Club Brugge neemt haar verantwoordelijkheid, nieuwe grasmat ligt al in Jan Breydel

Club Brugge neemt haar verantwoordelijkheid, nieuwe grasmat ligt al in Jan Breydel

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 12:40vr 22-03-2019 om 12:40

Club Brugge en Cercle Brugge hebben de interlandbreak benut om een nieuwe grasmat te leggen in het Jan Breydelstadion. Vrijdag werd de laatste grasstrook op zijn plaats gelegd, meldt Het Nieuwsblad.

Er kwam in de laatste fase van de reguliere competitie steeds meer kritiek op de staat van het veld op Jan Breydel. Met het oog op de Play-Offs was de vervanging van het gras onvermijdelijk. "Op 50 dagen worden toch weer tien matchen gespeeld in Jan Breydel. In België wordt geen enkele mat zo intensief gebruikt'', zei Roel Vaeyens, sportief coördinator bij Blauw-Zwart, maandag nog.

Stadsgenoot Cercle Brugge zal meedragen in de kosten. Het is nog onduidelijk welk percentage De Vereniging voor haar rekening zal nemen. De onderhandelingen daarover waren deze week nog in volle gang. Club Brugge kon naar eigen zeggen echter niet op het eindresultaat van de gesprekken en besloot alvast verantwoordelijk te nemen. ''De huidige grasmat laat niet toe om profvoetbal te spelen'', zei Vaeyens.

Lees ook: Club Brugge is volop bezig met de bouw van nieuw en hypermodern oefencomplex

Plaats een reactie

Lodecol13 +3900
vrijdag 22 maart 2019 om 13:03
Deze prachtige grasmat inwijden met super voetbal en winst tegen gent ,zal een pluspunt zijn voor onze technische voetballers
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 13:42]
Vind ik leuk
Figaro +352
vrijdag 22 maart 2019 om 13:36
Ze zullen het nu in ieder geval niet meer op de grasmat moeten steken. 😂🙄
Vind ik leuk
Boerken +8596
vrijdag 22 maart 2019 om 16:20
Onderhandelen? Gewoon de helft voor ieder. Of speelt cirkel maar op een half veld misschien ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:26
Die jongens hebben geen centjes, gaat niet zo goed met Monaco
Vind ik leuk
Peed +831
vrijdag 22 maart 2019 om 16:29
Helaas meestal wel ...
Vind ik leuk
firedwarf +4275
vrijdag 22 maart 2019 om 21:19
zou nie fair zijn brugge speelt europees en speelt zowiezo minstens de helft van de matchen meer dan cercle op de mat...
Vind ik leuk
Boerken +8596
vrijdag 22 maart 2019 om 21:45
Geen vande twee speelt nog beker en Europees nu, het gaat hierover de play-off . En sowieso weet je nooit op voorhand wie verst geraakt
Vind ik leuk
firedwarf +4275
vrijdag 22 maart 2019 om 22:23
das waar ma ze zullen da wel incalculeren eh dat brugge zowiezo europees speelt volgend seizoen en een gemiddelde nemen van het aantal gespeelde europese matchen van pakt de laatste 5 jaar ofzo?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:02
Is enkel maar een gras oplossing voor de po's . Tijdens groot verlof grondiger aanpak.
Vind ik leuk
firedwarf +4275
vrijdag 22 maart 2019 om 23:06
kunt da draaien en keren hoe ge wilt brugge zal altijd met een akker zitten... Jan Breydel mat is mss wel de meest bespeelde mat van heel belgie... Ieder weekend wordt het belast... en dan nog door de week europees of beker... kan niet goed zijn... voor geen enkele mat!
Vind ik leuk
firedwarf +4275
vrijdag 22 maart 2019 om 21:18
in principe 50 / 50 voor de competitiematchen de rest moet brugge ophoesten behalve mss de beker?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws