Dendoncker blinkt onopvallend uit: “Dat zeggen we van Witsel ook altijd”

Dendoncker blinkt onopvallend uit: “Dat zeggen we van Witsel ook altijd”

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 10:26vr 22-03-2019 om 10:26

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 10:31vr 22-03-2019 om 10:31

Leander Dendoncker kreeg een basisplaats bij de Rode Duivels in de interland tegen Rusland. De middenvelder stelde niet teleur en speelde een prima wedstrijd als stofzuiger.

Dendoncker kende een moeilijk seizoensbegin bij het Engelse Wolverhampton Wanderers. De afgelopen weken staat de verdediger annex middenvelder echter steevast in de basis. Ludo Vandewalle zag een sterke Dendoncker die de rol van Witsel goed invulde.

'Dendoncker speelde eerder onopvallend, maar dat zeggen we van Witsel ook altijd. Zijn eerste basisplaats als stofzuiger oogstte een onopvallende match. Goed positiespel, behoedzaam in de combinaties, sterk met het hoofd. Een zesje dus', vindt Vandewalle tegenover Het Nieuwsblad.

Poll

Heeft Vandewalle hier gelijk?

(198 stemmen)

Plaats een reactie

Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 10:36
Ik merkte enige tijd geleden een soort van negativiteit rond de toekomst van de rode duivels... We zouden na deze "gouden generatie" helemaal terugvallen, geen kwaliteit meer hebben, niets meer betekenen! Welnu, als je jongens als Tielemans, Dendoncker, Thorgan Hazard, en Timothy Castagne ziet spelen denk ik dat het wel goed zit. Reken daar de jonge aanstormende talenten nog bij en we mogen toch hoopvol naar de toekomst kijken! Wereldtoppers zoals Hazard en De Bruyne zullen er misschien niet bijzitten maar da's de realiteit van een klein landje als het onze...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 10:37]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:53
En met werelddoelman Courtois zitten we nog vele jaren goed !!!!
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 14:58
Jup, komt goed! 😉😀
Vind ik leuk
Kris1 +1286
vrijdag 22 maart 2019 om 10:43
Hij was goed zonder meer maar de vergelijking met Witsel gaat toch niet op hoor. Misschien dat het Leander over 5 jaar lukt om het niveau van Witsel een beetje te benaderen. Maar als Witsel niet k
Vind ik leuk
Kris1 +1286
vrijdag 22 maart 2019 om 10:45
Hij was goed zonder meer maar de vergelijking met Witsel gaat toch niet op hoor. Misschien dat het Leander over 5 jaar lukt om het niveau van Witsel een beetje te benaderen. Maar als Witsel niet kan spelen is hij een goed alternatief. Tielemans was gisteren echt sterk. In die mate dat ik me afvraag of de ploeg niet beter speelt met hem dan met Kevin.
Vind ik leuk
DDT +4026
vrijdag 22 maart 2019 om 11:51
Kevin is nog altijd beter dan Youri. En zal België ook beter later voetballen.
Vind ik leuk
Hhti +1712
vrijdag 22 maart 2019 om 13:30
Idd, Kevin heeft voor het eerst in vele jaren wat blessure problemen en dat speelt hem parten om in zijn ritme te komen. Eens Kevin op toeren komt is Youri een gewone speler. Moet het nog altijd zien tegen deftige tegenstrever van Youri. Ben nu misschien wel streng, maar het is pas daar dat het zal tellen om misschien ooit toch prijzen te pakken!!
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 13:28
Tielemans is heeeel sterk, maar KEvin is nog sterker hoor momenteel.
Een middenveld met De Bruyne en Witsel, of De Bruyne en Tiele lijken me het beste voorlopig nog.

Wel nog even, tot voor het WK hoorden we niet veel anders dan geklaag op Witsel, nu niet meer (terecht), maar zoveel zal Tiele daar ook niet van verwijderd zitten imo...
Vind ik leuk
Lord Wenger +18255
vrijdag 22 maart 2019 om 11:10
Hij deed het goed inderdaad. Maar als dit Rusland onze sterkste tegenstander is, dan zit er niet echt een challenge tussen voor de groep en jongens als Dendoncker, Castagne, etc.. die dichter bij de basisploeg komen te staan.

Tielemans komt er verder wel.
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 13:26
Tielemans lijkt het gevonden te hebben, vond hem heel goed gisteren. En dat vertrouwen. Is het nog anderen opgevallen dat bij de controle voor zijn goal hij al aan het lachen was. Zo van "deze zit erin".. :-)
Vind ik leuk
Lord Wenger +18255
vrijdag 22 maart 2019 om 14:14
Zit eindelijk goed in zijn vel en speelt nu ook in de juiste competitie! Dat Frankrijk kan hij niks bij bijleren. De kampioen is daar al altijd gekend.
Vind ik leuk
K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 13:25
Hij was heel goed, maar ik stem nee omdat hij hem eerst bewierookt en dan een 6 geeft. Een 7 was beter geweest.. :-)
Vind ik leuk
Patfey +6472
vrijdag 22 maart 2019 om 17:43
Ik heb ook getwijfeld. HLN geeft hem wel een 7.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws