Ziet Club Brugge transfer door de neus geboord? “Dat wordt heel lastig”

Ziet Club Brugge transfer door de neus geboord? “Dat wordt heel lastig”

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 11:50vr 15-03-2019 om 11:50

De Brexit is vooral een politiek spelletje, toch kan hele proces ook gevolgen hebben voor het Belgische voetbal. Indien het Verenigd Koninkrijk uit de EU gaat, wordt het lastig om nog spelers weg te plukken uit pakweg de Premier League of Championship.

Club Brugge-manager Vincent Mannaert beseft dat het hele gedoe rond de Brexit nefaste gevolgen kan hebben voor de Belgische clubs. "Dat wordt heel lastig. Handelen met clubs uit de EU is makkelijk, omdat overal dezelfde regels gelden", opent hij in Het Nieuwsblad.

Geen transfers uit Premier League?
In Engeland en de andere UK-landen kan het weleens lastig worden om spelers weg te halen. "Bij het Verenigd Koninkrijk, toch de grootste en belangrijkste transfermarkt in de wereld, gelden dan andere regels. Daarom hoop ik echt dat die Brexit niet doorgaat."

Zo raakte bekend dat Club Brugge interesse toont in Henry Onyekuru. De Nigeriaan is eigendom van Everton FC. Mannaert hoopt dat er op het vlak van sport een speciale regeling wordt getroffen. "Ik verwacht ook een overgangsregeling die rekening houdt met de specificiteit van de sport."

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 12:00
Wat een nonsens er gebeuren ook transfers naar Rusland en Amerika. Ik geef de Britten groot gelijk en hoop op een Vlexit want die EU deugt niet.
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 12:28
Dat is pas nonsens... En dan nog Vlexit... Weet ge wat ge doet, ga naar de UK, en blijf daar...
Vind ik leuk
RAFC4000 +704
vrijdag 15 maart 2019 om 14:19
UK gaat er voor de foute redenen uit. Een vlexit is voor mensen die eerst met hun voeten uit hun moeder zijn gekomen. Maar ik Ben wel voor stander van het idee de eu te verlaten, want het deugd niet. Noem 1 ding dat De eu goes heeft gedaan behave shengen. En dat is Dan nog een argument voor ander om er juist uit te stappen
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 15:43
Shengen is een goed akkoord, zowel op economisch vlak als particulier. Tenzij je met louche zaken bezig bent, en zelfs dan!

De huidige EU is gewoon niet voldoende, er is geen handelsunie zoals ze dat uitleggen, daarvoor is er te weinig centraal beheer. MAar als je je belangen op globaal vlak nog wilt kunnen verdedigen is het nodig. Als EU is het zelfs bijna niet te doen zich tussen Russen, Chinezen en Amerikanen (Zelfs Indiers, Pakistanen, Brazilianen) staande te houden. Stel je voor België zonder die achterban, een lachertje gewoon.

UK heeft naar mijns inziens heel weinig goede redenen om eruit te gaan. Ze hebben serieus in hun eigen voet geschoten. Europa zou ook gewoon moeten zeggen dat ze het aftrappen nu, met hun 'Brexit-deal' gedoe. Hoe arrogant is het van die Britten om zich zo op te stellen?

Enfin, ik wil hier verder geen politiek debat voeren, het gaat hier over voetbal. Bij deze laat ik het dus hierbij ;-)
Vind ik leuk
RAFC4000 +704
vrijdag 15 maart 2019 om 16:35
Mijn enige tegen argument is dat een land als belgie en trouwens alle Europees gesitueerde landen en hun eigen zaken regelen. Globalisatie werkt niet op een continent met zoveel verschillende talen en culturen. Ik zie niet in waarom we met grote landen zouden moeten competitief zijn.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:37]
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 17:00
Het gaat niet om economisch competitief te zijn, dan wel genoeg gewicht in de schaal te kunnen werpen wanneer het over onderwerpen gaat die ons allemaal aangaan, globaal dan.

Globalisatie is er, of je er nu voor of tegen bent, je bent het dus aan jezelf verplicht daar rekening mee te houden of je wordt vroeg of laat voorovergebogen over je eigen keukentafel... :-P

Bon, ik ging het daarbij laten.. :-P
Vind ik leuk
RAFC4000 +704
zaterdag 16 maart 2019 om 00:36
Dan moet ge mij toch eens uit leggen hoe landen als servie noorwegen marokko enz 9functioneren zonder Europese unie. Ge geeft mij de indruk dat we ons tegen iets moeten verdedigen. Wat precies. Over welke onderwerpen gaan we als tampon land daadwerkelijk gewicht in de schaal werpen. Met of zonder eu. Binnen 5 jaar zou de UK even Goed meer gewicht in de schaal kunnen werpen juist vanwege deze beslissing
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 00:47]
Vind ik leuk
K1908 +2504
maandag 18 maart 2019 om 13:23
Als jij dat gelooft, mij best. En die landen die je opnoemt zijn wel degelijk gewoon een speelbal van het totale beeld. Bon, ik ben geen politieker en heb ook geen zin een debat te voeren op een voetbalforum...
Vind ik leuk
RAFC4000 +704
maandag 18 maart 2019 om 14:36
Tuurlijk zijn het speelballen van een groter beeld dat neemt niet weg dat De economie niet in alle gevallen de beste is, maar het draait in die landen wel. En ik Ben er toch niet uit wie er beter af is
Vind ik leuk
K1908 +2504
maandag 18 maart 2019 om 15:22
Zoals ik zei, ik ben geen expert ter zake, mijn gevoel zegt iets anders. Deels ook daarom heb ik geen zin er al te veel verder over uit te wijden. Aan de toog wil ik er gerust met je over praten, misschien zeg jij aan het einde, 'awel ja' of misschien zeg ik dat dan, maar ik heb echt geen zin om er nu verder op in te gaan.. Dat wordt eindeloos.. :-P
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
vrijdag 15 maart 2019 om 18:22
Zal hier een vb geven als belgie uit eu moet stappen ,gaan we terug naar ons frankske ,dan zitten we dra in griekse toestanden want dat is niets meer waard in een europese munteenheid , dan ist milieu probleem hier direct opgelost want kunnen dan nog alleen naar de ardennen en de zee ?..als de duitsers en nederlanders hier niet alle hotels en vakantie huizen huren , bezetten,vergeet al die droom vakantie maar
Vind ik leuk
RAFC4000 +704
zaterdag 16 maart 2019 om 00:43
Klopt. Maar dan is de brexit iets anders. Ge moet alles lezen
Vind ik leuk
Jos4716 +18
vrijdag 15 maart 2019 om 12:54
De toekomst zal uitwijzen of ze gelijk hebben. De meeste Britten zouden echter de Brexit onmiddellijk willen terugdraaien omdat ze schrik hebben van de economische gevolgen voor hun privésituatie. De EU is niet ideaal maar geef dan de voordelen van een Vlexit eens even aan...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:40
een beetje minder HLN lezen mss ;) Nee, de meeste mensen willen net uit de EU....vandaar de leave vote.... Die vocale minderheid is niet gelijk aan de meerderheid. Denk nu es logisch na man ffs, die gasten zijn de 2 grootste contributer tot de unie, alle jaren pompen die circa 330 miljoen in de unie. Denk gij nu echt dat die daar miserie gaan hebben? Die zijn lid van de WTO... kunnen meteen handel drijven met de hele wereld aan HUN voorwaarden en niet die van een of andere radicaal in Brussel...think ffs...waar gaat die 330 miljoen vandaan komen als de UK die niet meer in de kassa kom steken? En dan al die zever van douane etc, UK moet niets doen he, als die zeggen,meh voor ons is da goed gelijk het is...awel dan is da zo. Nee, de Unie zal zich weer moeten aanpassen omwille van haar regeltjes, niet de UK.
Waarom denk je dat overal in Europa stiekem noodmaatregelen genomen worden voor een no deal brexit? Om dat ze daar in Brussel goed genoeg weten dat er in dat geval stront aan de europe knikker is, en niet aan de engelse marble.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 14:41]
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 15:50
WTF, het zo uitleggen is ook erg simplistisch. Het is niet zo dat alle nadelen aan Britse kant liggen, maar er liggen er zeker meer dan aan de Europa-kant.

Die stemming kwam trouwens op 51% leave en 48% stay. Er is een serieuze desinformatieve campagne geweest om daar toe te komen. het overgrote deel van de leave stemmers zijn conservatieve oudjes die nog denken dat het 1935 is. Bij de jeugd was er een verbluffende overschot voor stay. De Schotten willen nu een nieuw referendum van onafhankelijkheid + om in de EU te blijven en de Ieren schijten in hun broek want die kunnen binnenkort misschien niet zomaar eventjes bij familie op bezoek. Die 330 miljoen zoals jij dat zegt, is een habbekrats op de begroting van de EU, met lichtelijke zin voor overdrijving. Anderzijds heb je geen kosten meer om aan de Britten uit te geven, worden de lasten van zaken als de thalys verdeeld, enz.

De radicalen in heel dit verhaal moeten toch wel de Farages van deze wereld zijn, die de mensen hebben belazerd met hun campagne om dan dat referendum te winnen en meteen hun handen eraf te halen. Dat wil ook niets zeggen zeker?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 06:12
luister nou toch naar jezelf man...

"Die stemming kwam trouwens op 51% leave en 48% stay. Er is een serieuze desinformatieve campagne geweest om daar toe te komen."
Die desinformatie was er aan beide kanten, getuige de velen politicie die deden, en nog doen alsof de hemel gaat vallen... dus om dat de stemming "negatief" is gegaan, is het aan deinformatie te danken (implicerend dat er op een of andere manier is gesjoemeld) Laat ons niet vergeten dat die hele brexit er gekomen is omdat Cameron wou bluffen en dat mislukt is...maarja, is makkelijker om op facebook te steken dan toe te geven dat je eigen partij de hele zooi heeft veroorzaakt natuurlijk...

"Bij de jeugd was er een verbluffende overschot voor stay. "
och wat, de jeugd...ja die weten zeker waar ze over praten, zoals die in brussel...

"Die 330 miljoen zoals jij dat zegt, is een habbekrats op de begroting van de EU"
2e grootste net contributer... ga jij maar effe in Parijs, Berlijn en Rome gaan uitleggen dat ze volgende betaling effe dat habbekratsje delen, worden ze vast blij van... gaat daar toch lekker, niet?

"De radicalen die de mensen hebben belazerd met hun campagne"

jaah, want errrr : "de Ieren schijten in hun broek want die kunnen binnenkort misschien niet zomaar eventjes bij familie op bezoek." is zeker niet de mensen belazeren met een doemscenario campagne? Er word daar geen berlijnse muur opgetrokken ze.... Nee, de Ieren schijten in hun broek omdat ze maar al te goed beseffen dat hun bloeiende economie de fles op gaat als ze bij de unie blijven, en in plaats van bij te dragen, gaan om subsidies mogen vragen...

Er was een referendum dat legaal binden was, 51% stemde voor, dat is democratie , nu beginnen eisen om een nieuw referendum of de boel afhouden of opblazen, is ondemocratisch, punt andere lijn. Dat is zowat het enige dat je May kan toejuichen, dat ze weigerd een tweede referendum te houden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 14:07]
Vind ik leuk
K1908 +2504
maandag 18 maart 2019 om 13:27
""Bij de jeugd was er een verbluffende overschot voor stay. "
och wat, de jeugd...ja die weten zeker waar ze over praten, zoals die in brussel..."

Kga alleen hierop reageren om maar te zeggen dat je leest wat je wil. Minderjarigen mochten niet stemmen, jeugd is in deze relatief, onder de 35 jaar ofzo. enfin, ik ben helemaal geen fan van wat er momenteel in ons land gebeurd... 'k Heb het elders al gezegd, ik ga hier geen politiek debat voeren
Vind ik leuk
Frefke +1363
vrijdag 15 maart 2019 om 13:46
Jij hebt duidelijk twee slechte keuzes gemaakt...
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
zaterdag 16 maart 2019 om 12:04
Hoeveel onzin kan je uitkramen in 2 zinnen??
Vind ik leuk
camargue +6019
vrijdag 15 maart 2019 om 12:00
diezelfde vraag kan je stellen voor de Engelse ploegen zelf, want waar gaan die hun spelers dan nog halen na de Brexit!
Vind ik leuk
ronny +220
vrijdag 15 maart 2019 om 12:26
Voor Engelse ploegen is dit nog erger, neem de buitenlanders bij Chelsea, Liverpool, City ed weg en ze geraken niet door de groepsfases van CL. In Engeland zorgen de buitenlanders voor de prijzen !
Vind ik leuk
camargue +6019
vrijdag 15 maart 2019 om 13:42
daar ben ik het volkomen mee eens Ronny, die weten echt niet wat hun te wachten staat en bij uitbreiding heel het UK denk ik.
Vind ik leuk
Roger +68
vrijdag 15 maart 2019 om 14:08
Daar zullen wel achterpoortjes gecreeerd worden door de britten....via noorwegen,zwitserland...andorra.!!!Dat komt wel in orde.
Vind ik leuk
freejazz +2590
vrijdag 15 maart 2019 om 15:32
.....ook Vaticaan is niet bij de EU...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws