritiek.

Tijdens de wedstrijd tussen Anderlecht en Standard werd Didillon een hele wedstrijd uitgefloten. Ervoor en erna kreeg hij ook heel wat beledigingen naar zich toegeslingerd. "Er zaten behoorlijk wat doodsbedreigingen tussen", vertelt Didillon in Het Nieuwsblad.

Didillon beseft echter dat hij ook in de fout ging. "Het was onhandig van mij en daarom heb ik me ook geëxcuseerd. Opdat iedereen het zou begrijpen. Voor wie daarna toch bleef doorgaan met verwijten, kan ik niets doen. Maar die beledigingen veranderen mijn leven niet. Mocht ik echt iets slechts hebben gedaan, dan zou ik mijn leven veranderen. Maar het was onhandig", aldus Mpoku.

Dat Paul-José Mpoku na de wedstrijd uitdagend ging vieren, deert Didillon niet. "Dat is zijn recht. Hij deed niets illegaals. In het westen straffen we de moraal niet, hè. Zij wonnen, zij mochten vieren. Dat hadden wij ook gedaan. Mijn doel was om op geen enkel moment de controle over mijn match te verliezen en dat is gelukt", aldus Didillon.

Plaats een reactie

sus +2041
maandag 25 maart 2019 om 08:09
ze bewijzen het weer met hun bedreigingen dat het barakis zijn....
Vind ik leuk
j.caesar +1936
maandag 25 maart 2019 om 08:12
Met een dergelijke opmerking bent u niet veel beter.
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 25 maart 2019 om 08:15
oh ja?verklaar je nader...
ik zeg gewoon dat mensen die doodsbedreigingen uitspreken barakis zijn...
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
maandag 25 maart 2019 om 08:28
Denk dat sus gewoon probeert duidelijk te maken dat er bij elke ploeg spasten zitten.. Hé sus!
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 25 maart 2019 om 09:44
idd....
ik praat hier ook niet over de normale standard supporter, maar over diegene met hun bedreigingen...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
maandag 25 maart 2019 om 08:33
Moet aan Hans Teeuwen denken.
Als je zegt dat ze crimineel zijn dan komen ze naar je huis en slaan ze op je bek.
Da's hetzelfde als zeggen dat iemand loodgieter is. Komt naar je huis en maakt de lavabo.
En als je dat nog 1 keer zegt, dan kom ik terug en dan maak ik die kraan ook he!
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 25 maart 2019 om 09:18
Zalig stukje.. :-)
Vind ik leuk
hoekschop +4407
maandag 25 maart 2019 om 09:14
Waarom kunnen de boeren er wel mee om als ze boeren genoemd worden? De joden mogen joden genoemd worden, de smurfen smurfen, de kakkers kakkers, ... Alleen de barakis mogen geen barakis genomen worden. Zou het kunnen dat de andere dat niet persoonlijk nemen en de barakis wel. Over de reden waarom ze dit persoonlijk nemen laat ik me wijselijk niet uit.
Vind ik leuk
Figaro +352
maandag 25 maart 2019 om 09:27
Omdat de waarheid kwetst zeker, ofwel hebben ze daar allemaal een kort lontje....😁
Vind ik leuk
Brubru +5986
maandag 25 maart 2019 om 09:33
Ik denk dat je iets vergeten bent in je betoog.
Het is geen supporter die de uitspraak deed.
Als vandaag een speler van Genk op de radio verklaart dat de volgende match "de joden" er aan moeten is het kot ook te klein hoor. En dat zal ook voor andere ploegen gelden.

Vind ik leuk
dethklok28 +5725
maandag 25 maart 2019 om 09:54
Da's waar. Maar zo heeft Didillon dat wel niet gezegd natuurlijk.
Vind ik leuk
hoekschop +4407
maandag 25 maart 2019 om 10:08
Klopt. Maar Didillon heeft niet meer gezegd dan dat barakis zijn lievelingswoord is.
Vind ik leuk
oesje +548
maandag 25 maart 2019 om 09:57
ik geloof dat God hem dat ook ingeprent heeft want hij gelooft doch dat God hem in alles begeleid ???? ook om uit de dagen als hij doch steeds de bijbel leest geloof ik dat hij er niet veel van begrijpt ???,
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws