Opvallende uitspraak Hazard: ''Ik aarzelde om een kwetsuur te simuleren''

Opvallende uitspraak Hazard: ''Ik aarzelde om een kwetsuur te simuleren''

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 13:25vr 22-03-2019 om 13:25

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 13:32vr 22-03-2019 om 13:32

Eden Hazard speelde donderdag zijn 99e match namens de Rode Duivels. Hazard heeft er even aan gedacht om deze interland te laten schieten. Gelukkig deed hij dat niet, want tegen de Russen (3-1) was hij met twee treffers van goudwaarde.

Hazard bereikt komende zondag in Cyprus de bijzondere mijlpaal. De ster van de nationale ploeg had zijn jubileum liever in het Koning Boudewijnstadion gevierd. ''Ik heb geaarzeld om een blessure te simuleren om mijn honderdste thuis te spelen'', liet Hazard optekenen bij La Dernière Heure. Hazard stapte echter snel van die gedachte af. ''Ik had teveel zin om te spelen. We zullen doen alsof mijn 101e cap de 100e is'', stelt hij voor.

Naast een vooruitblik op zijn jubileum, keed Hazard met tevredenheid terug op interland nummer 99. ''Het was een goede eerste kwalificatiematch tegen een goede ploeg. We haaden meer kunnen scoren, maar kieskeurig zijn. Als we met dezelfde mentaliteit naar Cyprus gaan en we zo spelen, winnen we daar ook. De route ligt nog niet helemaal vast maar we zijn de campagne prima gestart'', besloot Hazard.

Lees ook: Uitblinker Hazard strooit met bloemen: "Tielemans wordt een grote"

Plaats een reactie

Vaneigens +1403
vrijdag 22 maart 2019 om 13:48
Heerlijke kerel. Alles wat hij zegt klinkt oprecht.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15343
vrijdag 22 maart 2019 om 13:57
King Eden, we love you! Wa ne pé
Vind ik leuk
Lord Wenger +18255
vrijdag 22 maart 2019 om 14:19
Onvervangbaar. Zowel op als naast het veld!
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:13
Wat een lof allemaal... Nu, als echte Hazardliefhebber volg ik hem reeds van zijn beginjaren bij Lille! Heeft me als mens en als voetballer altijd weten te fascineren en is eigenlijk nooit veranderd... Wat ik vreemd vind is dat de meeste mensen dit pas zagen toen de statistieken dit ook lieten zien... Als je de kritiek er even bij neemt die bvb 7 jaar geschreven werd, terwijl hij toen eigenlijk al hetzelfde presteerde bij het anonieme Lille, al 2 keer belofte en 2 keer speler van het jaar geworden was...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:14]
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:20
Kan ik alleen maar bijstaan!
Vind ik leuk
valere +442
vrijdag 22 maart 2019 om 15:20
Zo daydreamer,uzelf ff in de picture gezet...
Blij ermee? U kent hem al lang?
U zag hem aan t'werk bij Lille?
Flink!
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:21
Euh, waarmee zet ik mezelf in de picture???
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:44
Denk dat je het moeten zeggen: "Valere en ik kenden hem al lang..."
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
vrijdag 22 maart 2019 om 21:43
Ondertussen zet Valere zich lekker in de picture, met een niks zeggende comment. Moeten we nu ook zeggen 'flink Valere?'
Vind ik leuk
Lord Wenger +18255
vrijdag 22 maart 2019 om 15:30
Ben ook regelmatig gaan kijken in het jaar dat ze kampioen speelden. 2010-11 was dat volgens mij. We zijn ze hier toen op de voet gaan volgen door dat we met Gent ze geloot hadden voor de Europa League. Een geweldig elftal was dat toen met Gervinho, Cabaye, Sow en nog was Hazard daartussen de grote uitblinker.
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:38
Inderdaad! Maar ook als jonge kerel was hij geweldig... heb hem ooit als 20-jarige in een gesprek horen antwoorden op de vraag wat nodig was om hem als goede voetballer te herinneren: Ik wil niet dan mensen me als goede voetballer herinneren, ik zou het fijn vinden als ze me als een goed mens herinneren! Dat was een welgemeend, spontaan en authentiek antwoord, geweldig toch?
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:46
Zijn inderdaad die dingen die ik ook van hem onthoud, veruit de sympathiekste, meest bescheiden voetballer van dergelijk niveau, misschien zelfs gewoon tout court!
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:51
Heb voor het eerst van hem gehoord toen RSCA interesse toonde... Was toen nog erg jong en koos helaas voor Lille! Sinds het wk -17 heb ik hem echt gevolgd... Inderdaad altijd bescheiden, down to earth, nooit verhalen in de media...
Probeer zijn vrouw eens te googelen? Geen pikante foto’s, geen bikini-babe,... Wel een familiefoto in Eurodisney 😉
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:53
Het eerste voor mij was denk ik met de jonge duivels, of de volwassenen, ik twijfel, toen die 17 was...
Niet te doen dat talent.

Heb ook altijd het gevoel had dat ik me kapot zou lachen als ik daarmee ene ga drinken. Die z'n humor past volledig in m'n kraam :-D
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 16:20
Awel, Hazard werd verkozen tot beste jongere in Frankrijk in 2009 en 2010, beste speler in Frankrijk in 2011 en 2012, won met Lille de dubbel, won de trofeo Bravo (gouden bal voor spelers onder de 21 in die tijd) als beste jongere in Europa, werd verkozen tot beste jongere in Engeland in 2014, beste speler in Engeland in 2015, Kampioen met Chelsea in 2015,... En werd in België pas voor de eerste keer verkozen als beste belg in het buitenland in 2017!? Toch vreemd he! Hoe lang heeft hij onterecht kritiek gekregen?
En heb je hem ooit horen vragen naar erkenning? Nooit!
Die humor, da's inderdaad ook zijn grote kracht :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 16:22]
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
vrijdag 22 maart 2019 om 19:53
Volledig mee eens, wat een kritiek heeft die jongen vaak gekregen toen hij reeds de beste duivel in mijn ogen was...toen was het nooit genoeg! Belgisch trekje?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20236
vrijdag 22 maart 2019 om 15:43
Hij houdt toch van die aandacht, he. Geweldige kerel.
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:47
Zeker, maar op ene manier dat dat zo makkelijk aanvaard kan worden! :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws