Gaat Martinez zijn basisopstelling wijzigen? We zullen hem nodig hebben

Gaat Martinez zijn basisopstelling wijzigen? "We zullen hem nodig hebben"

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 11:28vr 22-03-2019 om 11:28

De Rode Duivels hebben de eerste horde naar het EK 2020 goed afgesloten. Thuis werd er met 3-1 gewonnen van Rusland. Bondscoach Roberto Martinez kijkt alvast naar Cyprus.

Tegenover Het Nieuwsblad laat de Spaanse keuzeheer zich uit over zijn keuze voor Dedryck Boyata in de verdediging. “Ik koos nu voor Boyata en hij deed het goed in de defensie. Hij had met Dzyuba een moeilijke ­tegenstander. Ik stelde Vermaelen niet op omdat we met hem moeten opletten.”

Thomas Vermaelen heeft bij FC Barcelona lange tijd niet gespeeld, maar Martinez hint toch naar een wissel tegen Cyprus. “Vermaelen kan na zijn blessure van zeven weken niet meteen twee wedstrijden in een week spelen. We zullen hem ­nodig hebben op Cyprus.”

Plaats een reactie

GBAU +1785
vrijdag 22 maart 2019 om 12:23
Ik zie niet in waarom je Vermaelen nog zou opstellen.
Boyata deed het gewoon heel goed, net als op het WK.
Met zowel Boyata als Vermaelen gaan we ons plaatsen voor het EK.
Dan kan je, toekomstgericht, beter met Boyata (of Denayer) spelen.
Vermaelen is er tegen het EK misschien niet eens meer bij.
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 13:22
Eerder Denayer dan, maar hij kiest voor Boyata omdat die het gewoon is in een driemansdefensie te spelen. Ik zou Vermaelen wel laten spelen, ja je hebt die anderen, maar de manier waarop Vermaelen telkens weet te presteren en aangezien we met 3 centrale spelen, kunnen we best toch genoeg opties open houden me dunkt...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:41
Met een Den Doncker in uw middenveld ben terug bij af, dezelfde speelstijl als de vroegere Witsel... enkel laterale of achterwaartse pass in balbezit.
Vind ik leuk
j.caesar +1961
vrijdag 22 maart 2019 om 12:55
Eventueel als vervanger van Boyata voor het laatste kwartier, maar Vermaelen is zoals Kompany hoe dan ook verleden tijd. Martinez moet aan de toekomst bouwen en dit kan niet met oudere spelers die om de haverklap met kwetsuren uitvallen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:08
Ook spelers als Dendoncker of Witsel heb je nodig in een ploeg,voor het evenwicht,met 11 Hazards gaat het ook niet lukken,hoe spectatuler ze ook zijn.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2061
vrijdag 22 maart 2019 om 13:19
Ik zou Casteels eens een kans geven
Vind ik leuk
Arrado +233
vrijdag 22 maart 2019 om 13:36
Cyprus moet een lachertje zijn. Ik zou eens wat nieuwe namen op het veld gooien.
Origi in de spits, Denayer in de verdediging.
Praet en Trossard zouden ook eens moeten spelen
Vind ik leuk
Neutrale fan +2061
vrijdag 22 maart 2019 om 18:22
Cyprus is sterker dan voorbije jaren. Hebben zeker hun kwaliteiten, onderschatten mogen we zeker niet doen.

Maar we moeten nu niet te veel roteren. Vooral tegen Schotland, Kazachstan en San Marino (vooral de laatste 2) kan je veel roteren
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:00
Waarom Casteels ? Courtois kan enkel zijn vertrouwen terug winnen door te spelen. Hem net zoals Zidane op de bank zetten gaat daar niet bij helpen. Psychologisch totaal niet goed. Sorry, maar onze andere doelmannen komen niet in de buurt.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2061
vrijdag 22 maart 2019 om 18:20
Wanneer mag Casteels dan wel eens keepen ? Mag ook wel eens beloond worden voor zijn prestaties bij Wolfsburg.

Doet dat al 2 jaar goed en is één van de redenen dat Wolfsburg eindelijk nog eens meedraait met de subtop in Duitsland dit jaar.

Wat Courtois betreft heb je wel gelijk, maar zet Casteels er dan eens in tegen Schotland of Kazachstan... .
Vind ik leuk
Neutrale fan +2061
vrijdag 22 maart 2019 om 18:27
Mijn ploeg in Cyprus

Courtois; Alderweireld, Denayer, Vertonghen; Castagne, Dendoncker, Tielemans, Chadli; T.Hazard, E.Hazard; Batshuayi

Hopelijk (als we een veilige voorsprong hebben) dan in de 2de helft Praet, Januzaj en Origi ofzo
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws