Martinez wekt verbazing met selectie: 'Wat doet hij daar?'

Martinez wekt verbazing met selectie: 'Wat doet hij daar?'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 13:45vr 15-03-2019 om 13:45

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 15:01vr 15-03-2019 om 15:01

Roberto Martinez maakte vrijdag zijn 28-koppige selectie voor de EK-kwalificatiematchen tegen Rusland (21 maart) en Cyprus (24 maart) bekend. Martinez had ook een plaats ingeruimd voor Yannick Carrasco. De oproep voor de in China actieve Carrasco doet bij fans toch de wenkbrauwen fronsen. 

Plaats een reactie

Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 14:05
Vooral Benteke en Chadli zijn onbegrijpelijk. Ik had toch een beetje vernieuwing verwacht in de selectie. Daar ben ik vooral over teleurgesteld.

Wat is het nut om er 28 eigenlijk op te roepen eigenlijk ? Al die praatjes over verjonging etc. waren dus eigenlijk beetje bs
Vind ik leuk
Frefke +1363
vrijdag 15 maart 2019 om 14:07
Aan wie denk jij dan voor die vernieuwing ?
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 15:04
Vanheusden en Wanderson (Krasnodar, doet het goed daar) bijvoorbeeld.

Ik zou selecteren:
Courtois, Casteels en Sels

Alderweireld, Kabasele (zit er ook niet bij), Mechele, Denayer, Vanheusden, Vertonghen

Dendoncker, Dembélé, Tielemans, Praet, Vanaken

Castagne, Meunier, Thorgan Hazard

Eden Hazard, Wanderson, Mertens, Januzaj

Lukaku, Batshuayi



Trossard zou je er ook bij zetten, maar die speelt niet al te goed de laatste tijd

Alderweireld - Denayer - Vertonghen (basis defensie tegen Rusland)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:06]
Vind ik leuk
DDT +3950
vrijdag 15 maart 2019 om 15:31
Trossard niet En Januzaj wel?
Vind ik leuk
Frefke +1363
vrijdag 15 maart 2019 om 15:31
Zoveel vernieuwing breng je niet aan hé, zeker je basisdefensie is samengesteld uit oude rakkers (maar heel goed !).
Van Heusden die moet opdraven met de beloften, die spelen cruciale match... dus zoveel vernieuwing staat niet te dringen om een "welverdiend" plaatsje te veroveren...
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 15:41
Ik zeg niet dat er veel vernieuwing nodig is, maar toch wel enigszins ten minste 2 spelers. Vanheusden en Wanderson (heeft ook de Braziliaanse nationaliteit, het is niet dat Brazilië hem zal oproepen, maar toch liever dat hij zo snel mogelijk beslist) verdienen het beide. Allemaal mooi en wel dat Vanheusden wordt gebruikt voor de beloften, maar mijn mening sluit ook aan dat er verjonging nodig voor de Rode Duivels en dan denk je automatisch aan Vanheusden.

Anderen die ook noemenswaardig zijn:
- Bryan Heynen
- Vadis Odjidja
- Dodi Lukebakio
- Andreas Pereira (ook al kiest hij voor Brazilië, toch zou ik eens vragen)
- Moraes Wesley (was Martinez niet aan het polsen ?)

Verschaeren moet meer spelen en meer bevestigen om kans te maken in de toekomst. Misschien binnen een paar maand staat die al veel verder.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:42]
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 15:54
Vadis? Is het niet wat vroeg om zo te drinken? ;-)
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 16:04
Nee, nuchter :)

Om even te tellen. Vadis zou 10de keuze zijn ofzo. :)

En by the way, zo gek is dit niet hoor. Hij is één van de betere steeds bij KAA Gent. Als er nog meer uitvallen (en stoppen), kom je op een gegeven moment op Vadis hé :).

Hij is 8ste, 9de of 10de keuze
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 15:52
Er is telkens bij gezegd dat er gekozen wordt om de jongeren ervaring te laten opdoen op het EK voor hen deze zomer. Ik vind dat een zeer begrijpelijke keuze! Daarna zullen er wel doorschuiven...
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 14:06
Haha, Raman in de selectie volgens diene ene... :D
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 15:55
Ik zou die eerder nemen dan die ene Wanderson waar ik nog nooit van heb gehoord en die je hierboven aanhaalt. Raman is niet slecht bezig hoor in Duitsland... :-)

Kan wel zijn dat die Wanderson heel goed is, zoals ik zei, nooit van gehoord. ;-)
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 15:59
Raman heeft zijn waarde bij Düsseldorf, maar die is daar niet eens basisspeler, terwijl Wanderson basisspeler is bij één van de betere ploegen in Rusland :)

Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 maart 2019 om 14:12
degene die achter Van Heusden roept volgt het voetbal echt niet !

Hij is niet geselecteerd(wat ik mooi vind) niet omdat hij niet voldoet, maar omdat Walem hem nodig heeft... Is al uitgelegd !
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 15:14
1- het is Vanheusden, niet Van Heusden (familienamen fout schrijven daar kan ik niet goed tegen)
2- het is niet omdat hij bij de beloften zit dat wij niet mogen zeggen dat hij de A-kern verdient...

Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 15:56
Je mag dat zeggen (ik ben daar niet van overtuigd, mag ook eerst wat meer bevestigen), maar je moet dat anders verwoorden dan in mijn ogen, want dit klinkt als vrij zware kritiek en je laat het deel over het jeugd EK van de zomer er volledig uit, das een beetje de helft van de info in acht nemen...
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 16:06
Ik begrijp het hoor, maar ik denk enkel uit standpunt van de Rode Duivels..
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 16:09
Snap ik, ik ook voor ik de uitleg las, maar ik vind het enorm veel steek houden. Sommige van die kerels hebben al een zware last bij hun clubs en moeten ondanks hun leeftijd te veel drager zijn van hun ploeg. Daar de druk bijgooien om pakweg een De Bruyne te vervangen lijkt me veel, terwijl ze deze zomer eigenlijk een ideale leerschool hebben!

Er valt voor beide zaken wel iets te zeggen me dunkt :-)
Vind ik leuk
GT8 +728
vrijdag 15 maart 2019 om 14:36
Vermaelen lijkt me toch de vreemdste keuze? Waarom geen andere opties..
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/866119/barcelona-mist-vermaelen-in-de-champions-league-tegen-lyon-door-blessure.html
Vind ik leuk
j.caesar +1329
vrijdag 15 maart 2019 om 14:54
Op welke voetbalkunde steunen de "kritikasters" zich om de selectie af te breken, op hun kennis van de gezangen vanuit de spionkoppen ?
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 15:19
Zit veel waarheid in deze uitspraak van jou :)
Al mag er wel een klein beetje vernieuwing bij zijn. Inwerken naar de toekomst toe, want stilaan gaan er enkele gaan afhaken zoals Fellaini.
Vind ik leuk
Mario_ +1927
vrijdag 15 maart 2019 om 14:55
Bij Chadli had ik ook grote ?'ens bij het WK, maar kijk wat voor toernooi die gespeeld heeft......
Idd, wat nieuw bloed moet er in komen, en ook al maakt het mij niet uit dat Carasco in China speelt, hij heeft gewoon nog amper een bijdrage geleverd aan de Duivels.....
Benteke is nog niet de schaduw van wat hij ooit was.

Voor jongeren is hopelijk het EK -21 een manier om hun talenten te laten zien en zo een selectie voor de A-ploeg te verkrijgen.
Vind ik leuk
Cripler +562
vrijdag 15 maart 2019 om 14:56
blijf het vreemd vinden dat ie telkens 4 keepers oproept , moet al een grote ramp gebeuren tegen dat er 3 doelmannen uitvallen .
Vind ik leuk
Neutrale fan +1223
vrijdag 15 maart 2019 om 15:17
Er valt er altijd wel 1 af wanneer hij naar de 23 gaat, maar dit is gewoon omdat ze 2 keepertrainers hebben (en onder hen verdelen)
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:01
Zijn 4 doelmannen echt nodig??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws