Beerschot-Wilrijk sneert naar eersteklasser: Zo'n ploeg zijn wij niet

Beerschot-Wilrijk sneert naar eersteklasser: "Zo'n ploeg zijn wij niet"

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 10:15vr 15-03-2019 om 10:15

Beerschot-Wilrijk speelt zaterdag al voor de promotie naar 1A, al denkt het bestuur dat die promotie sowieso al binnen is door de problemen van KV Mechelen. Beerschot-Wilrijk wil in 1A zeker geen meeloper zijn, zo vertelt mede-eigenaar Francis Vrancken.

Stadsgenoot Antwerp moet daarbij het voorbeeld zijn. "Ik voel zelf niet de rivaliteit die bij veel supporters wél leeft. Ik gun Antwerp zelfs zijn succes, maar wil onze buren heel graag achterna", vertelt hij in Het Laatste Nieuws.

Cercle Brugge is dan weer een voorbeeld van hoe het niet moet. "Wij zijn geen satellietclub van AS Monaco die vrede kan nemen met een anonieme rol in de rechterkolom. Beerschot-Wilrijk wil een rol van betekenis spelen op het hoogste niveau. Zowel medeaandeelhouder Prins Abdullah als ikzelf streven naar de top en we geloven dat dit kan."

Vrancken en prins Abdullah bezitten elk de helft van de club. "Het is op het eerste gezicht misschien een vreemde combinatie, maar ze werkt wonderwel. We hebben mekaar echt gevonden. Om de paar maanden zien de prins en ik mekaar, in België of in het Midden-Oosten. Via WhatsApp houden we tussendoor regelmatig contact. Met Jan Van Winckel, sportief directeur en vertegenwoordiger van prins Abdullah, bel ik dagelijks", verklaart Vrancken.

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 10:26
Wat blijven ze graag arrogant, die bestuursleden van B-W, met welk stamnummer ook alweer, na al twee keer gered te zijn door een fusie!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:37
En blijven achterlijk doen hé , jullie hebben voor een vakantie van de ref een plaats in 1A gekregen , als Monaco zijn handen van jullie aftrekt kan het goed zijn dat je in 4de provinciale moet starten en toch zo een bang van die Antwerpenaren .
Vind ik leuk
RAFC4000 +704
vrijdag 15 maart 2019 om 16:44
stamnummer 4541251 voor KFCOGEBWAC als afkorting
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:05
stamnummer 1 met als dank een ezelsstamp aan een voorzitter die een krak was in het ombuigen ,manipuleren en bedreigen van mensen die hem of de club een strobreed in de weg wilden leggen anders was het niet 13 jaar sukkelen gewest maar was de stekker er al uit na 5 jaar tweede klasse . Jullie hebben nu spelers , trainers ,bestuurders en geld maar de jaloezie blijft duren .
Als Joe Plastieksmoel morgen stopt zal het FCACPRDS worden
ik zal het vertalen : FootbalClubAntwerpCityPiratesRochusDeurneSchoten worden

dat laatste is voor te lachen want ik gun jullie wél het succes en duim wél dat jullie Europees voetbal halen en Antwerpen na jaren terug op de plaats zetten waar ze horen. Er is toch niets zo leuk als elkaar wat op te jutten voor de eventuele derby zeker
Vind ik leuk
RAFC4000 +704
zaterdag 16 maart 2019 om 00:41
Als dat gebeurt zien ze mij niet terug. Zeg wat ge wilt, dat stamnummer 1 is er nog. Noem mij 1 club die een koosjer voorzittet heeft. Ik verheug mij ook op een Derby tegen wilrijk. En akkoord ik disrespecteer de fusiehoeren complete, da wil nie zeggen dat ik daarom iets tegen iemand persoonlijk heb. Leukbdat ge ons success gunt, ik gun het Jullie niet. Das voetbal
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:44
Kan je dat morgen nog eens sturen als je nuchter bent ?👍🤛
En dat is het verschil , dan zien ze mij niet meer dat was ook mijn eerste gedacht maar ik stond bij de eerste 10 om een abonnement te kopen voor eerste provinciale want ik ben geen successupporter maar ondanks een dolk in mijn hart door een pipo als Van Noppen blijf ik supporter voor het leven en ik heb een flauw vermoeden dat U dat ook bent
( uiteraard voor de rood-witten )
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 00:58]
Vind ik leuk
RAFC4000 +704
zaterdag 16 maart 2019 om 00:47
Haha betrapt
Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 maart 2019 om 10:33
Hoogmoed....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:38
.......... komt voor het faillissement of wat wilde je zeggen ?👍
Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 maart 2019 om 14:10
zo hard wou ik niet zijn .

Maar geef toe als je zulke zaken leest gaan der toch alarm belletjes af .

Kijk naar de voorgaande zonder echte ervaring aan den top die zomaar eens snel het voetbal gingen veroveren...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:04
Het was langs mijn kant komisch bedoeld , we moeten niet altijd in elkanders haar zitten . Af een toe eens lachen kan zeker geen kwaad . En ik denk op een enkeling na is hier niemand blij met zijn uitspraken maar of hij zo dom is of leerschool moet betalen zullen we moeten afwachten
Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 maart 2019 om 16:47
Lachen miet! En jij kan der niets aan doen da ik sceptisch ben tov Beerschot.

Is dit leerschool of trachten den tegenstander te ontregelen.

Wat er ook gebeurt ik hooo dat we een sportieve stijger krijgen ipv eentje voor de Groene tafel.

Veel succes morge
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 10:11
Verdiende overwinning van KV , nu nog recht blijven bij de beschuldigingen en de groene tafel. Daar begin ik hoe langer hoe meer in te geloven want als het gerecht niet alles wil prijsgeven aan de KBVB zijn er mensen die hun invloed gebruiken , maar ja we leven in België waar er advocaten voor pleiten (mensen?) pedofiel en moordenaar als Dutroux vervroegd vrij te laten dan is het voetbal maar klein bier .
Vind ik leuk
K1908 +2504
vrijdag 15 maart 2019 om 10:54
Die kerel lijkt toch niet het grootste licht he?
Wat een uitspraken allemaal! Ambitie is mooi en goed, maar moet je daar anderen voor schofferen?

Vind het ook niet echt gezonde ambitie als ik het zo lees, eerder van de toren blazen. Laat eerst morgen al maar iets zien dan! Dan kan je op z'n minst zeggend at je het sportief hebt gehaald...
Vind ik leuk
vhynnor +101
vrijdag 15 maart 2019 om 11:38
SPORTIEF zijn ze bij Beerschot alleszins.
Ze proberen KVM al 14 dagen mentaal te ondermijnen met allerlei berichten over (wij weten het al) de media in te sturen.
Hebben ze dan misschien echt bang voor de waarheid ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:46]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:31
Serieus, heeft die kerel aan de paddo's gezeten ofzo? wat zegt die nu allemaal? Enig mens die professioneel is en een carriere van deglijk niveau heeft/ambieert, heeft toch het gezond verstand en inzicht dat je dit soort uitspraken - naast alle andere uitspraken van deze week- ten allen tijde wil vermijden? Voor hetzelfde geld speelt B-W volgend jaar gewoon opnieuw in 1B? Die kan zich toch nergens meer vertonen? of stel dat die overgaan en volgend jaar terug degraderen? wat gaat hij dan zeggen?
Een voorzitter onwaardig als je het mij vraagt en ik denk -als voetballiefhebber zijnde- dat we zo'n clown van een voorzitter kunnen missen in 1A.
Vind ik leuk
Geofpurple +6742
vrijdag 15 maart 2019 om 11:39
Bon duidelijk, als die jongens volgend jaar naar 1A gaan, heb ik al totaal geen sympathie meer voor die ploeg. Jammer voor de spelers dan, maar met zo'n uitspraken maak je je niet populair, en het is ook ronduit dom te noemen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:39
Begrijpelijk 🤛
Vind ik leuk
dowin +3
vrijdag 15 maart 2019 om 13:56
En als de prins er mee stopt wat dan ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:06
Dan komt er een andere , er zijn er veel
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws