Rutten blijft op de vlakte: ''Ik kan zoveel zeggen, maar doe het niet''

Rutten blijft op de vlakte: ''Ik kan zoveel zeggen, maar doe het niet''

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 15:00vr 15-03-2019 om 15:00

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 15:07vr 15-03-2019 om 15:07

Anderlecht-trainer Fred Rutten bereikte vorige week zijn doel door de Brusselaars naar Play-Off 1 te loodste. Het doet de vragen over zijn toekomst bij Anderlecht toenemen? Blijft hij langer of is hij slechts een tussenpaus. Rutten houdt zich op de vlakte in deze kwestie.

''Ik kan zoveel zeggen. Maar ik doe het niet. Ik ben naar hier gekomen met de intentie om van match tot match te leven en dat doe ik ook'', werd Rutten vrijdag tijdens de persconferentie geciteerd door Het Nieuwsblad.

Rutten zegt de discussie rondom zijn persoon ook helemaal niet belangrijk te vinden. ''Ikzelf ben niet belangrijk. Anderlecht als team staat centraal. Niet ik, niet de keeper, niet de spits. Ik denk ook alleen maar aan de heel korte termijn en niet aan de lange termijn. De rest interesseert me gewoon niet'', aldus de Nederlander.

Anderlecht gaat zondag in de laatste wedstrijd van de reguliere competitie op bezoek bij KV Oostende. Anderlecht staat met 48 punten momenteel vijfde, maar kan in theorie nog als nummer drie aan de Play-Offs beginnen. Zowel Royal Antwerp FC (49) als Standard (50) staan nog binnen bereik.

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 15:14
Doet toch goeie dinge hoor.. Ik vind em pakke beter als dikke hein Di met een snert ploeg champangevoetbal wilde spele, wel ? Dat kan gwn niet en dat heeft fredje begrepen
Vind ik leuk
Brick +1108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:17
Waarom moet Fredje altijd zo arrogant doen? Was dat in het verleden ook zo?
Vind ik leuk
freejazz +2590
vrijdag 15 maart 2019 om 15:25
Wat is daar nu arrogant aan ? Dat ze hem gewoon zijn werk laten doen (wss op korte termijn) en voor de rest met rust laten.
Vind ik leuk
Hierulf +1852
vrijdag 15 maart 2019 om 18:58
Hoe arrogant ? Gewoon zelfvertrouw !
Vind ik leuk
Mckenzie +4693
vrijdag 15 maart 2019 om 19:11
Leg eens uit wat er zo arrogant aan Rutten is?
Vind ik leuk
Vancamp +276
vrijdag 15 maart 2019 om 15:19
Fred arrogant?Hein nog niet bezig gezien?
Vind ik leuk
DDT +3950
vrijdag 15 maart 2019 om 15:28
Ja maar die heeft niet zoveel krediet als Fred blijkbaar
Vind ik leuk
camargue +6019
vrijdag 15 maart 2019 om 15:47
wie zegt dat hij deze zomer weg moet? De pers natuurlijk ...
Vind ik leuk
DDT +3950
zaterdag 16 maart 2019 om 08:29
En ik 😂
Vind ik leuk
camargue +6019
zaterdag 16 maart 2019 om 11:34
sorry DDT, ik had je over het hoofd gezien :)
Vind ik leuk
Juju +40
vrijdag 15 maart 2019 om 15:25
Zich Europees plaatsen zal een must zijn, zoniet ......
Vind ik leuk
DDT +3950
vrijdag 15 maart 2019 om 15:27
De lange termijn interesseert hem niet, dan zal hij niet lang blijven zeker 😂
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 maart 2019 om 15:33
Denk niet dat het Rutten iets kan schelen of hij na dit seizoen nog trainer is of niet. Kan mij al van in het begin niet van de indruk ontdoen dat het hem allemaal geen bal kan schelen.
Vind ik leuk
camargue +6019
vrijdag 15 maart 2019 om 15:52
dat is maar schijn denk ik T, de Hollandse manier van doen, maar als het op aan komt :)

Wij zijn natuurlijk figuren als Boskamp en Jan Mulder gewend welke met veel lawaai en branie wild rond zich heen slaan, maar er bestaan blijkbaar ook nog andere ...
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 maart 2019 om 15:57
Heb echt geen idee wat ik van hem moet vinden. De resultaten zijn wel verbeterd natuurlijk. Dat is al iets.
Vind ik leuk
jericho666 +3540
vrijdag 15 maart 2019 om 16:47
Het spel is toch ook beter, net zoals de mentale weerbaarheid vd ploeg.
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 maart 2019 om 17:25
Hij laat de ploeg meer spelen naar de kwaliteiten van de spelers. Dat is waar. Genieten ga ik van deze ploeg weinig doen vrees k.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:13
Inderdaad, ik zie momenteel enkel sterkhouders in Didillion, Kums, Verschaeren en Dimata (fit..). Talenten zoals Amuzu, Bornauw, Sambi, Doku, Cobbaut en Saele moeten nog een stap zetten naar volgend seizoen toe, maar die komen er wel. De rest is imo geen Anderlecht materiaal. Bolasie keert terug, Trebel wil/mag weg, ik hoop dat ze die bezem van vorige zomer niet weggegooigd hebben :-)
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 maart 2019 om 19:24
Dat hoop ik ook. En vooral dat ze wat kwaliteit halen ipv kwantiteit.
Vind ik leuk
j.caesar +1329
vrijdag 15 maart 2019 om 16:52
Ik deel ook die mening. Ik denk dat het Rutten niet aan werkaanbiedingen zal ontbreken als hij moet opstappen.
Vind ik leuk
taz +504
vrijdag 15 maart 2019 om 15:54
denk dat hij zo arrogant overkomt omdat hij nu eenmaal een
Hollander is. ze denken gewoon anders als belgen en zeggen wat op
hun lever licht.
Vind ik leuk
Makke53 +405
vrijdag 15 maart 2019 om 18:29
Met vb onze Glen, hadden we ook dit resultaat!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:35
Een Hollander die hoopt op en dik contract van drie jaar en ontslag binnen een half jaar, ik zou nog meer kunnen zeggen maar ik doe het niet. Hollandse muileman.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:27
ik kan ook zoveel zeggen... 'zoveel'
Vind ik leuk
Marcenkie +218