Courtois gesteund na pijnlijke fout: “Hij staat sterk genoeg in zijn schoenen

Courtois gesteund na pijnlijke fout: “Hij staat sterk genoeg in zijn schoenen"

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 10:06vr 22-03-2019 om 10:06

Thibaut Courtois ging pijnlijk in de fout bij het uitvoetballen, waardoor Rusland kon gelijkmaken tegen de Rode Duivels. Uiteindelijk won België wel met 3-1. Bovendien krijgt openlijk de steun van zijn ploegmaats én de bondscoach.

Roberto Martinez maakt zich totaal geen zorgen om Courtois. “Zoiets gebeurt in voetbal. Toch toonde Courtois dat hij de nummer één in de wereld is. Dat toonde hij na die fout. Hij is zo sterk in het hoofd en speelde alsof er niets was gebeurd. Dat vond ik het sterkste vandaag van hem. Dat moet je kunnen”, liet de Spanjaard optekenen bij Het Nieuwsblad.

Steun van collega-Duivels
Rechtervleugel Timothy Castagne verwijt zijn doelman evenmin iets. “Zijn bedoelingen waren goed. Hij wilde uitvoetballen, maar maakte een foutje. Dat zijn dingen die kunnen gebeuren. Thibaut heeft ervaring genoeg om hiermee om te gaan. Binnen twee weken zien we hem waarschijnlijk weer op zijn best."

Bij Real Madrid zit de Belgische nummer één ook in een mindere periode, maar volgens Jan Vertonghen moet Courtois mentaal niet opgelapt worden. “Thibaut heeft het niet nodig dat we met hem spreken. Hij staat sterk genoeg in zijn schoenen”, aldus de Belgische recordinternational.

Plaats een reactie

Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 10:18
Iemand die sterk in zijn schoenen staat zoekt niet steeds naar bevestiging allerhande...
Maar da's mijn sobere mening.
Vind ik leuk
Mike1208 +495
vrijdag 22 maart 2019 om 11:16
Moet het niet zijn hij loopt naast zijn schoenen?
Vind ik leuk
AzEz86 +7532
vrijdag 22 maart 2019 om 11:41
M.a.w.: Hij staat sterk naast zijn schoenen? ;-p
Vind ik leuk
Wolf1986 +2019
vrijdag 22 maart 2019 om 12:32
Dan heeft hij goede steunkousen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:50
Hij kreeg toch een duw in zijn rug, of heb ik dat niet goed gezien....
Vind ik leuk
Brubru +6043
vrijdag 22 maart 2019 om 12:08
Lot van een doelman.
Een fout is meestal een tegendoelpunt.

Een spits die 7 huizengrote kansen mist maar toch de winnende treffer scoort is de held.

Zo zit het nu eenmaal in mekaar.
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 12:27
Mag ik zeggen: een spits die 20 slechte controles laat noteren, 3 open doelkansen mist maar in een goed team speelt dat per match 8 kansen creëert waardoor de spits uiteindelijk 2 keer scoort is een wereldspits?
Ik vergroot het hier natuurlijk uit he :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:28]
Vind ik leuk
Wolf1986 +2019
vrijdag 22 maart 2019 om 12:33
Ssshhht. Dat mag je hier niet zeggen.
Vind ik leuk
Brubru +6043
vrijdag 22 maart 2019 om 12:39
Je mag dat zeggen.
Ik persoonlijk supporter voor een ploeg, nooit voor een van de elf.
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 12:49
En dat is wat voor mij een echte supporter doet: Supporteren voor zijn ploeg, steeds het positieve blijven zien zonder daarbij blind te zijn voor de dingen die beter moeten... 😉👍
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
zaterdag 23 maart 2019 om 12:02
Een vraagje, zonder kritiek op de batsman te leveren want ik zie hem graag als spits: vond je zijn controles en baltoetsen allemaal top?
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
zaterdag 23 maart 2019 om 12:12
Hey Zetterberg, tuurlijk waren zijn balcontroles niet allemaal top. Vond jij dit wel dan?
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
zaterdag 23 maart 2019 om 12:19
Helemaal niet, ik vroeg me af of ik de enige was die dat vond.
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
zaterdag 23 maart 2019 om 12:21
Doel je er dan op dat hij hierover minder kritiek krijgt dan Lukaku?
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
zaterdag 23 maart 2019 om 13:28
Ik wou het niet uitspreken om geen polemiek te starten...maar idd

Spelers vgl moet sowieso niet, ieder zijn kwaliteiten maar het viel me wel op
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
zaterdag 23 maart 2019 om 13:35
Als een spits bestempeld wordt als wereldspits, een kostprijs heeft van 80 miljoen, dan ligt het verwachtingspatroon uiteraard hoger dan bij een spits die als “minder” gezien wordt... Niet?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:40
Kijk maar eens naar alle top doelmannen. Zijn uiteindelijk ook maar mensen. Buffon, Neuer, De Gea, Lloris, Navas en zoveel meer doelmannen maken wel eens een fout en soms zelfs meerdere. Sommige vergeten al snel wie ons in Rusland voorbij Brazilië heeft geholpen en ons recht gehouden heeft op zoveel andere momenten. Ik denk in de verste verte niet dat Martinez gaat twijfelen over Courtois. Als men naar het niveau kijkt even serieus blijven, maar Mignolet, Casteels of Selz komen net aan zijn knieën. Beter steunen dan direct met stenen beginnen te werpen. Wij hebben gewoon een wereldklasse doelman en daar moeten we goed mee omgaan. Kop op Thibeau, wij staan achter jou.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws