Hazard leidt Rode Duivels in honderdste interland naar zege tegen Cyprus

Hazard leidt Rode Duivels in honderdste interland naar zege tegen Cyprus

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 22:29zo 24-03-2019 om 22:29

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 22:41zo 24-03-2019 om 22:41

De Rode Duivels zijn perfect aan hun EK-kwalificatiecampagne begonnen. Na de 3-1 zege tegen Rusland was zondag Cyprus een maat of twee te klein voor de Belgen. De Rode Duivels haalden het met 0-2. Eden Hazard, die zijn honderdste interland speelde, opende de score voor België tegen Cyprus.

Net zoals België had Cyprus haar eerste groepsmatch gewonnen. Donderdag legden de Cyprioten San Marino over de knie met 5-0, maar zondag was het de beurt aan Cyprus om de wet van de sterkste te ondergaan. Roberto Martinez bracht tien van de elf spelers, die tegen Rusland begonnen, opnieuw aan de aftrap. Enkel Thomas Vermaelen was nieuw in de ploeg. De verdediger van FC Barcelona verging Dedryck Boyata, die om persoonlijke redenen niet afreisde naar Cyprus.

De bondscoach van Cyprus had vooraf al aangegeven dat zijn ploeg vooral ging proberen om tegen te houden. Het plan van Ran Ben Shimon mocht evenwel na tien minuten al de vuilbak in. Michy Batshuayi mocht de bal meenemen met de hand. Daarna had de aanvaller van Crystal Palace even ruzie met het leer, maar kon uiteindelijk Hazard bedienen. De centurion werkte daarna rustig af.

Tien minuten later waren de Rode Duivels weer aan het feest. Ditmaal was Batshuayi zelf het feestvarken. Hij omspeelde de in Brussel geboren doelman Urko Pardo en legde de 0-2 in het mandje. Daarna nam België gas terug. De Rode Duivels speelden de bal rustig rond op de helft van de tegenstander en kwamen nooit in de problemen.

Tweede helft voor niks
De tweede helft was eigenlijk overbodig. Er gebeurde nog weinig het vermelden waard buiten de invalbeurten van Adnan Januzaj, Yannick Carrasco en Dennis Praet. De drie nieuwe spelers brachten de schwung niet terug in de partij. Praet viel voor alle duidelijkheid pas vijf minuten voor het einde in. Het was wel pas zijn eerste interland sinds oktober van vorig jaar. Het bleef dus bij 0-2 in Cyprus.

België groepsleider
Door de zege begint België met een zes op zes aan haar EK-kwalificatiecampagne. Het voert dan ook groep I aan. Daarna volgen Cyprus, Rusland, Kazachstan en Schotland. Die landen hebben elk na twee matchen drie punten. Rusland won zondag immers met 0-4 van Kazachstan. Terwijl Schotland met 0-2 won met San Marino. Met nul punten staat San Marino laatste in groep I.

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20200
zondag 24 maart 2019 om 22:49
Ze zijn veel te snel tevreden. Duw gewoon door en maak die gasten. Ik zie te vaak zulke wedstrijden van onze Belgen, jammer.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:59
Hetzelfde in Zwitserland , een beetje laks beginnen spelen , een doelpuntje tegen krijgen en dan krasselen om overeind te blijven
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 01:29
Zwitserland waren totaal andere omstandigheden:
Najaar en dus geen beslissende fase meer in competitie, sterkere tegenstander, snellere tegengoal, onverwachte penalty, ...
Vind ik leuk
Jp Peeters +165
zondag 24 maart 2019 om 22:51
Als de coach spelers uit de chînese competitie verkiest boven onze gouden schoen die iedere week de pannen van het dak speelt, dan krijg je deze slaapwekkende vertoning. Hans komt niet uit de stal van Brussel en dat zal hij geweten hebben
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 22:53]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:06
De pannen van het dak??? Zoals vorige week tegen Moeskroen?
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 25 maart 2019 om 06:55
Door zulke reacties zullen jullie altijd de Calimero’s blijven, meneer Peeters. Oh zo klein, oh zo gefrustreerd...oh zo grappig.
Vind ik leuk
Mckenzie +4890
maandag 25 maart 2019 om 07:28
Zelfs de selectie van spelers voor de nationale ploeg is één groot Anderlecht-complot, Fred. JP heeft dat door, natuurlijk.
Vind ik leuk
Gimini +1322
zondag 24 maart 2019 om 23:02
Zwakke tweede helft ...De trainer die mss best aan de kant gezet kan worden, heeft blijkbaar problemen met speler uit de nationale competitie... Waarom geen Vanaken of Trossard ? Was de moment geweest om te zien wat die nieuwelingen in hun mars hebben... Met deze Martinez mogen ze een trofee op het EK vergeten. Tijd dat de KBVB voor een toptrainer gaat en niet voor een goedkope trainer . Hij heeft het WK al verkwanseld , nu hem ook nog het EK laten verkwanselen ?? Wilmots # 2.. Met een klompenboer had deze gouden generatie hetzelfde bereikt .
Vind ik leuk
Brubru +5932
zondag 24 maart 2019 om 23:37
Waar wacht je op om je kandidaat te stellen ?
Afbreken ....... daar zijn we wereldkampioen in!
Vind ik leuk
agdh +2360
maandag 25 maart 2019 om 00:13
Er zit veel meer structuur en tactiek in dan onder Wilmots hoor, je mist de Bruyne, Witsel, Lukaku,... en me alle respect voor Vanaken, Tielemans verdiende gewoon om te spelen, trossard had inderdaad wel mogen invallen van mij i.p.v. Januzaj
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:07
Slaapverwekkende vertoning met Belgskes 15 minuutjes beter.
Vind ik leuk
zapperboy +1287
zondag 24 maart 2019 om 23:22
Buiten de verdediging was het niet veel soeps.
Na de 0-2 ging de rem erop, spijtig, maar verstaanbaar.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:01
Alderweireld , Vermaelen en Vertonghen , ik dacht dat die hun basis op Beerschot hadden gekregen ! En laat U nu maar allen gaan 🤓😇👍
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:57
Hha sukjeltje
Vind ik leuk
zapperboy +1287
maandag 25 maart 2019 om 07:44
hahaha, daar is hij weer, die stinkende hollander.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 25 maart 2019 om 08:01
Kleurenblind Zippy, jij moet bij de blauwe versie zijn. Toen we verloren tegen Frankrijk kwamen tientallen Hollanders met ons lachen. Jullie waanden zichzelf weeral wereldkampioen. Ik raad jullie aan van even nederig te blijven, ook al is dit niet jullie sterkste eigenschap.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:47
Ik zie niet in waarom we weer klagen en zeiken. Hadden de wedstrijd onder controle en hebben perfect zoals het moest gewonnen. De schemas van de spelers steken al vol genoeg zoals het is, dus als het niet moet gaan ze zich niet moe maken en blessures riskeren, logisch toch. Kwestie van door drukken, het cypriotische niveau ligt zo ver onder dat v/d belgen, wat heb je er aan om ze daar belachelijk te maken? Had enkel graag wat tijd voor Trossard gehad.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:47]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws