Martinez onder vuur na selectie van de Rode Duivels: Ik vind het waardeloos

Martinez onder vuur na selectie van de Rode Duivels: "Ik vind het waardeloos"

Gepubliceerd: zaterdag 16 maart 2019 om 08:42za 16-03-2019 om 08:42

De Rode Duivels beginnen binnenkort aan hun eerste wedstrijd in 2019. Roberto Martinez maakte vrijdag zijn selectie voor de wedstrijden tegen Rusland en Cyprus bekend. Daar zaten geen nieuwkomers bij.

Dat begrijpt Johan Boskamp niet. Zeker omdat er enkele vaste waarden geblesseerd zijn. "Iedereen vindt het normaal dat Standard-speler Zinho Vanheusden niet bij de selectie zit. Ik vind het waardeloos", zegt Boskamp in Het Belang van Limburg.

"Uiteraard is de voorbereiding voor het EK U21 een argument, maar je A-ploeg is toch het belangrijkste. Vincent Kompany ontbreekt en Vanheusden is simpelweg de beste vervanger", geeft hij aan.

Dat is niet het enige waar Boskamp mee verveeld zit. "Verder ben ik ietwat verrast dat Mousa Dembélé en Yannick Carrasco er nog bijzijn, al denk ik dat Mousa gaat starten nu Kevin De Bruyne, Axel Witsel en Marouane Fellaini ontbreken. Het geeft aan dat bondscoach Martinez het vertrouwen in dezelfde groep behoudt. Je kunt de EK-selectie van volgend jaar eigenlijk al zo invullen", besluit hij.

Plaats een reactie

DDT +3950
zaterdag 16 maart 2019 om 08:50
Martinez gaat Vanaken laten starten ipv De Bruyne
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19181
zaterdag 16 maart 2019 om 10:31
Misschien wil Vanheusden zelf eerst het EK met de beloften spelen, om volgend jaar dan met de grote jongens erbij te zijn.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
zaterdag 16 maart 2019 om 10:37
Dat Vanheusden met de beloften meegaat, kan ik wel begrijpen. Ik vind wel dat ze hem eens mee kunnen nemen als het past. Over Dembele... ook al zit hij in China.. noem mij een speler die in de buurt van hem komt en die niet geselecteerd is.. succes. Waarom Carrasco nog steeds geselecteerd wordt, is voor mij een raadsel. Elke wedstrijd bij de drie zwakste spelers. Misschien omdat Martinez hem de beste optie vindt in dat belachelijk systeem van hem..?
Vind ik leuk
Brubru +5293
zaterdag 16 maart 2019 om 15:59
Je kan je misschien kandidaat stellen om hem op te volgen.
Dan kan je selecteren wie jij wil.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
zaterdag 16 maart 2019 om 16:01
Voor de helft van zijn salaris zal ik zeker zijn functie overnemen 😂.
Overigens denk ik dat u niet akkoord gaat met mijn mening. U mag mij verbeteren als ik fout ben. Is er een betere optie dan Dembele? Speelt Carrasco goed op de linkshalf? En past dit systeem het beste bij de ploeg ? Het systeem heeft tegen sterke tegenstanders al aangetoond dat het faalt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
Brubru +5293
zondag 17 maart 2019 om 00:28
Eerlijk gezegd laat het mij koud wie er geselecteerd wordt, ik kijk zelden of nooit en buitenlandse competities interesseren me niet.

Ik reageerde enkel op de voorspelbare verontwaardiging die er bij iedere selectie is en op die nog grotere dooddoener over dat systeem.

Belgie werd 3de op het WK en verloor alleen van de latere wereldkampioen. Dat is wat ik onthou.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:50
Ik ben het met je eens wat betreft je stelling over het systeem, maar ik herinner me dat Martinez na zijn debuut tegen Spanje destijds (0-2 of 0-3 geloof ik?) zei dat ze tegen een tegenstander van dàt kaliber een verrassender spelsysteem zouden nodig hebben, gezien de indviduele kwaliteiten van de Spanjaarden.
Dat was de eigenlijke aanzet naar zijn 3-4-3.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
maandag 18 maart 2019 om 09:22
Maar het is al paar keer gebleken tegen sterkere tegenstanders dat het systeem niet werkt voor België. We hebben op de rechtsbuiten niemand die in het systeem perfect past en op de linkshalf positie niemand die de positie aan kan EN we hebben topverdedigers die het allemaal gewend zijn om met 4 vanachter te spelen dus waarom niet eens terugschakelen en proberen ?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:55
Daar is Marti te koppig voor 🤔
Vind ik leuk
Vlad +4223
zaterdag 16 maart 2019 om 11:52
Het zijn geen oefenwedstrijden he, maar kwalificatiewedstrijden, stel dat hij nu grondig verjongd en het loopt mis, wie gaat er dan boter op het hoofd hebben denk je? En zijn hoofd blinkt nu al zo.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 22:36]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws