Goddelijk teken besliste over terugkeer van Mpoku naar Standard

Goddelijk teken besliste over terugkeer van Mpoku naar Standard

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 08:16ma 25-03-2019 om 08:16

Paul-José Mpoku heeft zich sinds zijn terugkeer al belangrijk gemaakt bij Standard. De middenvelder is er kapitein en één van de belangrijke spelers in het team van Michel Preud'homme. Dat hij überhaupt terugkeerde had volgens hem te maken met Goddelijke interventie.

"Ik herinner het me nog goed. Ik speelde in het buitenland, bij Panathinaikos, toen Standard me contacteerde om terug te keren. Ik richtte mij tot God: 'Als jij wil dat ik het doe, moet je mij een teken geven.' Ik neem geen beslissingen zonder mij tot Hem te richten. Zonder te bidden. Ik wil íets voelen in mijn hart", zegt Mpoku in Het Laatste Nieuws.

Teken van God
Dat teken kwam er ook. "Op het moment dat Standard belde, speelde het Play-Off 2. Zo'n scenario wilde ik niet meemaken. Mocht ik terugkeren, was het om Play-Off 1 te spelen. En dan... Er gebeurde íets. Ik las een vers uit de Bijbel. Exodus 33.14. 'Toen zei Hij: Moet Ik Zélf meegaan om je gerust te stellen? Mozes antwoordde Hem: Als U niet Zelf met ons meegaat, laat ons dan niet van hier verder trekken'", citeert Mpoku.

"Ik paste het toe op mijn situatie. Als God niet met mij zou meekomen naar Standard, zou hij me ook niet laten terugkeren. Melissa belde. 'Ik moet je iets vertellen.' Ze voelde zich al een paar dagen niet goed. Maar ik was in Luik om mijn contract te tekenen . In het stadion zelfs om foto's te laten maken."

Mpoku kreeg toen goed nieuws te horen. "'Ik moet je écht iets vertellen. Ik ben zwanger', aldus zijn vrouw Melissa. "Tóen wist ik dat mijn terugkeer geen toeval was. En godzijdank, tot op vandaag speelde ik nog geen Play-Off 2 met Standard", lacht Mpoku.

Plaats een reactie

Freddyploiks +15301
maandag 25 maart 2019 om 08:45
Kan iemand Paul-José vertellen dat zijn vriendin zwanger raakte door seksueel contact met hem of iemand anders en niet door een sprookjesboek vanuit de pré historie?!
En zijn gedrag is op het veld is ook niet altijd van een voorbeeld Christen.
Voetballers zijn zowat de laatste mensen in België die nog echt gelovig zijn, kan iemand dit verklaren? Elke goal die ze maken is een teken van God. Voor de aanvang van een wedstrijd staan ze al te bidden. Is dat van dommigheid?
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2171
maandag 25 maart 2019 om 09:27
Ik zou niet weten wat geloven in één of andere god met dommigheid te maken heeft, dat zit nu eenmaal in sommige culturen dieper ingebakken dan bij andere.
Zolang ze in naam van die god geen andere mensen lastig vallen is het voor mij al lang goed.

Dat laatste is meteen een oproep naar mijn directe buren, want ik woon naast een kerk, die zodra het warmer wordt op pad gaan om zieltjes te bekeren en daarbij sinds jaar en dag voor alle zekerheid eerst bij mij komen aanbellen om te horen of ik nog niet van gedacht veranderd ben...
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 25 maart 2019 om 09:32
De culturen waar ze nog het meest geloven zijn toevallig ook de culturen waar ze enorm achter staan of nog steeds oorlogje aan het spelen zijn in de naam van hun almachtige God.
Religie is voor blinde, domme mensen. Mensen die nog steeds denken dat God de wereld schiep en dat God goals maakt.
Vind ik leuk
j.caesar +1901
maandag 25 maart 2019 om 15:45
racisme !
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 25 maart 2019 om 17:01
Leg uit?
Die culturen zijn er ook bij Vlamingen, Belgen, Nederlanders, Amerikanen,... Ik ken veel blinde Christenen, Trump bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 25 maart 2019 om 09:34
Roep uw buren eens binnen en laat uw vrouw naakt koffie serveren, eens zien of ze dan nog gelovig zijn😉
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2171
maandag 25 maart 2019 om 09:38
Dan staan ze hier misschien elke dag aan de deur, nee dank je. :-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:24
Waarom, is de koffie bij u zo lekker? :-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:41
Zeg dat ze hun kerk mogen sluiten want dat Diederik Van Den Elzas in de jaren 1100 het enige echte Heilig Bloed naar Brugge bracht.
Dus geen reden meer om bij jou te bellen. Ze mogen komen kijken in Brugge. Graag gedaan Dirk-Bruggelingen helpen graag mensen.
Vind ik leuk
j.caesar +1901
maandag 25 maart 2019 om 15:48
Ik ben atheist maar behoud mij om de mensen die in een god willen geloven belachelijk te maken. Dat is een teken van intelligentie.
Vind ik leuk
Figaro +352
maandag 25 maart 2019 om 09:36
Stiekem toch een beetje jaloers op die kerel. Zou zo nu en dan ook wel eens een teken van God willen ontvangen. 🤔
Je moet toch echt een gelukkig mens zijn als je zo’n onzin gelooft.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 25 maart 2019 om 09:54
Vooral heel simpel van (heilige) geest...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws