KBVB werkt volop aan Propere Handen, maar: 'Sancties dringen zich op’

KBVB werkt volop aan Propere Handen, maar: 'Sancties dringen zich op’

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 09:32vr 22-03-2019 om 09:32

Operatie Propere Handen barstte in oktober los, maar nu – ruim vijf maanden later – is er nog steeds geen duidelijkheid over de betrokkenheid van bepaalde clubs in het onderzoek naar matchfixing. Voor Jacques Sys heeft het lang genoeg geduurd.

Zo speelde KV Mechelen kampioen in 1B, toch is het nog niet zeker van promotie. ‘Afwachten is wat het onderzoek na het voetbalschandaal oplevert, nu het gerecht stukken aan de voetbalbond overmaakte en er deze week verschillende spelers worden verhoord', klinkt het in Sport/Voetbalmagazine.

'Natuurlijk kan je over dat soort zaken niet achteloos heen stappen en dringen sancties zich op. Maar dat alles zo lang aansleept en het ook de afgelopen dagen weer tot een broeinest van geruchten kwam, is zeer pijnlijk, hoe complex deze zaak ook mag zijn', gaat Sys verder.

Onderzoek sleept aan
Voor de hoofdredacteur van het weekblad duurt het allemaal veel te lang. 'Wat de uitspraken ook zullen zijn, ze komen veel te laat. Meer dan vijf maanden, meer dan 150 dagen, is het inmiddels geleden dat dit schandaal een bom onder ons voetbal legde en in heel het land voor een schokgolf zorgde. En onwaarschijnlijk lijkt het dat er helemaal niets aan de hand is geweest.'

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 09:50
En mensen zoals Sys zijn dan de eerste die zeggen van een ander dat ze moeten zwijgen om een sereen onderzoek te garanderen .
Vind ik leuk
j.caesar +1961
vrijdag 22 maart 2019 om 10:05
5 maanden veel te lang ? Sys leeft op een andere wereld !
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:35
Mijnheer de journalist weet jij hoe lang een gerechtelijk onderzoek van deze omvang kan duren ik denk het niet dus laat de Gerechtelijke Polirie en het Parket hun werk doen tot het volledige onderzoek is afgerond. Jullie komen altijd zelf met speculaties naar buiten in plaats van het onderzoek af te wachten tot dit ten gronde is gevoerd trouwens de voetbalbond had meteen kunnen starten met een gelijklopend onderzoek maar zij besliste te wachten op meer informatie dus man nogeens schoenmaker hou je bij uw leest en geef deftige en eerlijke informatie aan iedereen in plaats van te gissen en dat dan te verkopen als waarheid.
Vind ik leuk
Brubru +6043
vrijdag 22 maart 2019 om 10:50
Toch raar, overal waar ik kom hoor je mensen zeggen dat het te lang duurt en dat het waarschijnlijk is omdat ze de grote clubs niet durven aanpakken (Brugge want Leko werd opgepakt, Anderlecht want Bayat en vooral hun advocaat Denis zaten lang in de cel).
Als een journalist dat schrijft - wat tenslotte zijn job en taak is - krijgt hij de wind van voor.
Vind ik leuk
Rune1891 +7410
vrijdag 22 maart 2019 om 11:37
In leko zijn geval zou het gaan om een financieel geschil toen hij bij OHL zat, dus dat club nu beschermd moet worden, dat durf ik wel te betwijfelen
Vind ik leuk
Brubru +6043
vrijdag 22 maart 2019 om 11:57
Ik zeg wat ik hoor na voetbalmatchen in de kantine, wat ik hoorde na Nokere Koerse.
Mensen hebben vlug een mening klaar zonder verder na te denken. Leko heeft een nacht in de cel gezeten dus associeren ze dat met Club. Enz.
En wat je inderdaad het meeste hoort is : er zal niets gebeuren want er zitten grote (clubs) tussen.

Daarom dat een standpunt van de Bond uit best komt voor er een nieuw seizoen begint.
Niet vergeten dat begin juni de voorbereidingen starten. 1A, 1B of nog lager zijn een wereld van verschil hé.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3900
vrijdag 22 maart 2019 om 17:50
Daarom is het ook genaamd cafe,toogpraat, en dat wieler milieu daar is alles zuiver op de graat zeker,ook toogpraat ,man ,man, toch
Vind ik leuk
Brubru +6043
vrijdag 22 maart 2019 om 18:36
Ik vrees dat je moeite hebt met begrijpend lezen of is het omdat ik Leko en Club vernoemd heb ?

Mijn punt is dat waar je ook komt de mensen vinden dat het te lang aansleept en ze denken dat er niet veel zal van komen.
Als een journalist schrijft dat het lang duurt is dat plots blijkbaar geen waar meer. Sys schrijft dat ondertussen KVM kampioen is geworden maar nog niet weet of ze gaan overgaan. Dat er dringend duidelijkheid mag en moet komen.
Ik vind dat hij gelijk heeft.

Verder zeg ik nergens dat het wielermileu zuiver is. Me geen woorden in de mond leggen hé.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20236
vrijdag 22 maart 2019 om 15:46
Geloof je dat? Maes werd eruit gevist, maar de vijver zit vol, wees daar maar zeker van.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:49
Zeer zeer domme journalist .
De wereldpers kijkt naar ons .....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:00
De taak van een échte journalist is om feiten te verzamelen en neer te schrijven op basis van het check-and-double-check-principe. Niet om constant speculaties en verdachtmakingen te verspreiden zoals op sommige websites en in enkele rioolkranten zoals bv. het Laagste Nieuws.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:00]
Vind ik leuk
DDT +4026
vrijdag 22 maart 2019 om 11:54
Seponeren dan hé sys, wegens gebrek aan bewijs binnen de korte termijn. Proficiat KVM met de promotie en w-b met het behoud.
Op naar de volgende orde van de dag.
Vind ik leuk
Brubru +6043
vrijdag 22 maart 2019 om 12:00
Als er echt niets aan de hand was dan was dat volgens mij al lang geweten.
Zelfs het gerecht heeft geen maanden nodig als er niets is.
Vind ik leuk
deket +335
vrijdag 22 maart 2019 om 14:49
De bond heeft alle informatie van het parket maar blijft maar dralen
Dit heeft niets met het gerechtelijk onderzoek te maken vermits dit afgerond is. De bond is gewoon niet daadkrachtig genoeg of nog bezig aan hun winterslaap
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:56
Over de werking van de bond........daar kent U niks van .
Gerechterlijk onderzoek afgerond ?
De geldstromen,ook van de SPELERS onderzoeken.......
Vind ik leuk
FL +296
vrijdag 22 maart 2019 om 15:22
Dat denk ik ook , ze weten precies hoe, wat en wie maar ze hopen precies dat de storm wel zal gaan liggen , de belangen zijn te verweven , de bond zou van mij niets mogen doen , enkel het gerecht ! Eigenlijk zou ik zelfs geen info gegeven hebben aan de bond , wie weet hebben ze die info gewoon doorgespeeld aan clubs , wie weet ?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20236
vrijdag 22 maart 2019 om 15:44
Die man spreekt zichzelf ongelofelijk tegen..
Vind ik leuk
Markske +605
vrijdag 22 maart 2019 om 16:05
Ik zie het gerecht al zeggen, sorry maar na lang en grondig onderzoek blijkt dat we ons vergist hebben. Buiten wat zwart geld (wie niet in België?) Is er niks gebeurd. Dan maken ze zich wel behoorlijk belachelijk voor gans de wereld. Daarom duurt het volgens mij zo lang, zoeken waar er niks te vinden is kan lang duren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws