Selectie Trossard voor Rode Duivels bezorgt Clement kopzorgen: “Dubbel gevoel”

Selectie Trossard voor Rode Duivels bezorgt Clement kopzorgen: “Dubbel gevoel”

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 20:28vr 15-03-2019 om 20:28

Leandro Trossard is door bondscoach Roberto Martinez geselecteerd voor de Rode Duivels. KRC Genk-coach Philippe Clement moet Trossard zo missen in de voorbereiding op Play-Off 1.

Clement is wel blij voor zijn pupil. “Voor hem het heel belangrijk om er opnieuw bij te zijn. Dat geeft enorm veel vertrouwen en gezien de kwaliteit van die groep is dat een prima omgeving om je verder te ontwikkelen. Hij krijgt de kans om zijn kwaliteiten te testen en zijn gebreken nog beter te leren kennen. Dan weet hij meteen waaraan hij nog moet werken. Dus voor hem ben ik heel blij.”

Toch heeft Clement ook kopzorgen door de selectie van Trossard. “Ja het is een beetje dubbel natuurlijk. Ik zal nog 25 spelers hebben in de kern met de doelmannen bijgerekend en daarvan zullen er de komende week 16 weg zijn voor interlands. Dus ik ben ook heel benieuwd naar de kalender van die play-offs. Wanneer wij eraan zullen beginnen, want een heel deel van die jongens keren pas op donderdag 28 maart terug. Dus ik hoop niet dat we op vrijdag 29 maart moeten beginnen.”

Plaats een reactie

Vlad +4223
vrijdag 15 maart 2019 om 21:14
Dat zal voor andere ploegen uit PO1 niet anders zijn...
Vind ik leuk
firedwarf +3924
vrijdag 15 maart 2019 om 21:20
tuurlijk begint genk op 29 maart... als ge nu nog niet doorhebt dat de voetbalbond genk het niet gunt weet ik het ook niet meer... :D Trossard waarschijnlijk geblesseerd door ne tackle van een eigen ploegmaat op de training en dan ist definitief over en uit
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:15
Die eventuele ene dag meer op zaterdag of 2 op zondag zal het grote verschil maken. Voor al zo'n zaken is het woord excuses uitgevonden....
Vind ik leuk
taz +500
zaterdag 16 maart 2019 om 11:03
hoop dan dat brugge vrijdag moet spelen en onderuit gaat
eens kijken hoeveel reactie's hier verschijnen over dat enkele
spelers vermoeid waren door interlandverlichtingen ?
zo konden ook de week daarop op woensdag beginnen .
dan begon iedereen hezelfde zonder voordeel.
Vind ik leuk
Geofpurple +6681
zaterdag 16 maart 2019 om 14:53
Brugge en Standard en bij uitbreiding de rest van PO 1 teams hebben geen internationals??? Schei toch uit man
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 12:30
Firedwarf, niet beginnen hè vriend. Als Genk het niet haalt, kan het alleen naar zichzelf kijken.
Vind ik leuk
firedwarf +3924
zaterdag 16 maart 2019 om 15:08
Lees mijn bericht met enig cynisme als ook mijn laatste berichten over de opstellingen en stunten van fluppe clement en consoorten dan snap je wat ik bedoel...
Vind ik leuk
wesleyvb +1331
woensdag 20 maart 2019 om 01:09
Valt op ja, dat hij nu plots weer geselecteerd word vlak voor de play offs !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws