Twee spelers redden Anderlecht: “RSCA staat vierde alleen maar dankzij hen”

Twee spelers redden Anderlecht: “RSCA staat vierde alleen maar dankzij hen”

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 07:28di 19-03-2019 om 07:28

RSC Anderlecht heeft een plek in de top zes kunnen bemachtigen. Paars-wit eindigt uiteindelijk zelfs op een vierde plek in het klassement. Gilles De Bilde laat zich tegenover Het Nieuwsblad uit over paars-wit.

De analist vindt dat twee spelers de ploeg terug hebben rechtgetrokken. “En nu staan ze vierde. En inderdaad alleen maar dankzij Verschaeren en Bolasie. De cijfers zeggen toch alles? Daar gaat het toch altijd om, om goals en assists.”

Verschaeren vond ook afgelopen speeldag Bolasie tegen KV Oostende, maar gaf eerder al een assist aan de Congolees. “Neem nu die goal op Antwerp: voorzet Verschaeren, kopslag Bolasie. Dat waren meteen twee extra punten. Met eindeloos tikken schiet je niets op, je hebt spelers nodig die het verschil maken”, aldus De Bilde.

Poll

Heeft De Bilde hier gelijk?

(287 stemmen)

Plaats een reactie

Wankstar123 +2684
dinsdag 19 maart 2019 om 07:34
En door Pozuelo, Trossard en Berge staat genk eerste
Door Vanaken en Wesley staat Brugge tweede.
Zeg anders wat iedereen al weet...
Vind ik leuk
JoeCanoe +1460
dinsdag 19 maart 2019 om 10:04
En als een club laatste staat dan ligt het aan de trainers en het bestuur ...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:37
Gilles De Bilde verzilvert z'n nominatie in de "No shit, Sherlock-awards"
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 19 maart 2019 om 07:43
Toch wat kort door de bocht van De Bilde. Ik zou het aandeel van bvb Didillon en Kums in de heropleving niet onderschatten.
Vind ik leuk
Wim1966 +2178
dinsdag 19 maart 2019 om 08:05
En voor mij mag je de gehate Obradovic er ook bij vernoemen.
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 19 maart 2019 om 08:21
Vind ik ook Wim, zeker vanuit puur verdedigend opzicht. Bovendien kan Rutten tegenwoordig min of meer een typeploeg opstellen, waardoor automatismen kunnen groeien. En zoals Strat hieronder meer dan terecht terecht aanhaalt, de factor (zelf)vertrouwen.
Vind ik leuk
Toca +52544
dinsdag 19 maart 2019 om 08:35
Gaat een rustige zomer worden voor Arnesen met al onze topspelers.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 19 maart 2019 om 09:06
Lol

Misschien staat de villa in marbella nog een paar weken leeg...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 09:06]
Vind ik leuk
Toca +52544
dinsdag 19 maart 2019 om 09:18
Ben blij dat de supporters terug wat positief kunnen zijn maar het is niet dat ik mij nu echt amuseer tijdens de matchen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:53
Nee ik ook niet. Ik erger mij ook nog steeds aan het vele balverlies. Maar er zit wel terug verbetering in onder Rutten. En het goede voetbal komt dan wel wanneer deze ploeg terug zelfvertrouwen heeft en niet na een mindere pas de fluitconcerten over hun krijgen.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 19 maart 2019 om 10:16
We creëren toch al enkele kansen om een match, ik kan me wedstrijden herinneren zonder noemenswaardige kans...
Maar we zijn nog ver van huis!
Vind ik leuk
Toca +52544
dinsdag 19 maart 2019 om 10:38
Er is idd beterschap en we creëeren kansen maar net als in Lokeren krijg ik het warm als de verdediging onder druk komt.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 19 maart 2019 om 12:52
Nagel op de kop, ook dat moment gehad toen vanlerberghe die reuzenkans miste bij 0-1!
Vind ik leuk
Brubru +6041
dinsdag 19 maart 2019 om 11:21
Inderdaad maar zonder die actie Verschaeren-Bolasie in de laatste minuten op Antwerp had PO1 waarschijnlijk moeilijker haalbaar geweest. Was toch een kantelmoment.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 19 maart 2019 om 12:51
Moeilijker, dan hadden we misschien de laatste speeldag moeten knokken of waren misschien nooit id winning flow terecht gekomen
Vind ik leuk
strat2 +1181
dinsdag 19 maart 2019 om 08:02
Volgens mij toch een iets of wat foute inschatting van De Bilde.
Want als de rest van de ploeg (te veel) fouten maakt, dan win je ook niet. Iedereen moet scherp staan, omdat je maar zo sterk bent als je zwakste schakel.
Het zogenaamde zinloze rond tikken (balbezit) leidt geleidelijk aan tot automatismen, en is net als het fel verbeterde positiespel en het groeiende zelfvertrouwen het werk van Rutten. (en de spelers die het op het veld uitvoeren).
Het is dus eerder een samenspel van verschillende factoren waardoor Anderlecht steeds beter gaat presteren en waarbij de kwaliteiten van Verschaeren en Bolasie maximaal kunnen renderen.
Vind ik leuk
Toca +52544
dinsdag 19 maart 2019 om 08:07
Als je de assists vanop de flanken ziet van verschaeren en dan die van appiah, obradovic en daarvoor Bakkali. Ja dan geef ik de Bilde toch gelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:08
Toca, vergeet meesterlijke voorzet van Milic en Appiah niet op Lokeren waarvan 1 goal binnengekopt door Gerkens....lol
Klopt dat Verschaeren bij uitblinkers hoort, bijna nooit balverlies en wat een loopvermogen.
Maar mag toch ook wel blij zijn met Kums en onze keeper alsook Obradovic. Die worden elke week beter en clean sheets is goed voor het vertrouwen.
Vind ik leuk
Toca +52544
dinsdag 19 maart 2019 om 09:20
Uiteraard. Heb vorige week nog gezegd dat Rutten uit de groep haalt wat er in zit maar ik ben toch nog niet te enthousiast.
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 19 maart 2019 om 10:42
Het mag inderdaad nog wel wat meer zijn Toca. Daarvoor zouden we toch meer kansen moeten creëren. Het zou al veel schelen mocht er naast de pure afwerker Santini ook iemand staan met voldoende technische bagage om een bal goed af te leggen of om een combinatie op te zetten. Ik had gehoopt dat Zulj die rol ging opnemen, maar echt flisend is die nog niet. Nu, we komen van heel ver en ik merk dat er toch al wat meer durf in de ploeg komt. Hopelijk wordt ons nog wat meer voetbalplezier gegund.
Vind ik leuk
Toca +52544
dinsdag 19 maart 2019 om 11:04
In feite hebben we met Verschaeren in mijn ogen de enige die echt het ondertussen beruchte RSCA dna heeft.
Bolasie is belangrijk geweest tot nu toe en hij kan wel iets, maar is duidelijk nog niet op zijn oude niveau.
Zulj is een harde werker, qua voetbal tot nu toe een mager beestje. Maar waar ik vooral voor vrees in de play offs is onze verdeding, zowel in Lokeren als in Oostende vond ik dat ze onder druk geen al te beste indruk gaf.
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 19 maart 2019 om 11:16
Volledig mee eens Toca. Centraal achteraan zijn we goed in de lucht maar kwetsbaar over de grond als het op snelheid aankomt. Tegen Oostende sloop er op het einde nonchalence in die nog bijna werd afgestraft. Die bal van Van Lerberghe ging er tot voor enkele weken altijd in, maar nu hadden we meeval. Hopelijk komt Sanneh er nog door.
Vind ik leuk
Toca +52544
dinsdag 19 maart 2019 om 11:21
Dat moet Rutten toch ook beseffen. En in de play offs gaan we daar op snelheid gepakt worden.
Het is door onze verdediging dat ik momenteel met heel bescheiden ambitie naar onze play offs kijk.
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 19 maart 2019 om 11:30
Met deze groep kunnen we op plaats 4 of 5 mikken denk ik. Al wat hoger is zou super zijn. En hopelijk nog wat beter voetbal.
Vind ik leuk
Brubru +6041
dinsdag 19 maart 2019 om 12:38
Niet akkoord.
Kijk naar de resultaten van de laatste weken en je ziet dat Anderlecht niet meer moet onderdoen voor de anderen uit de top.
Het niveau is fel gestegen, anders haalden ze nooit PO1.
Als ze dat kunnen doortrekken kan er veel. De eerste twee matchen zullen al veel duidelijk maken. Ofwel over and out, ofwel plots de grootste titelkandidaat.
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 19 maart 2019 om 16:23
Ik hoop van ganser harte dat je gelijk krijgt Brubru😊
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:51
Hoop toch plaats 3 of 4.
Plaats 5 zou als mislukking beschouwd worden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:50
Klopt, met Kara erbij hebben we wel meer gestalte, zijn uitvoetballen is soms nog te traag, Lawrence ca va, moest Sanneh op zijn beloofde niveau komen heb je toch wel een verdediging dat er zou moeten staan. Probleem blijft waar ga je Najar zetten? Ik zie hem liefst als flank en niet i.p.v Appiah. Cobaut sparen voor volgend jaar zeker? Defensief was hij ook niet al te goed na zijn blessure.
Vind ik leuk
TheRolle +654
dinsdag 19 maart 2019 om 08:29
Twee spelers redden de "Boeren"...
Vormer en Vanaken out en club in PO2...
Vind ik leuk
Boerken +8596
dinsdag 19 maart 2019 om 08:38
Boerenfobie?
Vind ik leuk
Makke53 +424
dinsdag 19 maart 2019 om 13:35
Foto past bij artikel. Trebel................Saelemakers................. goe gespeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:25
mag didilion ook bij nemen !!!
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 19 maart 2019 om 16:57
Kort door de bocht gezever van De Bilde. Resultaten haal je als ploeg, niet door 1-2 individuen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws